Pravda o mládeži - motivácie pre sledovanie videí

19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová

 Štúdia britskej Thinbox štúdia skúmala úlohu rôznych videí v živote mladých divákov a odhalila ich mediálne návyky a motivácie.

Pomocou kvalitatívnych metód preskúmali úlohu rôznych typov videí v živote mladých ľudí. Dôležité je pochopiť, či sú súčasné návyky spôsobené životným štádiom (lebo aj mladí ľudia stárnu), alebo či terajšie správanie im ostane.

Prostredníctvom pozorovania a diskusie so širokým spektrom vekových skupín vo veku 14 až 24 rokov identifikovali vzájomne prepojené aspekty, ktoré majú významný vplyv na to, ako mladší ľudia konzumujú video a na výber obsahu, ktorý hľadajú. 

Dôležité zistenia

Mladí ľudia trávia obrovský čas sledovaním videa; v priemere to je takmer tri a pol hodiny denne. V kombinácii s množstvom dostupných služieb - od televízneho vysielania na YouTube až po odberateľské služby, ako je Netflix, je dôležité pochopiť túto oblasť a jej vplyv na mladých ľudí.

Nižšie uvedený graf (ktorý čerpá z údajov z Ofcom, BARB, Comscore a IPA) ukazuje, ako sa spotreba videa pre mladých ľudí líši od zvyšku Veľkej Británie:

Celková spotreba videa

 

Sledovanie televízie dominuje nad sledovaním ostatného videa u všetkých vekových kategórií.

Ľudia vo veku 16-24 rokov majú rozmanitejšie video návyky, ale televízia predstavuje dve tretiny celkového počtu videí v porovnaní s priemerom vo Veľkej Británii, ktorý je  81%.

Dnešná 20-ročná osoba je študentom a žije doma s rodičmi, alebo je už v manželskom zväzku a pracuje na plný úväzok. Je spravodlivé uviesť, že ľudia vo veku 14 až 24 rokov sú viac ovplyvnení vekom, vzdelaním a životným štýlom ako ktorákoľvek iná skupina ľudí. To má vplyv na spôsob, akým spotrebúvajú video. A ako vieme z vyššie uvedeného grafu, spotrebúvajú veľa videa.

 

Čím je táto skupina jedinečná?

Majú čas, ale často nemajú priestor

Mladší ľudia majú viac voľného času ako väčšina ľudí, ale cítia sa zaneprázdnení. Nuda môže byť problémom, hlavne pre  skupinu 14-16 rokov.
Obsah televízneho vysielania hrá najdôležitejšiu úlohu v celom tomto spektre.
Obsah slúži ako časový doplnok, pomáha uvoľniť sa a zotaviť zo stresu života a často sa využíva aj ako odmena za každodenné úsilie.
Sledujú najmä vysielaný lineárny obsah a VoD, zatiaľ čo on-line video je na opačnom konci ako jednoduchý a prístupný spôsob, ako zabiť voľný čas
.

Priestor je tiež faktorom, ktorý ovplyvňuje spôsob, akým videozáznamy dostávajú do svojich životov. Tí, ktorí žijú so svojimi rodičmi, a čoraz väčší počet dnešných mladých ľudí neopúšťa hniezdo tak rýchlo, zvyčajne nemajú kontrolu nad hlavným televízorom. Všade existuje súťaž o hlavnú obrazovku a kolektívne sa rozhoduje o tom, čo sa bude pozerať. Túžba konzumovať obsah vo svojom vlastnom priestore a bez hrania druhých husli s rodičmi, súrodencami alebo priateľmi je primárnou hnacou silou pre sledovanie sekundárnych zariadení. V skutočnosti je zobrazovanie prostredníctvom iných zariadení dvakrát väčšie ako u dospelých.

Okrem toho domov zohráva čoraz dôležitejšiu úlohu v živote dnešných adolescentov. V porovnaní s predchádzajúcimi generáciami je ich sloboda viac obmedzovaná, pretože rodičia držia svoje deti blízko. Existujú tiež oveľa prísnejšie zákony na pitie a financie,  čo má vplyv na slobodu dospievajúcich aj mladších dospelých. V mnohých ohľadoch, pobyt s videm sa stal novým "ísť von". Sú to úžasné noci so svojimi blízkymi okolo televízora alebo veľké noci so zaujímavým programom a množstvom priateľov.
Domácnosť hrá väčšiu úlohu ako kedykoľvek predtým v živote mladých ľudí.

Hľadajú svoju identitu, ale majú aj túžbu učiť sa po svojom

Nie je prekvapením, že vytváranie identity je pre túto vekovú skupinu základom, najmä pokiaľ ide o video. 14-16 roční sa takto učia, kto sú a kým sa chcú stať.
Médiá zohrávajú dôležitú úlohu v tomto vývoji a potreba vyhľadávať ľudí podobného veku na obrazovke je veľmi výrazná.
Telenovely, seriály a reality shows je základ  pravidelných sledovaní televíznych kanálov respondentov. Vytváranie identity tiež pripravilo cestu pre vlogerov,  aby sa stali súčasťou hlavného prúdu pre toto publikum.  Najmä 14-16 roční cez vlogy uspokojujú potrebu nájsť svoju identitu.

Ďalším prvkom, ktorý tento vek odlišuje od iných vekových skupín, je ich túžba učiť sa. Nie je to len sledovanie záujmov, ale rozširovanie poznatkov na praktický účel; či sa učíte variť, hrať na gitaru alebo ovládať najnovšiu hru. Obsah v skrátenej podobe je skvelý spôsob, ako sa učiť. Výukové programy sú na YouTube sú samozrejmosťou, a potreba učiť sa je len jedným z dôvodov, prečo sa vlogeri špecializujú na určité predmety, - chcú sa stať súčasťou video života mladých ľudí. Pokiaľ ide o vzdelávanie, televízia je vnímaná trochu inak. Tá má tendenciu poskytovať ašpiráciu a smer.

Fyzická a virtuálna sociálna údržba - potreba zdieľať čas a priestor s inými

Potreba sociálneho prepojenia je základom pre každého človeka, aj mladí ešte stále určujú, kým sú a s ktorými sa chcú stretnúť. Investovanie času a úsilia na udržanie spoločenského života a sociálnej prítomnosti je jedným z dôvodov, prečo dnešní mladí ľudia majú zvýšený pocit "zaneprázdnenosti". Sociálna údržba preto spadá do dvoch oblastí:

 

Mladí ľudia a ich vnímanie reklamy

Aká je budúcnosť?

Existujú zrejmé náznaky, že spôsob, akým si mladí ľudia prezerajú video, im neostane po zvyšok svojho života.

Životná etapa, nie vek, je najdôležitejším faktorom spotreby videa, ale aj mladí ľudia nakoniec vyrastú. Nakoniec budú mať svoj vlastný priestor, viac finančnej nezávislosti a ich voľný čas bude obmedzený. Väčšina ľudí sa nakoniec ocitne v zamestnaní na plný úväzok a mnohí sa usadia s partnermi a založia si rodiny. Ich sociálne kruhy sa po ukončení vzdelávania znižujú, potreba spájania sa zmenší a v konečnom dôsledku sa ich vzťah k videu stabilizuje.

Samozrejme, že budú viac zvyknutí na to, že naplnia svoj čas krátkym obsahom a budú zvyknutí mať na dosah ruky veľa televízie. Úloha videa je závislá od potreby. Potreby sa zmenia, pretože mladí ľudia budú starší a technológia sa bude naďalej meniť alarmujúcim tempom a to bude mať vplyv na spôsob konzumácie videa.

Zdroj: Rešerš študie, Thinkbox




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Všetky články v tejto kategórii  Všetky články v tejto kategórii
predchádzajúci <<  12/30 >> nasledujúci

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam