Obsahový tím bude musieť rásť a prispôsobovať sa. Mal by zahŕňať ľudí, ktorí majú talent v týchto zručnostiach:
Zákazníci už nie sú obmedzovaní na to, aby zostali uzamknutí na obrazovke, aby získali obsah. Internet spôsobil, že obsah je všade okolo nás. Premýšľajte o tom, ako teraz komunikujeme so zariadeniami a novými technológiami.
Je to obsah, ktorý je veľmi cielený a je k dispozícii pre vaše publikum vo viacerých formátoch, v správnom čase, na správnom mieste, keď to najviac potrebujú.
Spotrebitelia sa vyhoreli z reklamy na značku. Ľudia sú progresívnejší a chcú, aby boli spoločnosti autentickejšie a transparentnejšie.
Podľa spoločnosti Digiday narastá únava v reklame značky v oblasti "zelených" tvrdení : charitatívne projekty a rôzna firemná podpora, napríklad "eventy".
Značky sa pokúšajú spojiť všetko dohromady do "marketingu", ale pozorní zákazníci začínajú vidieť tento druh propagácie ako zúfalý. Niektorí zákazníci jednoducho cítia, že spoločnosť je nečestná.
Nielsen Global Trust v reklamnom prieskume ukazuje komu spotrebitelia dôverujú.
V budúcnosti sa značky musia zamerať na transparentnosť a zverejňovanie informácií.
Ľudia dôverujú médiám, ktoré majú reguláciu. Tradičná (a zároveň aj online) televízia si nemôže dovoliť (pod hrozbou sankcií) použiť skrytú reklamu, musí dbať na pluralitu názorov, zdroje musí overovať atď. Ľudia podvedome spájajú pravdivosť reklamy s dôveryhodnosťou média. Iste nebudete nakupovať to, čo vám odporúča konšpiračný web, alebo počmáraná stena verejného WC.
Ak sa pozriete na digitálny marketing ako celok, takmer nikto nevie obstáť bez obsahu.
Zamyslite sa nad typmi marketingu, ktoré podnikateľ robí denne na rôznych úrovniach spoločnosti:
Dokonca aj platená reklama závisí od obsahu, ktorý spôsobuje konverzie.
Iste si všetci pamätajú vydarený obsah reklamy na Kofolu: "Ja nemusím, ja ho už vidím..."
Obsahový marketing bude naďalej rásť ako základný kameň všetkých marketingových stratégií do roku 2018. Obsah je to, čo upúta pozornosť vášho publika a vytvára dôveru s vašou značkou.
Pokiaľ ide o budúcnosť, obsah bude musieť byť rozmanitejší, cieľavedomý, pestrý a vzájomne prepojený, aby poháňal zákazníka dopredu.
A čo je najdôležitejšie, nemôžete sa zastaviť. Bez vzťahov, vaše publikum neuvidí váš obsah na prvý pohľad.
Ak sa pozriete na to, ako sa obsah zmenil za posledné desaťročie, pomaly sa rozrástol mimo pôvodného "kontajnera" vlastníkov médií.
Spoločnosti vlastnili alebo kontrolovali kanály, v ktorých obsah prežil - a stále to robia.
Ale rozširujú sa sociálne médiá, ako aj spôsoby, akými komunikujeme a zapájame publikum - už je ťažko rozoznať platené od zarábajúceho médiá.
Obsah sa už nedá obmedziť na konkrétne okruhy, ako sú platené, vlastnené a získané médiá - treba použiť všetky kanály.
V celej škále médií, s ohľadom na celú cestu kupujúceho, sa obsah posúva do všetkých troch foriem. A musia bez problémov spolupracovať na podpore stratégie rastu. Znamená to zmenu spôsobu, akým vaše interné a externé tímy spravujú vývoj obsahu, nasadenie a propagáciu. Rovnako ako obsah, vaše tímy budú musieť do roku 2018 navzájom úzko spolupracovať, aby odstránili prekážky a podporili celú vašu marketingovú stratégiu obsahu vo všetkých kanáloch.
Ak analyzujete rastúcu efektívnosť marketingu obsahu, podľa správy CMI môžu marketingoví pracovníci tento úspech priradiť k veľmi špecifickým veciam.
Rozvoj stratégie je jedným z najdôležitejších faktorov: efektívnejšie vytváranie obsahu, viac času stráveného na obsahu a lepšie zacielenie, všetky tieto veci sa spájajú ako súčasť stratégie.
V roku 2015 iba 32% obchodníkov malo zdokumentovanú marketingovú stratégiu obsahu. V nasledujúcom roku to stúplo na 37%. Ale stále je tu značná časť (41%), ktorá má stratégiu, ale nie je zdokumentovaná. Je skvelé mať poňatie, kam chcete ísť, ale to nie je vždy dosť, aby ste uspeli.
Dôkaz je vo vede. Na Dominikánskej univerzite v Kalifornii merali fakt, ako bolo dosiahnutie cieľa ovplyvnené napísaním si týchto cieľov. Štúdia ukázala, že "účastníci, ktorí si napísali svoje ciele a poslali týždenné aktualizácie priateľovi, mali oveľa vyššiu mieru úspešnosti ako tí, ktorí si iba udržali svoje ciele." Tí, ktorí zdokumentovali, preskúmali a zdieľali svoje ciele, boli o 33% úspešnejší pri dosahovaní svojich cieľov.
Trend je smerom k lepšej dokumentácii obsahových stratégií je ten, ktorý by ste mali sledovať, ak chcete pozitívne ovplyvniť rast.
Obchodníci a zákazníci skočili do vlaku, aby prijali živý video obsah.
Buffer spustil prieskum v roku 2016, ktorý poskytol určitý pohľad na to, ako obchodníci vidia video zmeny.
83% opýtaných uviedlo, že chce vytvoriť viac video obsahu, 42% chce konkrétne vytvoriť viac živého videa.
Spoločnosť Livestream sledovala zákazníkov a zistila, že:
Zatiaľ čo približne 60% obchodníkov už investuje do videa, len asi 14% sa zaviazalo používať živé video.
Máte jedinečnú príležitosť využiť výhodu živého videa pred tým, než niektorí z vašich konkurentov urobia. Začnite pracovať so živým videom, aby ste zaujali pozornosť a angažovali vaše publikum. Chcú, aby za značkou stála skutočná ľudská súvislosť a môžete im to dať.
REKLAMA TV BRATISLAVA
Zatiaľ čo živé video je veľmi zábavné a určite interaktívne, existuje ďalší druh interaktívneho vizuálneho obsahu, ktorý vám umožní vytvoriť úplne inú skúsenosť pre vaše publikum. Virtuálna realita. Ponúka nové príležitosti pre obsahový marketing.
International Data Corporation ukazuje, že na základe modelov predaja a predpovedí budú výnosy z AR (rozšírená realita) a VR rásť z niečoho viac ako 5 miliárd dolárov v roku 2016 na viac ako 160 miliárd dolárov do roku 2020.
Zatiaľ čo si možno myslíte, že je trochu skoro na to, aby ste skočili na vlak, nestrachujte sa príliš skoro. Spoločnosť Forbes Global ukazuje, že až 30% spotrebiteľských značiek bude experimentovať s marketingom virtuálnej reality v roku 2017.
Stále sa hľadajú nové spôsoby, ako dať svoj obsah súčasným aj perspektívnym zákazníkom. Niektoré, ako napríklad živé video, ešte nebudú široko používané značkami. Napriek tomu bude stále veľa príliš veľa obsahu.
Nedovoľte, aby vás to brzdilo vo vytváraní obsahu. Jediný spôsob, ako vás môže zastaviť iný obsah, je to, ak nerozšírite svoj obsah a nepracujete s cieľom zvýšiť jeho angažovanosť. Pretože časom sa bude vytvárať viac a viac obsahu.
Inteligentné značky prinesú viac investícií do distribúcie obsahu na efektívnejšie rozvíjanie multikanálových distribučných plánov.
Záver
Kým trendy, ktoré sme tu uviedli, sú podporované údajmi, trendy nie sú všetko. Mali by ste robiť svoj výskum, aby ste zistili, ako môžete zlepšiť vlastnú stratégiu marketingu obsahu. Existuje aj množstvo historických údajov, ktoré nám ukazujú, ako rýchlo padajú trendy alebo zomierajú. Namiesto sledovania trendov vždy robte svoj výskum. Dávajte pozor na špičkových umelcov vo vašom priestore a používajte údaje - rovnako ako experimenty - aby ste poháňali vašu stratégiu, keď idete do roku 2018.
Zdroj pre tvorbu článku: 9 Content Marketing Trends to Look Forward to in 2018