logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Reklamný spot a jeho výhody

11.1.2020 02:11

Spot je klasická forma televíznej reklamy. Je krátky, akčný a vizuálne úderný. Má obvykle 3 fázy. Najskôr strhne pozornosť ostrým predelom, farebným efektom alebo rýchlym pohybom, potom poskytne emotívne zabalenú informáciu a nakoniec poskytne údaje o možnosti získania produktu.
Základná dĺžka spotu pre televíziu je obvykle 30 sekúnd, lebo sa vysiela v najdrahšom čase. Osobitnou formou televíznej reklamy je image film. Obvykle je tiež krátky - iba niekoľko minút.

Výhody reklamného spotu

  • Plná koncentrácia na reklamné posolstvo
    Je krátky a ľahko zapamätateľný a televízie ho vysielajú v najsledovanejších časoch.

     
  • TV reklama pôsobí na emócie a popularizuje značky
    Výskum opakovane ukázal, že emotívne reklamné kampane najúčinnejšie pri vytváraní veľkých obchodných efektov, akými sú predaj a zisk.
    Na otázku, aké formy reklamy cítia emocionálne, 58% spoločnosti uviedlo televíznu reklamu. Toto prekonalo všetky ostatné médiá.
    Na otázku, aký typ reklamy prináša najväčšie poznanie značky, 66% ľudí si vybralo televíziu - viac ako päťkrát oproti iným médiám.
    Ocenené kampane za kreativitu sú oveľa pravdepodobnejšie emocionálne než racionálne.

     
  • TV reklama má rýchlu odozvu, spot bude s obľubou zdieľaný v online prostredí
    V súčasnej dobe sa vďaka možnosti zobrazovať sa na viacerých obrazovkách dajú okamžite zaradiť všetky formy televíznej reklamy.
    Televízia prináša odpoveď prostredníctvom niekoľkých kanálov priamo.
    Televízia vyvoláva nepriamu reakciu prostredníctvom online kanálov.
    Televízia je zodpovedná za riadenie 33% všetkých interakcií na Facebooku.

     
  • Televízny spot bude žiť v mysliach spotrebiteľov celé roky.
    Účinok televízie trvá dlhšie ako u iných médií. TV reklama je i častou témou rozhovorov medzi ľuďmi.

     
  • TV reklama je najdôveryhodnejšou a naefektívnejšou formou reklamy.
    Vedia to všetky top značky a preto väčšina rozpočtu na inzerciu ide do televízie. Medzi najväčších investorov do TV reklamy patria i online technologické firmy ako Facebook, Amazon, či Alza.

Na čo je vhodný spot

Vhodný je pre budovanie značky, ponuku tovarov a služieb. TV reklama funguje vo všetkých kategóriach: rýchlobrátkový tovar, maloobchod i finančné služby.

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



  • Hromadné médiá sú rozhodujúce pre riadenie rastu
    Penetrácia má trikrát väčšiu pravdepodobnosť, že bude hlavnou hnacou silou rastu a zisku. Získané médiá (napr. sociálne siete) nemôžu pôsobiť ako náhrada za investovanie do veľkých mediálnych kanálov. Sú jednoducho vedľajším produktom tejto investície.
  • Dôležité pre inzerentov je, že TV reklamy predstavujú 95% všetkých videoreklám, kým YouTube predstavuje iba 0,9%. Osobitne pre vek 16 až 34 rokov, televízia tvorí 90% videoreklamy, a v službe YouTube 2,9%.
  • Synergia televízie a online je obrovská
    Televízia znásobuje úspech ostatných médiatypov. Kampane, ktoré používajú televíziu a online zároveň, sú dvakrát účinnejšie ako kampane bez televízie.

Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam