logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

Marketingový fenomén teleshopping

16.5.2016 18:59 | TVBA

Telenákup - teleshopping. Prečo nie sú medzi objednávateľmi slovenské spoločnosti?
Na Slovensku telenákup nepoznajú, resp. nevedia doceniť jeho marketingovú silu. Nielenže a Slovensku neexistujú teleshoppingové spoločnosti (s výnimkou zahraničných pobočiek), ale ani výrobcovia a obchodníci tento skvelý marketingový nástroj nevyužívajú. 

Objednávateľmi telenákupného času v televízií sú takmer výlučne zahraničné spoločnosti, ktoré poznáte z TV obrazovky: Mediashop, WS teleshopping, JML, Studio Moderna atď.
Ľudia hovoria, že im teleshopping ide na nervy, resp. forma spracovania tohto špecifického formátu. Položili ste si otázku, prečo stále dookola tie isté značky inzerujú? Prečo ešte stále beží  Kozmodisk? Veď ho už musí mať každý, ten kozmodisk. Odpoveď je: pretože teleshopping funguje a predáva. A tie "kozmodisky" budú fungovať ešte dlho.

Naša spoločnosť Viva Studio, s.r.o. spolupracovala s významnými teleshoppingovými spoločnosťami vyše 20 rokov. A to na dennej báze. Pripravovali sme pre nich spoty, úpravu i nakrúcanie nových spotov a dabing. Nielen pre slovenské a české stanice, ale aj pre celú Európu, kde mali predplatený vysielací čas. Boli to desiatky rôznych TV staníc, jazykových mutácií a stovky verzií. Práca na každý deň, celý deň. Stali sme sa takí známi, že keď na slovenský trh chcel prísť napríklad RTL shop, rovno si vyhľadal nás. 

Za tie roky sme sa o teleshoppingu veľa naučili a zahraniční klienti sa stali aj osobnými priateľmi. Jeden z nich začínal na Slovensku v roku 1996. Pomohli sme mu s jeho prvou zmluvou s STV, potom VTV, TV Markíza a TV Luna. S teleshoppingom sa mu tak darilo, že založil firmu v rodnom Rakúsku o 5 rokov neskôr aj v Lichtenštajsku. Pred niekoľkými rokmi spoločnosť predali, aj s novými majiteľmi funguje úspešne dodnes. Denne ponúka produkty cez obrazovku slovenských televíznych vysielateľov ako Mediashop.

Ako funguje teleshopping?

Prečo je teleshopping taký účinný? Prečo a ako na tom zahraničné spoločnosti dokázali zbohatnúť? Ako robia teleshopping úspešné spoločnosti? Ako má fungovať, aby prinášal výsledky? Dozviete sa v tomto článku.

Kľúčové body:

  • Televízna obrazovka dokáže predať aj také výrobky, ktoré by inak ostali nepovšimnuté v regáloch kamenných obchodov. Najdôležitejším kritériom je vhodný produkt. S jediným výborným produktom môžete byť kráľ, pretože ten sa dá predať do celého sveta.

  • Teleshoping je vhodný pre výrobky, ktorých použitie, účinky je potrebné vysvetliť,  alebo presvedčiť zákazníka prostredníctvom emócií.

  • Úspech v telenákupe je podmienený vhodným produktom. Dôležité je mať výrobok za dobrú cenu a podľa možností bez veľkého rizika reklamácií.

  • Forma teleshoppingového spotu je odskúšaná v praxi, nie je dôvod vymýšľať vymyslené.

  • Rozmach internetu priniesol zmeny: na jednej strane budete bojovať s nekalou konkurenciou, ktorá sa môže na vašej reklame priživiť, na druhej strane sú ceny za vysielací čas také výhodné (aj u národných komerčných televízií), že za zlomok ceny reklamy de facto si urobíte vlastne reklamu - podporíte vašu značku.

Čo je teleshopping?

Teleshopping je marketingová forma predaja produktov prostredníctvom televíznej obrazovky.
Podľa zákona telenákup (po slovensky) je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je uvedenie ceny a kontaktu (na rozdiel od klasickej reklamy a sponzoringu). Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu.

Zľava: režisér Miloš Volný, švajčiarská populárna moderátorka, taliansky spevák Nino di Angelo, náš technik a rakúsky moderátor Alex pri nakrúcaní spotu.

Aké produkty sa v telenákupe najlepšie predávajú?

Sú to produkty, pri ktorých treba vysvetľovať účinky alebo použitie: kuchynské výrobky, produkty na formovanie tela, spotrebiče do domácnosti, hobby produkty a podobne.
Výživové doplnky, lebo forma telenákupu im umožni dokonale vysvetliť výhody produktu a zapamätať si obal. Ten si klient neskôr vypýta v lekárni.

Oblečenie, kuchynské riady, obyčajné potreby do domácnosti, veci dennej spotreby, teda produkty, ktorých účel a použitie je dobre známy, alebo ktoré si vyberáme podľa dizajnu, sa nebudú dobre predávať - tam ani nie je čo vysvetľovať.

Príklady úspešného predaja na Slovensku:

V 90 tých rokoch sa skvele predával WS krájač rakúskej spoločnosti WS teshopping. Ľudia boli schopní stáť v rade na krájač pred predajňou a call centrum nestihal baliť balíky. Trh v postkomunistických krajinách bol nenasýtený. Majiteľ kúpil veľkú prevádzku v Maďarsku, obrovské call centrum, ale v Maďarsku bol menší úspech.

Na Slovensku bol mimoriadne úspešný aj Total gym, fitnis zariadenie do domácnosti, opäť z dôvodu nenasýteného trhu s podobnými zariadeniami. Total gym kupovala stredná trieda do svojich nových domovov - nebol práve najlacnejší. ˇUspech produktu spočíval aj v osobe hlavného protagonistu hollywoodský herec Jack Norris. Populárny herec sa nehanbil zahrať si v teleshoppingu. Údajne mal percentá z predaja, s každým predaným zariadením pribudlo na účet Jackovi Norrisovi.

Geniálne dlhodobý úspech má Kozmodisk spoločnosti Studio Moderna. To je skvelý produkt a stále sa predáva. Kto by šetril na svojich rodičoch a starých rodičoch? Výhodou je samotný produkt  - je mechanický, prakticky sa nemá čo na ňom pokaziť, spoločnosť nemusí riešiť množstvo reklamácií. Zaujímavá je aj forma spotov: obyčajní ľudia sugestívne hovoria o svojich skúsenostiach s produktom.

Aj s jediným produktom sa dá zbohatnúť

Spolupracovali sme s Američanom, ktorý rozprávkovo zbohatol na jednom-jedinom produkte. Bol to taký opasok, ktorý si dáte na brucho, sedíte, nič nerobíte, a chudnete. Opasok vysielal drobné elektrické impulzy do brucha a tak človeka nútil sťahovať brucho - a to malo  spaľovať tuk na bruchu. Logické vysvetlenie - základ scenára.
Američan, pôvodne Filipínec, sa nám chválil, že vlastne splnil "americký sen".

U nás bol osobne nakrúcať spot, novú verziu spotu, určenú pre európsky trh. Samozrejme, aj sám ako chodiaca reklama, v spote osobne účinkoval. Mal dokonalé telo ako Swarzeneger, či už z toho zázračného opasku - nebolo podstatné, v reklame sme potrebovali ukázať pekné telo.
Len pre odľahčenie bizardná spomienka. V spote účinkovala aj pekná žena, ktorej vzadu spadli koktejlové čierne šaty,  a ostala iba v nohavičkách. Ukázať holý ženský chrbát, po odpadnutí zadnej časti šiat, to nebol problém. Ale farba nohavičiek bol rovno právny problém. Biele nohavičky sú pre Američanov bielizeň a to by bolo nemravné - nesmie sa. Problém sme vyriešili tak, že európsky trh sme vyrobili verziu s bielymi nohavičkami (pôsobia na nás panensky) a pre americký trh sme vyrobili verziu s čiernymi nohavičkami (to už nie je bieližeň, ale "dres code").
A pre dokončenie úsmevného príbehu dodávame aj klebetu o tom, ako dopadol Američan, ktorý zbohatol ja jedinom produkte v teleshopingu.
Celkom prozaicky: zaplietol sa s jednou českou zlatokopkou, ktorej kúpil nielen hotel v Prahe, ale údajne ho aj pripravila o značnú časť majetku.

Ako pracujú teleshoppingové spoločnosti?

Teleshoppingové spoločnosti sú vlastne marketingové podniky, ktoré sa špecializujú na predaj produktov cez televíziu. Ku svojej činnosti potrebujú:

  • kvalitné a vhodné výrobky
  • skladové priestory na výrobky, ale dohodu s výrobcom
  • špeciálnu telefónnu linku, ktorú uvedie v spote (dnes už aj e-shop)
  • call centrum, ktorý prijíma objednávky, balí a posiela balíky na dobierku, vybavuje reklamácie
  • účinný televízny spot
  • dohodu s vysielateľom
  • spolupracujúce televízne štúdio pre úpravu spotov, dabingy a nakrúcanie spotov.

Call centrum a sklad nemusí byť vo veľkom meste, stačí domček na dedine, tam je aj lacnejšia pracovná sila.

Najdôležitejšia práca je vyhľadávanie vhodných produktov. To je často kameňom úrazu. Niekedy spoločnosť investuje do výroby spotu, zaplatí vysielací čas v televízií, ale výrobok sa nepredáva, lebo nie je dobrý.

Po nájdení vhodného produktu si dajú nakrútiť spot. Spot neslúži len pre vnútorný trh, to by bola škoda investície. Telenákupné spoločnosti pracujú medzinárodne - vysielacie časy si zarezervujú v rôznych krajinách, vo všetkých televíznych staniciach, kde si dohodnú prijateľné ceny. Spot sa teda vyrobí v rôznych jazykových mutáciach. Naraz pracujú iba s niekoľkými produktami, ale vysielajú plošne pre milióny ľudí.

Teleshoppingové spoločnosti sa každoročne stretávajú na veľkej konferencii (často v USA, ktorá je kolískou teleshoppingu), niečo ako filmový festival v Cannes, kde si vymieňajú skúsenosti, predávajú licencie na spoty, alebo uzatvárajú zmluvy o spolupráci.

Ako začať s teleshoppingom, ak idete do toho prvýkrát?

  1. Nájdite vhodný produkt, alebo skúste predávať taký, ktorý už predávate cez iné kanály.
  2. Dajte si vyrobiť kvalitný spot.
  3. Objednajte si vysielací čas v televízií.
  4. Prijímajte objednávky a predávajte.
  5. Ak nepredáva jeden produkt, skúste iný.

Koľko má stať váš predávaný produkt, aká je cenotvorba?

V teleshoppingu to funguje zhruba na tretiny. Prvá časť ceny je suma za ktorú ste výrobok zakúpili od výrobcu - predajcu, napríklad z Číny. Druhá tretina sa minie za vysielací čas a výrobu spotov. Tretia tretina je na prevádzku call cetra,poštovné a balné a váš zisk. Predražiť výrobok o 2 tretiny sa vám zdá veľa? Všetky výrobky v kamenných obchodoch sú aj tak predražené oproti nákupnej cene, veď prečo potom môžu robiť Black Friday ?

Ako má vyzerať účinný teleshoppingový spot?

Teleshopping je predaj cez TV obrazovku a z toho vyplýva aj jeho forma - to je zo zákona. Spot má priamo vyzývať ku nákupu ponúkaného produktu, musí obsahovať okrem zobrazenia produktu cenu a telefónne číslo, prípadne web stránku, kde ho je možné objednať.

Nie je možné propagovať značku ako takú, alebo ponúkať celý sortiment služieb - to by už bola reklama. Reklama je totiž drahšia ako telenákup. Za cenu odvysielania 30 sekundového reklamného spotu máte množstvo minút v telenákupe. Tu treba pripomenút, že televízne stanice teleshopping nevysielajú v prime time pred televíznymi novinami, ale v lacnejšom čase dopoludnia, prípadne v noci - ale tej správnej cieľovej skupine. 

Účinný spot je hraný, hoci litera zákona (výzva k akcii, cena a kontakt) sa dá splniť aj jednoduchšou formou.
Je to už overené prieskumom, že emócia prostredníctvom hranej scénky, alebo priamej ponuky sympatickou osobou je najefektívnejší.

Ak si budete želať známych hercov, či inú celebritu (napríklad športovec), počítajte s tým, že individuálne dohodnutý honorár môže by šokojúci. Niektorí herci nechcú účinkovať v reklame za žiadne peniaze, lebo si myslia, že teleshoppingom by sa strápnili. (Výnimkou je už spomínaný Jack Norris, ktorý ale mal percentá z celosvetového predaja.)

Pri telenákupe sa často spolupracuje s komparzom. Pri návrhu scenára teda myslite na to, akí a koľko bude účinkujúcich a v akých priestoroch sa má nakrúcať. Ak si dohodnete komparz a priestory sami, zlacní to produkciu.

Filmovačka v priestoroch našej spoločnosti. Dáma na sedačke je slávna rakúska moderátorka, ktorá uvádzala show pre deti (podobne ako naša Paťa Jarjabková.) Zaujímavosťou je, že zahraniční účinkujúci, hoci veľmi populární, nemávajú hviezdne maniere. Dokonca sa líčili samé a neohŕňali nos nad ničím. 

Vytvoríme vám scenár telenákupného spotu

Z vlastných aj medzinárodných skúsenosti vieme, aký spot je účinný a vieme ho efektívnym spôsobom vyrobiť. A pritom nebudeme navyšovať cenu drahými účinkujúcimi, grafickými efektami, prenájmom priestorov a podobne.

  1. Ukážeme negatívnu situáciu: napríklad nefungujúci mop, krájač na zeleninu, postavu s celulitídou, bolesti v kĺboch a podobne. Ustarostených, zamračených ľudí.
  2. V ďalšej scénke ukážeme nový revolučný výrobok a úsmev na tvári ľudí, ktorí ho používajjú,
  3. Do podrobností vysvetľujeme výhody produktu, jeho zloženie a fungovanie, pozitívne účinky a podobne.
  4. Vyzveme ku kúpe produktu
  5. Opakujeme situáciu - zostrihaná scénka - rekapitulácia výhod.
  6. Opäť vyzývame ku kúpe produktu.
  7. Na koniec musí byť vždy uvedená cena a kontakt, kde sa dá produkt zakúpiť - tel. číslo a web stránka.

Tých výziev ku kúpe produktu musí byť viac zopakovať aspoň 3 krát, plus výhody. Nakoniec skvelá cena a k tomu ešte grátis malý darček. 

Ako sa telenákupný spot nemá robiť

Niektorí slovenskí, dokonca renomovaní režiséri si mysleli, že  telenákupné spoty (aké poznajú zo zahraničia) sú trápne a majú tendenciu ich robiť inak. To je omyl! Nepotrebujeme umelecký dokument, drahú reklamu, potrebujeme jednoducho kvalitný spot, ktorý predáva. 
V telenákupe sú scény postavené na kontrastoch: ukážeme culilitídu na zadku (dá sa dá správne zasvietiť, aby bola hrozivejšia) a po procedúre bude bruško hladké a ploché - tiež sa inak zasvieti.
Ak promujeme fitnis zariadenie, samozrejme do komparzu zavoláme fitnisku s dokonalým telom, ale zachovalú štyridsatničku - aby motivovali ostatné. 
Pri nakrúcaní krájačov zeleniny musí byť stôl pestrý, plný farebnej zeleniny, aby sa nám slinky zbiehali.
Asi najznámejší teleshoppingový mág Horst Fuchs, ten holohlavý pán s naušničkou, ktorý tak všetko skvele krája - ten je vlastne majiteľ WS teleshopping a ako majiteľ, účinkuje v spotoch sám.

Cena za hraný telenákupný spot sa pohybuje od 1000 Eur, podľa náročnosti scenára ( účinkujúci, priestory, rekvizity, masky, kostýmy, technika, osvetlenie, postprodukcia, cudzojazyčné verzie atď).

Koľko stojí vysielanie telenákupu?

V 90tých rokov sa nám pre zahraničného klienta podarilo vybaviť také výhodné zmluvy, že televízia poberala iba percentá z predaja výrobkov. Tak fungovala RTVS, VTV, Markíza aj Luna. Neskôr televízie začali účtovať pevné ceny. Tie sú ale veľmi priateľské a navyše sú ochotní vám dať výrazné zľavy.

Nepodceňujte regionálne stanice, práve naopak. Tie majú správne publikum: malé mestá, starší ľudia, tí čo majú dosť času sledovať televíziu. Okrem toho si dohodnete ešte zaujímavejšie ceny. Produkt vždy otestujte na malej stanici.

Kamenná predajňa, obsluha vás stojí veľké financie - pri telenákupnom marketingu platíte iba vysielací čas. 

Ako naplánovať vysielanie? Čím viac, tým lepšie. Ľudia si produkt budú spájať s príbehom, dostane sa to pod kožu a nakoniec si ten "matrac" kúpia.

Aké sú úskalia telenákupu

Rozmachom internetu vznikli milióny e shopov. Konkurencia je veľká, predáva sa rôzne, cez zľavové portály a nákupné horúčky. Predbiehajú sa v cene, pretože Slovák kupuje podľa ceny.

Existujú situácie, že teleshoppingový podnik investuje do výroby spotu a televízneho vysielania v nádeji, že bude produkt predávať. Iní podnikavci si presne taký istý výrobok objednajú z Číny a začnú ho predávať cez svoj e-shop, ale podstatne lacnejšie. Niektorí to robia tak zákerne, že ku produktu pripoja informáciu "Videli ste v TV". Doslova parazitujú na reklame, ktorú si nezaplatili.

Kto by mal inzerovať cez telenákup? Pre koho je výhodný?

Priamy výrobca alebo ten kto vie hotovým výrobkom dať pridanú hodnotu - nemusí sa báť reklamných parazitov. Vysielanie telenákupu podporí predaj jeho výrobkov cez ostatné predajné kanály.
Oplatí sa výrobcovi, ktorý má podchytený celý trh, napríklad farmaceutická spoločnosť pri predaji výživových doplnkov. Forma spotu im umožni dokonale vysvetliť výhody produktu a zapamätať si obal. Efektívne posilní značku v správnej cieľovej skupine bez toho, aby platil drahú reklamu. (Spotová reklama je násobne drahšia ako vysielací čas pre telenákup).
Minulosť je preč a dnes už nebudú najväčšie predaje počas vysielania spotu v televízií. Dnes telenákup slúži viac na emocionálne vysvetlenie výhod produktu a získanie budúcich zákaznikov. Treba vedieť, že oproti minulosti, najväčší nával predaja už nebude cez v spote uvedený telefónny kontakt. Istá skupina ľudí si zapamätá produkt a potom ho budú kupovať cez e-shop na internete, v lekárni alebo v kamennom obchode. Na to treba myslieť.

Na záver

Telenákup sa na Slovensku využíva málo, lebo ho nepoznajú, nerozumejú tomuto skvelému nástroju. Neoprávnene ho podceňujú aj mediálne agentúry. Zadávatelia alebo agentúry často navrhujú nesprávne mediatypy a mrhajú financiami. Ako môže niekto inzerovať parkety na bilboarde? Alebo laserovú operáciu očí cez zľavomat? Potom prečo človek neverí reklamám. 


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


Image in photogallery
Štúdia: Televízna reklama vedie k rastu malých podnikov
21.4.2019 07:53 | Regiontvnet
TV reklama vytvára 80 percent predaja generovaného menšími firmami napriek účtovaniu ...

Image in photogallery
Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť márny
18.4.2019 13:57 | Mária Urlandová - RegionTVnet
Televízia je mŕtva, to už nikto nepozerá, všetci aj tak na internete, televízia ...

Image in photogallery
Televízna reklama je najbezpečnejšia reklamná investícia
30.1.2019 01:34 | Mária Urlandová
Každá veľká štúdia o efektívnosti reklamy - vrátane tých, ktoré si objednali ...

Image in photogallery
8 potrieb pre ktoré sledujeme video / výsledky štúdie Thinkbox
16.2.2019 10:49 | Mária Urlandova
Video je pevne zakorenené v našich životoch. Či už trávime na pohovke televízny ...


Image in photogallery
Televízia je srdcom videosveta. Novšie formy videa nenahrádzajú televíziu, tá tvorí 71% videodňa.
15.2.2019 15:25 | Mária Urlandová
Média a reklama smerujú k videu. A vo videu je smerovanie nepochybne smerom k televízii. ...

Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane?
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová
Táto časť vám poskytne prehľad o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní ...

Image in photogallery
Kto sú vysielatelia VOD
5.5.2016 08:11 | Regiontvnet
Audiovizuálna mediálna služba na požiadanie je služba primárne hospodárskej ...

Image in photogallery
Úvod do Video on demand
5.5.2016 08:23 | Regiontvnet
VOD (Video on demand – video na požiadanie) audiovizuálna služba, ktorá poskytuje ...


Image in photogallery
Získané média nemôžu nahradiť hromadné médiá
4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová
Vo svete rastúcej personalizácie sa zistilo: Penetrácia má stále trikrát ...

Image in photogallery
Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky?
13.4.2016 10:30 | RegionTVnet
Behaviorálni architekti urobili zaujímavý experiment. Odstránili ľuďom ich ...

Image in photogallery
Pravda o mládeži - motivácie pre sledovanie videí
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová
Táto štúdia skúma úlohu rôznych videí v živote mladých divákov a odhaľuje ...

Image in photogallery
4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku
9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová
Niektoré spôsoby, ako môžete získať značkový projekt na obrazovke, plus zákony ...


Image in photogallery
Aké má televízia miesto v marketingovej komunikácií
27.1.2018 07:57 | TVBA
Väčšina domácností v rozvinutých krajinách má aspoň jednu televíziu, čo ...

Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére, na média zaostrené
7.12.2017 09:04 | Mária Urlandová
Krátkodobosť v marketingu podkopáva jej účinnosť - zvyšuje návratnosť investícií, ...

Image in photogallery
Marketingový fenomén teleshopping
16.5.2016 18:59 | TVBA
Prečo nie sú medzi objednávateľmi telenákupu slovenské spoločnosti? Na Slovensku ...

Image in photogallery
Inbound marketing 2018
4.5.2016 09:58 | Regiontvnet
Inbound (prichádzajúci ) marketing je technika pre získavanie zákazníkov na ...


Image in photogallery
TV je najefektívnejšou formou komunikácie s masovým publikom
3.4.2017 17:15 | TVBA
Tradičné sledovanie televízie je u ľudí stále preferovaný spôsob trávenia ...

Image in photogallery
Ako postupovať pri zadávaní TV reklamy
25.7.2010 13:52 | TVBA
Predtým, ako naplánujete televíznu reklamu, urobte si krátky prehľad o televíznom ...

Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň?
1.4.2016 10:25 | TVBA
Pri kúpe televíznej kampane je dôležité premýšľať o stratégii "phasing" ...

Image in photogallery
Teórie reklamných účinkov
22.4.2016 07:40 | Regiontvnet
Reklamné správy sú všade okolo nás, ale mechanizmus, ktorý vedie od vystavenia ...


Image in photogallery
Úloha reklamy v propagačnom mixe
25.4.2016 14:54 | Regiontvnet
Propagačná zmes obsahuje rôzne nástroje, ako napríklad: Reklama: správy ...

Image in photogallery
Čo dokazujú výskumy v televíznej reklamy
13.4.2017 08:18 | Mária Urlandová
Televízia je najefektívnejším reklamným médiom. To je jeden bod, na ktorom ...

Image in photogallery
9 trendov v kontent marketingu
3.5.2017 07:34 | Regiontvnet
Podľa správy z roku 2017 a trendov z Content Marketing Institute a MarketingProfs ...

Image in photogallery
Inbount marketing reaguje na selektivitu a spotrebu médií
22.4.2017 19:05 | Regiontvnet
Spotreba médií sa v tejto dobe sa stala selektívnou. On-line spotrebitelia začínajú ...


Image in photogallery
Digitálny marketing má vážné problémy
18.1.2018 07:44 | TVBA
Viac ako pätinu reklám na internete nevidia živí ľudia, ale boti. I za tieto ...

Image in photogallery
Natívna reklama, aká je?
10.1.2018 08:07 | TVBA
Natívna reklama je typ reklamy väčšinou online, ktorá zodpovedá forme a funkcii ...

Image in photogallery
Čo v praxi znamená inbount - prichádzajúci marketing?
18.5.2016 07:41 | Mária Urlandová
Digitální marketéri posledných rokov zámerne používajú pojmy ako "prichádzajúci" ...

Image in photogallery
Čo je content marketing, stratégia a médiá
2.1.2018 08:03 | TVBA
Obsahový marketing je forma marketingu zameraná na tvorbu, publikovanie a distribúciu ...


Image in photogallery
3 trendy v content marketingu pre rok 2018
18.1.2018 07:47 | TVBA
Ale práve tak ako ostatné digitálne disciplíny sa obsahový marketing neustále ...





Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam