logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Ako postupovať pri zadávaní TV reklamy

25.7.2010 13:52 | TVBA

1. Urobte si krátky prehľad

Predtým, ako si naplánujete televíznu reklamu, urobte si krátky prehľad o televíznom trhu a oboznámte sa zo špecifikami televízie. Širší prehľad a znalosť vám umožní obhájiť vaše rozhodnutie pred vedením spoločnosti a je nástrojom na zhodnotenie vynaložených prostriedkov.

V televízií existujú tzv. reklamné bloky (breaky), do ktorých je komerčný spot nasadený. Väčšinou sa nasadzuje do prime time a off time pásma. Prime time je čas, v ktorom má televízia najvyššiu sledovanosť. Pre regionálne a lokálne televízie je to od 16:00 do 22:00. Presný čas vysielania spotov sa dozviete z časovým predstihom – podľa pripraveného médiaplánu.

Ak nevyužijete klasickú formu – reklamný spot, môžete si objednať vysielanie telenákupu alebo využiť sponzoring programov.

2. Definujte si cieľ komunikácie a cieľovú skupinu

Najskôr si zadefinujte cieľ komunikácie. Televízia dokáže prenášať strategické posolstvá, budovať značku a imidž, ale rovnako dobre funguje na taktickej báze, napr. k podpore predaja zľavami, pozvánky atd.

Ako ďalší krok potrebujeme vybrať hlavnú cieľovú skupinu, ktorá má reklamný odkaz vidieť a počuť. Na tomto základe sa vytvára kreatívny obsah posolstva. Televízia môže byť v mediálnom mixe aj sama (spája obraz aj zvuk), ale vhodná je kombinácia s internetom.  Keď použijete v televízií odkaz na vašu webovú stránku, divák si neskôr prečíta aj podrobnosti o vašich produktoch.

3. Voľba médií

Voľba médií je väčšinou primárne limitovaná rozpočtom, ten však slúži ako limit, nie však cieľ. Pri plánovaní nákupu TV reklamy je dôležité vedieť, že na Slovensku je dostatok regionálnych TV, ktoré spolu pokrývajú minimálne 2 mil obyvateľov, čo je polovica trhu. Ak sa rozhodnete vysielať reklamu vo viacerých mestách môžete sa obrátiť na nás o sprostredkovanie vysielania v ďalších vybraných TV. Viac informácií je v sekcii RegionTVnet.

Reklama v regionálnej televízií je cielená. Ak máte 2 obchody, napríklad v Košiciach aj v Bratislave a rozhodnete sa upozorniť na svoje výrobky, nemusíte nevyhnutne komunikovať cez celoplošnú televíziu, môžete výrazne ušetriť.

3. Informujte sa na cenu

S finálnym návrhom mediamixu prichádza aj vyjednávanie o cenách. Cena TV reklamy je pomerne flexibilná, odlišuje sa v jednotlivých TV médiách a produktoch. Treba sa riadiť zdravým rozumom. Celková výška investície na reklamu sa riadi veľkosťou firmy a cieľmi, ktoré chce firma dosiahnúť.

Malá firma s lokálnou pôsobnosťou môže jednotlivé kampane úspešne realizovat v lokálnej TV už od tisíc euro. Nie je preto rozhodujúce koľko percent z obratu investujete do reklamy, ale koľko získate. Malá firma to totiž i bez zložitých analýz rýchlo spozná.

Stredné a väčšie firmy, ktoré si budujúci sofistikovanejšiu koncepciu svojich značiek sa potom musia pozerať i na aktivitu konkurencie. Ich rozpočty do TV reklamy sa ročne pohybujú v desaťtisícoch eur. Ak pôsobia len jednom či niekoľkých regiónoch, majú výhodu v cielenejšej a lacnejšej komunikácií prostredníctvom lokálnych médií.

 

Na čo nezabudnúť pri zostavovaní kampane

1. Obsahové prepojenie

Ak realizujeme kampaň na lacné produkty napr. ojazdené automobily, potrebujete masové média, ale prednosť by mal dostať ukazovateľ cieľovej skupiny. V takom prípade je potrebné zvoliť médium, ktoré má vysoké percento zastúpenia mužov s nižším a priemerným príjmom.
Okrem nasadenia spotu hrá veľmi dôležitú úlohu aj kvalita, zrozumiteľnost a kreativita. Šetrenie pri výrobe spotu môže pokaziť kampaň za stotisíce.

2. Smerovanie kampane

Chcete podporiť značku, alebo predstaviť produkt, oznámiť zľavy? Každá z týchto podôb má vplyv na nasadenie a frekvenciu spotu. Napríklad pre podporu imidžu je efektívnejšie voliť dlhšiu dobu kampane s nižšou frekvenciou. Pre výrobok, ktorý je práve v akcii je najdôležitejšie to, koľkokrát si Vaše posolstvo divák pozrie, čiže kratšia doba kampane s vyššou frekvenciou kontaktu s divákom.

3. Načasovanie

Plánovať obdobie, kedy nasadiť mediálnu komunikáciu je dôležité z hľadiska konkurencie alebo predpokladanej sezóny konkrétneho produktu.

  • Prečo je niekedy rozumné nasadiť spoty aj v menej sledovaných časoch?
    Protože tieto časy majú tiež svojích unikátnych divákov, ktorí zapínaju televíziu mimo prime time a zvyšujú tým celkový zásah kampane bez vplyvu na celkovú cenu.
  • Vysielanie cez víkend má tiež význam
    Kedy ľudia na Slovensku chodia najviac nakupovať, kedy premýšľajú o svojích investíciach? Cez víkend. Kedy si ľudia uľavia od stresu? Cez víkend. Kedy majú ľudia sústredenejšiu možnosť pozerať televíziu? Cez víkend.


Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Image in photogallery
Prečo je programaticky nakupovaná online reklama taká drahá?
29.11.2019 11:48
V tradičných médiách - kde presne viete, čo kupujete a ekosystém sa netopí ...

Image in photogallery
Marketingový fenomén teleshopping
16.5.2016 18:59 | TVBA
Prečo nie sú medzi objednávateľmi telenákupu slovenské spoločnosti? Na Slovensku ...

Image in photogallery
Online bisnis je najväčší investor do TV reklamy
18.5.2016 17:49 | Regiontvnet
.

Image in photogallery
TV generuje dopyt najsuverénnejšie
22.12.2019 12:59
Generovanie dopytu vychádza z ocenenej štúdie Profit Ability: obchodného prípadu ...


Image in photogallery
Účinnosť televízie v kontexte: výskum
22.12.2019 14:42 | RegionTVnet
Táto nová publikácia od Lesa Binata a Petera Fielda je druhou zo série o marketingovej ...

Image in photogallery
O cieľoch mediálnej komunikácie
9.4.2017 13:43 | Mária Urlandová
Televízia je nekonečne všestranná a flexibilná. Má schopnosť plniť rôzne ...

Image in photogallery
Štúdia odhalila pravdu o mládeži - mediálne návyky
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová
Táto štúdia skúma úlohu rôznych videí v živote mladých divákov a odhaľuje ...

Image in photogallery
Získané média nemôžu nahradiť hromadné médiá
4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová
Vo svete rastúcej personalizácie sa zistilo: Penetrácia má stále trikrát ...


Image in photogallery
Štúdia: Televízne reklamy vytvárajú 71% zisku generovaného reklamou
27.4.2016 08:10 | Regiontvnet
Po desiatich rokoch zmeny v reklame so vznikom mnohých nových foriem reklamy súťažiacich ...

Image in photogallery
Prečo by ste mali inzerovať v regionálnej TV
27.4.2016 08:15 | Regiontvnet
Regionálne informácie sú na prvom mieste! Čím je pre obyvateľa udalosť bližšia, ...

Image in photogallery
Štúdia: Televízna reklama vedie k rastu malých podnikov
21.4.2019 07:53 | Regiontvnet
TV reklama vytvára 80 percent predaja generovaného menšími firmami napriek účtovaniu ...

Image in photogallery
Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť márny
18.4.2019 13:57 | Mária Urlandová - RegionTVnet
Televízia je mŕtva, to už nikto nepozerá, všetci aj tak na internete, televízia ...


Image in photogallery
8 potrieb prečo ľudia sledujú video / výsledky štúdie Thinkbox
16.2.2019 10:49 | Mária Urlandova
Video je pevne zakorenené v našich životoch. Či už trávime na pohovke televízny ...

Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane?
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová
Táto časť vám poskytne prehľad o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní ...

Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére, na média zaostrené
7.12.2017 09:04 | Mária Urlandová
Krátkodobosť v marketingu podkopáva jej účinnosť - zvyšuje návratnosť investícií, ...

Image in photogallery
Inbound marketing 2018
4.5.2016 09:58 | Regiontvnet
Inbound (prichádzajúci ) marketing je technika pre získavanie zákazníkov na ...


Image in photogallery
TV je najefektívnejšou formou komunikácie s masovým publikom
3.4.2017 17:15 | TVBA
Tradičné sledovanie televízie je u ľudí stále preferovaný spôsob trávenia ...

Image in photogallery
Ako postupovať pri zadávaní TV reklamy
25.7.2010 13:52 | TVBA
Predtým, ako naplánujete televíznu reklamu, urobte si krátky prehľad o televíznom ...

Image in photogallery
Teórie reklamných účinkov
22.4.2016 07:40 | Regiontvnet
Reklamné správy sú všade okolo nás, ale mechanizmus, ktorý vedie od vystavenia ...

Image in photogallery
Úloha reklamy v propagačnom mixe
25.4.2016 14:54 | Regiontvnet
Propagačná zmes obsahuje rôzne nástroje, ako napríklad: Reklama: správy ...


Image in photogallery
9 trendov v kontent marketingu
3.5.2017 07:34 | Regiontvnet
Podľa správy z roku 2017 a trendov z Content Marketing Institute a MarketingProfs ...

Image in photogallery
Inbount marketing reaguje na selektivitu a spotrebu médií
22.4.2017 19:05 | Regiontvnet
Spotreba médií sa v tejto dobe sa stala selektívnou. On-line spotrebitelia začínajú ...

Image in photogallery
Digitálny marketing má vážné problémy
18.1.2018 07:44 | TVBA
Viac ako pätinu reklám na internete nevidia živí ľudia, ale boti. I za tieto ...

Image in photogallery
O natívnej reklame
10.1.2018 08:07 | TVBA
Natívna reklama je typ reklamy väčšinou online, ktorá zodpovedá forme a funkcii ...


Image in photogallery
Čo v praxi znamená inbount - prichádzajúci marketing?
18.5.2016 07:41 | Mária Urlandová
Digitální marketéri posledných rokov zámerne používajú pojmy ako "prichádzajúci" ...

Image in photogallery
Čo je content marketing, stratégia a médiá
2.1.2018 08:03 | TVBA
Obsahový marketing je forma marketingu zameraná na tvorbu, publikovanie a distribúciu ...

Image in photogallery
3 trendy v content marketingu pre rok 2018
18.1.2018 07:47 | TVBA
Ale práve tak ako ostatné digitálne disciplíny sa obsahový marketing neustále ...





Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam