logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Koľko stojí teleshopping?

26.3.2016 15:09 | Mária Urlandová

Telenákup si v televízií, ako zadávateľ, môžete objednať priamo. Telenákup väčšinou nejde cez mediálne agentúry - to je výhoda pre menšie reklamné a PR agentúry, že ho môžu aj oni klientom ponúkať bez platenia provízie mediálnej agentúre.

V minulosti sa dalo dohodnúť s televíziou aj na platbe v podobe provízie z predaja výrobkov cez TV obrazovku, ale dnes už majú všetci pevné ceny za vysielací čas.

Ceny sú veľmi priateľské a televízni vysielatelia sú ochotní dať výrazné zľavy. Teleshoppingového času majú všetci dosť. ( Klienti na Slovensku touto formou predaja pohŕdajú na vlastnú škodu tento priestor prenechávajú známym zahraničným teleshoppingovým spoločnostiam akou je naprídlad Mediashop, WS teleshopping, Studio Moderna atď).

Veľkou výhodou je cena: vysielací čas pre telenákup je omnoho lacnejší ako vysielací čas pre reklamný spot, objednávkou telenákupu vlastne získate veľký objem vysielacieho času za zlomok ceny vysielania spotov. Dokonca môžete trošku špekulovať: objednáte si telenákup, spropagujete produkt za cenu telenákupu, pri veľkom objeme minút, a potom produkt budete predávať cez e-shop, alebo v kamennej predajni, pretože ľudia si zamätajú značku.

Nepodceňujte regionálne stanice, práve naopak. Tie majú správne publikum: malé mestá, starší ľudia, tí čo majú dosť času sledovať televíziu. Okrem toho si dohodnete zaujímavejšie ceny. Produkt sa najlepšie otestujte na malej stanici.
Kamenná predajňa vás stojí veľké financie - pri telenákupu platíte iba výrobu spotu a vysielací čas, a sklad niekde na dedine. A keď nepredáva jeden produkt, ľahko ho vymeníte za druhý.

Ako naplánovať vysielanie?

Čím viac vysielacieho času, tým lepšie. Telenákup sa objednáva vo veľkom. Využite zľavy, ktoré ponúkajú televízie, hoci aj v menej sledovaných časoch. Istá skupina obyvateľov sleduje všetko.
Ľudia si produkt budú spájať s príbehom zo spotu. Nakoniec podľahnú čaru televízie a kúpia. Spomeňte si na niektoré produkty - spoty bežia v televízií celé roky. Keby sa produkt nepredával, spot by už stiahli z obehu.

Ak máte vo vysielaní viac spotov, sledujte v ktorých časoch sa ktoré produkty najlepšie predávajú. Podľa toho nasadzujete spoty podľa dĺžky a úspechu pri predaji. Vplyv má aj sezónnosť. Majstri v teleshoppingu sa tešia zlému počasiu a zime v januári - v ten čas sa najlepšie predáva, ľudia sedia pri televízoroch.

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 1/8 >> nasledujúci


  • Hromadné médiá sú rozhodujúce pre riadenie rastu
    Penetrácia má trikrát väčšiu pravdepodobnosť, že bude hlavnou hnacou silou rastu a zisku. Získané médiá (napr. sociálne siete) nemôžu pôsobiť ako náhrada za investovanie do veľkých mediálnych kanálov. Sú jednoducho vedľajším produktom tejto investície.
  • Dôležité pre inzerentov je, že TV reklamy predstavujú 95% všetkých videoreklám, kým YouTube predstavuje iba 0,9%. Osobitne pre vek 16 až 34 rokov, televízia tvorí 90% videoreklamy, a v službe YouTube 2,9%.
  • Synergia televízie a online je obrovská
    Televízia znásobuje úspech ostatných médiatypov. Kampane, ktoré používajú televíziu a online zároveň, sú dvakrát účinnejšie ako kampane bez televízie.

Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam