Čo v praxi znamená inbount - prichádzajúci marketing?

18.5.2016 07:41 | Mária Urlandová

Digitální marketéri posledných rokov zámerne používajú pojmy ako "prichádzajúci" a "odchádzajúci" marketing. Za odchádzajúci marketing považujú platenú reklamu. Za prichádzajúci marketing považujú "získanie si cesty do povedomia zákazníka" prostredníctvom blogov, sociálnych médií - obsahového marketingu.

Marketéri sa do povedomia svojích zákazníkov - zadávateľov reklamy už dostali. Ako húb po daždi vzniklo nespočetné množstvo digitálnych agentúr, alebo sa existujúce reklamné agentúry preorientovali. Ponúkajú produkty, ktoré v angličine web developement, social média marketing, ecommerce marketing, email marketing, marketing pre vyhľadávače, online marketing, SEO, PPC kampane atď. A darí sa im skvelo. Na Slovensku už dokonca aj inštitúcie a úrady financované z verejných zdrojov míňajú na tento druh marketingu obrovské finančné prostriedky, ktoré končia u globálnych hráčov Google a Facebook.

Digitálne agentúry už dokonca ponúkajú aj: content marketing, Pr + influencer marketing, tvorba obsahov: video, grafika, texty...

Na jednej strane klasickú platenú reklamu posielajú do histórie ako odchádzajúcu, nemodernú a zastaralú, na druhej strane svoju koncepciu považujú za účinnú a trendovú, hoci je často založená na ad frau vo forme falošných metrík.

Poďme si na to posvietiť. Položme si otázky a hľadajme odpovede.

  1. Ak platenú reklamu považujú za neúčinnú, prečo najväčšie svetové značky naďalej investujú viac ako 80% do televíznej reklamy? Tá je označená, povinne zo zákona reklamným predelom vo vysielaní a teda divák - potenciálny klient vie že je to reklama. Naďalej výborne fungujú aj ostatné mediatypy ako inzercia v tlači aj vonkajšia reklama.
    Odpoveďou môže byť aj fakt, že TV reklama je stále najefektívnejšou formou komunikácie z mnohých dôvodov. Prečo je televízna reklama taká úspešná. Značky vedia čo bolo najefektívnejšie, vieme to aj my, ktorým v mysli kreatívne televízne spoty ostávajú celé roky. Tie isté značky odmietajú reklamy na internete vedľa nevhodného obsahu a znižujú rozpočty na digitálnu kampaň. Zníženie rozpočtu P&G neovplyvnilo predaj.

     
  2. Najnovší trend v digitálnom marketingu je video.
     
  3. Napríklad v televízií je a bola skrytá reklama zakázaná. 

Inbound marketing

Inbound marketing technika pre získavanie zákazníkov na produkty a služby prostredníctvom obsahového marketingu, marketingu sociálnych médií, optimalizácie pre vyhľadávače a brandingu.
Prichádzajúci marketing poskytuje informácie, zlepšuje skúsenosti zákazníkov a vytvára dôveru tým, že ponúka potenciálnym zákazníkom informácie, ktoré oceňujú prostredníctvom sponzorovaných firemných bulletinov, blogov a príspevkov na platformách sociálnych médií.

Marketingový stratég David Meerman Scott hovorí, že prichádzajúci marketing umožňuje obchodníkom "získať si cestu" do povedomia zákazníka, a nie napadnúť ich povedomie prostredníctvom platených reklám.
V porovnaní s odchádzajúcim marketingom, prichádzajúce vstupy zvrátia vzťah medzi spoločnosťou a zákazníkom. V skutočnosti, zatiaľ čo odchádzajúci marketing bude tlačiť produkt prostredníctvom rôznych kanálov, prichádzajúci marketing vytvára povedomie, priťahuje a pomáha novým zákazníkom s kanálmi, ako sú blogy, sociálne médiá atď.

S rastom nových technológií podporovaných šírením internetu sa prichádzajúci marketing stal jedným z najúčinnejších spôsobov, ako prilákať nových zákazníkov. Od roku 2006 mnohé spoločnosti pochopili, že pre úspech musí byť obsah spojený so záujmami zákazníkov.

Marketingový cyklus

Prichádzajúca metóda

Ak chcete pracovať dobre, prichádzajúci marketing potrebuje mnoho nástrojov, ktoré pomáhajú značke nájsť a pomôžu zákazníkom naučiť sa užitočné veci, ktoré poskytuje značka. Medzi príklady týchto nástrojov patria blogy, SEO / SEM a sociálne médiá.

Prichádzajúci proces

Prichádzajúce potreby potrebujú veľmi presný proces, ktorý v prípade rešpektovania pravidiel poskytne obchodníkom obrovskú konkurenčnú výhodu v porovnaní s odchádzajúcim marketingom. Proces sa skladá zo štyroch hlavných krokov: Pritiahnuť, Premeniť, Zavrieť a Pochovať.
Nie sú to náhodné kroky, musia byť použité postupne s cieľom získať viac návštevníkov na stránkach, urýchliť konverzie a nakoniec zvýšiť počet potenciálnych zákazníkov a potenciálnych zákazníkov.

Jedným z najdôležitejších rozdielov medzi odchádzajúcim a prichádzajúcim marketingom je skutočnosť, že spoločnosti, ktoré používajú prichádzajúci marketing, vedia perfektne, s kým ľudia hovoria. Môžu to robiť prostredníctvom kupujúcich. Osoby kupujúceho sú idenkitmi našich ideálnych zákazníkov. Iba prostredníctvom nich môže firma vedieť, aký je ich ideálny cieľ a ktoré kanály musia použiť na dosiahnutie tohto cieľa. 

Pritiahnuť
Neznamená to prilákať náhodných ľudí, spoločnosti chcú pritiahnuť správnych ľudí v správny čas v správnom obsahu.
Zákazníkov je možné definovať, podľa preferencií, problémov, záľub atď. Na ich základe je možné vytvoriť správny obsah na prilákanie návštevníkov na blog, sociálne siete, Youtube kanál atď.

Premeniť.
Po prilákaní návštevníka na svoje webové stránky napríklad bude spoločnosť pripravená premeniť ho na prospekt zhromažďujúci svoje kontaktné informácie. E-maily sú najcennejšou informáciou pre prichádzajúci marketing. Prichádzajúci obchodník chce pritiahnuť správneho návštevníka, takže si vymenia výukové video, ebook alebo niečo cenné pre zákazníka, a preto bude rád, že mu zašle e-mail na oplátku.

Zavrieť
Teraz, keď máme potrebné informácie, môžeme zostať v kontakte s našimi vyhliadkami. Ale teraz, ako premeniť naše vyhliadky na zákazníkov?

Niektoré užitočné nástroje sú:

Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Inbound_marketing
 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Všetky články v tejto kategórii  Všetky články v tejto kategórii
predchádzajúci <<  28/30 >> nasledujúci

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam