logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Ako začať s teleshoppingom?

17.4.2017 07:53 | Mária Urlandová

Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny a kontaktu (na rozdiel od klasickej reklamy a sponzoringu).

Ako na to ?
  1. Nájdite vhodný produkt, alebo skúste predávať ten, ktorý už predávate cez kamenný obchod alebo e-shop.
  2. Dajte si vyrobiť kvalitný spot, najlepšie hraný.
  3. Objednajte si vysielací čas v televízií.
  4. Prijímajte objednávky a predávajte.
  5. Ak nejde jeden produkt, skúste ho vymeniť za iný produkt.

 

Ktorý produkt je vhodný pre telenákup?

Dnes sa dobre oplatí teleshopping, ak ste priamo výrobcom originálneho produktu a ten si predávate sám. V minulosti bývalo podmienkou televízií, že produkty nesmiete predávať v kamennej predajni, aby sa nestrácal účinok, ale dnes už tomu tak nie je, pretože TV stanice neradi pracujú na províziu z predaného množstva.

Oplatí sa to aj takému výrobcovi, ktorý má podchytený celý trh, napríklad farmaceutickej spoločnosti pri predaji výživových doplnkov. Forma spotu im umožni dokonale vysvetliť výhody produktu a zapamätať si obal. Tu ale treba upozorniť, že v dobe internetu, sa najväčší predaj nebude uskutočňovať cez telefónny kontakt v televízií. ( To niekedy zvádza k mylnému mysleniu, že nákup cez TV obrazovku nie je účinný.)

Funguje to tak, že ľudia si zapamätajú názov produktu a potom ho budú hľadať na internete, kupovať cez e-shop, alebo si produkt kúpia v kamennej predajni / napríklad lekárni. Veľkou výhodou je cena: vysielací čas pre telenákup je omnoho lacnejší ako vysielací čas pre reklamný spot, objednávkou telenákupu vlastne získate veľký objem vysielacieho času za zlomok ceny vysielania spotov.

Čo sa oplatí?
  • voľnopredajné výživové doplnky, pretože v telenákupe máme dosť času vysvetliť pozitívne účinky na zdravie
  • zariadenia pre wellnes, fitnis a pestovanie krásy a zdravia, pretože môžeme pracovať s emóciami - ukázať vytýčený cieľ, peknú postavu
  • kuchynské spotrebiče a hobby zariadenia, pretože máme priestor vysvetliť ako fungujú.
Ktorý produkt nie je vhodný?
  • produkty bežnej spotreby ako napríklad poháre, taniere, oblečenie, perá... ( účel použitia netreba vysvetľovať, vyberáme tak, že predmet si potrebujeme "pohladkať", alebo podľa dizajnu).
  • potraviny, alkohol a lieky (lieky na predpis sa nesmú - môžu sa iba výživové doplnky)
  • veľmi lacné produkty, pretože cena poštovného a balného by prevýšila cenu produktu.

Teleshoppingový spot - ako má vyzerať?

Teleshopping je predaj cez TV obrazovku a z toho vyplýva jeho forma - to je zo zákona.
Spot má priamo vyzývať ku nákupu ponúkaného produktu, musí obsahovať aj cenu produktu a telefónne číslo, prípadne web stránku, kde si ho môžete objednať.

Účinný spot je hraný. Nie je predpísané, že taký musí byť, ale hraný je najvhodnejší kvôli emóciám, ktoré vytvára.


Foto z nakrúcania Stuttenmilch pre Mediashop.

 

Televízne vysielanie

Ceny sú veľmi priateľské a televízni vysielatelia sú ochotní dávať výrazné zľavy. Teleshoppingového času majú televízie dosť.
Nepodceňujte regionálne stanice, práve naopak. Regionálne stanice majú to správne publikum, napríklad starších ľudí, ktorí trávia viac času sledovaním lineárnej televízie. Okrem toho si dohodnete aj zaujímavejšie ceny. Najskôr si produkt otestujte na malej stanici, za malé peniaze a mestách, kde je najväčšia kúpna sila.
Kamenná predajňa vás stojí veľké financie - nemusíte ju vôbec mať, stačí si zaplatiť iba vysielací čas a sklady niekde na dedine. A keď sa bude zle predávať jeden produkt, ľahko ho vymeníte za druhý. 

Ako naplánovať vysielanie?

Čím viac opakovaní, tým lepšie. Ľudia si produkt budú spájať s príbehom zo spotu a nakoniec podľahnú čaru televízie. Myslíte aj na sezónnosť, napríklad pred Vianocami, v zime - keď ľudia sedia pred televízorom a pod.
Spomeňte si len na niektoré produkty - spoty bežia v televízií celé roky (napríklad Kozmodisk, Kurkuma...). Keby sa produkt nepredával, spot by už dávno stiahli z obehu.

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



  • Hromadné médiá sú rozhodujúce pre riadenie rastu
    Penetrácia má trikrát väčšiu pravdepodobnosť, že bude hlavnou hnacou silou rastu a zisku. Získané médiá (napr. sociálne siete) nemôžu pôsobiť ako náhrada za investovanie do veľkých mediálnych kanálov. Sú jednoducho vedľajším produktom tejto investície.
  • Dôležité pre inzerentov je, že TV reklamy predstavujú 95% všetkých videoreklám, kým YouTube predstavuje iba 0,9%. Osobitne pre vek 16 až 34 rokov, televízia tvorí 90% videoreklamy, a v službe YouTube 2,9%.
  • Synergia televízie a online je obrovská
    Televízia znásobuje úspech ostatných médiatypov. Kampane, ktoré používajú televíziu a online zároveň, sú dvakrát účinnejšie ako kampane bez televízie.

Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam