13.4.2017 08:18 | Mária Urlandová
Televízia je najefektívnejším reklamným médiom. To je fakt, ktorý potvrdzujú všetky veľké štúdie efektívnosti reklamy. Vytvára najväčší zisk, vytvára najviac predajov a dôsledne prekonáva všetko ostatné. Stojí nad ostatnými médiami pri riadení obchodných výsledkov a existuje množstvo výskumov, ktoré to dokazujú.

- Investovanie do televízie zvyšuje účinnosť o 40%, tým sa stáva najúčinnejším médiom.
- Televízna reklama vytvára najvyšší rast, ktorý prináša zisk. Priemerný podiel na trhu je 2,6 %, ktorý sa dá získať za rok pri používania TV reklamy
- Televízna reklama sa stáva účinnejšou pri synergii s online, najmä online videom.
- Toto sa zvýšilo na 40% v rokoch 2008 - 2016. Medzi rokmi 1980 a 1996 pridanie televízie do kampane viedlo k priemernému nárastu obchodných účinkov o 12%.
- Televízna reklama prináša priemerný výnos vo výške 1,79 libry za každú minútu. To je vysoko nad ostatnými médiami a je účinnejšia ako kedykoľvek predtým.
- Ekonometrická štúdia od spoločnosti Radio Advertising Bureau tiež ukázala, že televízia vytvára najväčší zisk.
V kampaniach trvajúcich 3 a viac rokov televízna reklama vytvára priemerný nárast zisku takmer 140%.
- Televízia prejavuje svoju hodnotu v dlhšom časovom rámci.
Spotreba televízneho vysielania od prvého roku stále ovplyvňuje tržby v 2. roku takmer výrazne - v skutočnosti 45% celkového predaja televízora sa uskutočnil po prvom roku investovania. Ďalším najlepším médiom je tlač, ktoré zvyšuje podnikateľské efekty o 14% Zvyšuje tieto účinky v priemere o 41%.
- Televízia dodáva do kampane najväčší počet obchodných efektov - veci ako predaj, zisk a podiel na trhu.
- Televízia slúži krátkodobo aj dlhodobo, ale dlhodobý prístup vytvára najväčší zisk.
- Zahrnutie televíznej reklamy do kampane zvyšuje svoju účinnosť šesťnásobne
Zdroj: TV advertising works, (IPA, "Účinnosť reklamy: dlhá a dlhá", 2013), (PwC, Payback 1, 2008), (RAB, "Rádio: Násobiteľ návratnosti investícií", 2014), (Ebiquity, 'Payback 4', 2014), (IPA "Efektívnosť v meniacej sa mediálnej scéne", 2017)