logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Typy umiestnenia produktu

10.5.2016 14:58 | Regiontvnet

 Existuje veľa spôsobov, ako používať umiestňovanie produktov v televízii: môže to byť fyzické, virtuálne, viditeľný produkt, alebo nepoužitý, spomenuté, kontextové alebo dokonca neznačkované.

Výrobky môžu byť fyzicky umiestnené, integrované alebo iba spomenuté v relácií. Obsah a značka sú do značnej miery spojené všade, kde sa program následne vysiela alebo streamuje.

Alternatívnym prístupom je virtuálne umiestnenie, digitálne umiestnenie produktov do už existujúceho mediálneho obsahu. To umožňuje, aby jedna položka obsahu bola prepojená s rôznymi značkami na rôznych územiach v rôznych časoch, lebo umožňuje umiestnenie produktu až po výrobe programu.

Obidva prístupy majú svoje výhody a môžu byť použité súčasne.

1. Produkt je použitý na obrazovke

Napríklad spoločnosť Samsung bola integrovaná do príbehu udalosti X - factor. Zariadenia Samsung dala do rúk sudcov a vyšetrovateľov a vytvorila tak exkluzívny obsah. Celý obsah sa vyskytoval na viacerých platformách: YouTube, Facebooku, v aplikácií alebo pozerali samotnú show v televízií. Kampaň vytvorila medzi divákmi X Factor 19% nárast záujmu o produkt  "Premium".  

Spoločnosť Nokia umiestnila svoje telefóny Lumia do epizód Hollyoaks na Channel 4. Tvrdí, že umiestňovanie produktov viedlo k zvýšeniu počtu návštevníkov o 5%. Výskum tiež preukázal 36% nárast medzi hollyoakskými divákmi, ktoré opisujú Lumiu za "najlepšie pre moje sociálne siete".

Typy pp demo
Nokia Lumia predstavujú v Hollyoaks Channel 4

Spoločnosť Yeo Valley s 15-minútovým jedlom Jamieho Oliviera na Channel 4 mala divákov, z ktorých 86% súhlasilo s product placementom. 52% divákov uviedlo, že budú kupovať produkty Yeo Valley pri ďalšom zakúpení jogurtu. Výskum ukázal, že predtým, ako boli spotrebitelia vystavení umiestneniu produktov, ich bolo iba18%, ktorí dôverovali značke.

Typy jamie oliver sains
Jamie Oliver sa objavil v televíznych spotoch Sainsbury

2. Výrobok je jasne viditeľný, ale nepoužívaný

Výrobok je súčasťou scény, zapadá do scény. Napríklad kávovar v relácií, dekorácia v štúdiu.

3. Slovná zmienka

Ak nie produkt viditeľný, môže mať ústnu zmienku. Ale musí to byť vhodné pre scénu napr. "môžem dostať jedného Bažanta prosím?"

4. Hudba

Najnovšie skladby sa môžu zobrazovať ako hudba na pozadí. Príkladom toho bol album Marbella Sessions, ktorý sa predstavil v dvoch špeciálnych epizódach The Only Way je Essex na ITV2. Aktivita bola podporená licenčnou zmluvou, aktivitou v sociálnych médiách a reklamnou kampaňou.

5. Kontextové umiestnenie

Mohlo by to byť napríklad umiestnenie digitálneho plagátu v prirodzenom prostredí v rámci programu.

Typy pp tresemme stv odvážne
"Naším Škótskom" - dve minúty, ktoré prebehli v reklame na propagáciu filmu Pixar Brave

Walt Disney Pixar. S cieľom získať nadšenie škótskych obyvateľov pre film Brave, financovali dve minúty programu s názvom "Naše Škótsko". V rámci programu boli plagáty filmu Brave Film digitálne umiestnené na pozadí. Bolo to perfektné prostredie pre propagáciu filmu. Ďalším príkladom bolo, keď Pedigree Dentastix digitálne vložil plagát do epizódy A Different Breed na Sky 1. Plagáty sa objavili na stranách autobusu úplne prirodzeným spôsobom v perfektnom prostredí pre značku.

6. Bez značiek

Typy pp dnes ráno bq
Kuchyňa B & Q, ako je uvedená v The Morning

Spoločnosť B & Q poskytla kuchyňu pre raňajšiu show. Mali aj licenčnú zmluvu na používanie loga The Morning a mohli propagovať svoj PP vo vlastnom marketingu.

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



  • Hromadné médiá sú rozhodujúce pre riadenie rastu
    Penetrácia má trikrát väčšiu pravdepodobnosť, že bude hlavnou hnacou silou rastu a zisku. Získané médiá (napr. sociálne siete) nemôžu pôsobiť ako náhrada za investovanie do veľkých mediálnych kanálov. Sú jednoducho vedľajším produktom tejto investície.
  • Dôležité pre inzerentov je, že TV reklamy predstavujú 95% všetkých videoreklám, kým YouTube predstavuje iba 0,9%. Osobitne pre vek 16 až 34 rokov, televízia tvorí 90% videoreklamy, a v službe YouTube 2,9%.
  • Synergia televízie a online je obrovská
    Televízia znásobuje úspech ostatných médiatypov. Kampane, ktoré používajú televíziu a online zároveň, sú dvakrát účinnejšie ako kampane bez televízie.

Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam