Inbound marketing

4.5.2016 09:58 | Regiontvnet

 Inbound (prichádzajúci ) marketing je technika pre získavanie zákazníkov na produkty a služby prostredníctvom obsahového marketingu, marketingu sociálnych médií, optimalizácie pre vyhľadávače a brandingu.

Prichádzajúci marketing poskytuje informácie a vytvára si dôveru tým, že ponúka potenciálnym zákazníkom informácie, ktoré prostredníctvom sponzorovaných firemných bulletinov, blogov a príspevkov na platformách sociálnych médií.

V porovnaní s klasickým marketingom, prichádzajúce vstupy zvrátia vzťah medzi spoločnosťou a zákazníkom. V skutočnosti, zatiaľ čo klasický marketing tlačí produkt prostredníctvom rôznych kanálov, prichádzajúci marketing  priťahuje a pomáha novým zákazníkom prostredníctvom kanálov ako sú blogy, sociálne médiá atď.

S rastom nových technológií podporovaných šírením internetu sa prichádzajúci marketing stal jedným z účinných spôsobov, ako prilákať nových zákazníkov.
Od roku 2006 mnohé spoločnosti pochopili, že pre úspech musí byť obsah spojený so záujmami zákazníkov. Nie že by to klasický marketing nevedel, veď product placement a sponzoring existoval už  od začiatkov filmového priemyslu. Neskôr tvorcovia pokračovali cez tzv. mydlové opery, keď v telenovelách pobehovali služtičky s čistiacimi prostriedkami od P&G.
Ale s nástupom tzv. nových médií je tu priestor aj na vymyslenie už vymysleného a ešte aj o "autorstve" presvedčiť iných. Cez zadarmo získané komunikačné platformy. 

Marketingový cyklus inboud

Prichádzajúca metóda

Prichádzajúci marketing potrebuje mnoho nástrojov, ktoré pomáhajú značke nájsť a pomôžu zákazníkom naučiť sa užitočné veci, ktoré poskytuje značka. Medzi príklady týchto nástrojov patria blogy, SEO / SEM a sociálne médiá.

Prichádzajúci proces

Prichádzajúce potreby potrebujú veľmi presný proces, ktorý v prípade rešpektovania pravidiel poskytne obchodníkom obrovskú konkurenčnú výhodu v porovnaní s odchádzajúcim marketingom. Proces sa skladá zo štyroch hlavných krokov: Pritiahnuť, Premeniť, Zavrieť a Pochovať.
Nie sú to náhodné kroky, musia byť použité postupne s cieľom získať viac návštevníkov na stránkach, urýchliť konverzie a nakoniec zvýšiť počet potenciálnych zákazníkov a potenciálnych zákazníkov.

Jedným z najdôležitejších rozdielov medzi odchádzajúcim a prichádzajúcim marketingom je skutočnosť, že spoločnosti, ktoré používajú prichádzajúci marketing, vedia perfektne, s kým ľudia hovoria. Môžu to robiť prostredníctvom kupujúcich. Osoby kupujúceho sú idenkitmi našich ideálnych zákazníkov. Iba prostredníctvom nich môže firma vedieť, aký je ich ideálny cieľ a ktoré kanály musia použiť na dosiahnutie tohto cieľa.

1. PRITIAHNÚŤ
Neznamená to prilákať náhodných ľudí, spoločnosti chcú pritiahnuť správnych ľudí v správny čas v správnom obsahu.
Zákazníkov je možné definovať, podľa preferencií, problémov, záľub atď. Na ich základe je možné vytvoriť správny obsah na prilákanie návštevníkov na blog, sociálne siete, Youtube kanál atď.

2. PREMENIŤ
Po prilákaní návštevníka na svoje webové stránky napríklad bude spoločnosť pripravená premeniť ho na prospekt zhromažďujúci svoje kontaktné informácie. E-maily sú najcennejšou informáciou pre prichádzajúci marketing. Prichádzajúci obchodník chce pritiahnuť správneho návštevníka, takže si vymenia výukové video, ebook alebo niečo cenné pre zákazníka, a preto bude rád, že mu zašle e-mail na oplátku.

3. ZAVRIEŤ
Teraz, keď máme potrebné informácie, môžeme zostať v kontakte s našimi vyhliadkami. Ale teraz, ako premeniť naše vyhliadky na zákazníkov?

Niektoré užitočné nástroje sú:

Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Inbound_marketing

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Všetky články v tejto kategórii  Všetky články v tejto kategórii
predchádzajúci <<  14/24 >> nasledujúci

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam