logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

TV reklamy vytvárajú 71% zisku generovaného reklamou

27.4.2016 08:10 | Regiontvnet

Po desiatich rokoch zmeny v reklame so vznikom mnohých nových foriem reklamy súťažiacich o investíciu, štúdia prvýkrát kvantifikovala celkový zisk generovaný rôznymi formami reklamy, aby ukázala, čo skutočne dosahujú.
Štúdia - Ziskovosť: obchodný dôvod pre reklamu - dokazuje, že všetky formy reklamy vytvárajú zisk v rôznej miere z krátkodobého aj dlhodobého hľadiska.

V rámci toho zistil, že televízna reklama:
  • Poskytuje najväčší objem tak krátkodobého, ako aj celkového zisku generovaného reklamou
  • Je „najbezpečnejšou“ investíciou do reklamy (s najmenším rizikom), ktorú môže podnik dosiahnuť, s najvyššou pravdepodobnosťou návratnosti a zisku.
  • Aj naďalej je najúčinnejšou formou reklamy s najvyššou návratnosťou investícií na použitú jednotku meny.

Štúdiu si objednala spoločnosť Thinkbox, marketingový orgán pre komerčnú televíziu vo Veľkej Británii, od spoločností Ebiquity a Gain Theory, ktorí nezávisle hodnotia výkonnosť a efektívnosť reklamy pre stovky značiek. Celkovo analyzovala viac ako 2 000 reklamných kampaní v 11 kategóriách s cieľom odhaliť vplyv, ktorý majú rôzne formy reklamy na krátkodobý zisk, a potom tieto poznatky skombinovala s výsledkami z dlhodobého hľadiska.

Televízia vytvára najväčší zisk 

Ebiquity and Gain Theory zistili, že: 

  • televízna reklama tvorí 71 % celkového zisku generovaného reklamou pri priemernej návratnosti NI za tri roky,
  • nasleduje tlač - 18% z celkového zisku generovaného reklamou)
  • online video - 4%,
  • vonkajšia reklama - 3%,
  • rádio - 3%
  • online zobrazenie - 1% , čiže 1 cent z eura. Online videoreklama zahŕňa služby VoD poskytované televíznymi vysielateľmi a online videoreklamy na stránkach ako YouTube a Facebook.

Televízia je tiež považovala za najúčinnejšiu krátkodobú formu reklamy, ktorá je zodpovedná za 62% všetkých ziskov generovaných reklamou v krátkodobom výhľade.  ktorá je zároveň najvyššou hodnotou zo všetkých médií. Potom nasleduje tlač (22%), rádio (5%), online video (5%), vonkajšia reklama (3%) a online zobrazenie (2%).

Televízia je najbezpečnejšou investíciou do reklamy

Pri skúmaní podielu kampaní rôznych foriem reklamy, ktoré priniesli zisk inzerentovi, Ebiquity a Gain Theory identifikovali relatívnu bezpečnosť rôznych investícií do reklamy.

Zistilo sa, že televízia je top zdrojom zisku generovaného reklamou z krátkodobého aj dlhodobého hľadiska.

Z krátkodobého hľadiska 70% televíznych reklamných kampaní prinieslo zisk. Nasleduje rádio (62%), tlač (61%), online video (52%), online zobrazenie (37%) a vonkajšia reklama (19%).

Keď sa pozrieme na celkový ziskový úspech počas 3 rokov po ukončení reklamných kampaní, 86% televíznych reklamných kampaní prinieslo zisk. Po televízii nasledujú tlač (78%), rádio (75%), online video (67%), vonkajšia reklama (48%) a online displej (40%).

Televízia naďalej dosahuje vysokú úroveň investícií

Štúdia zistila, že televízia prináša inzerentom toľko zisku, pretože jej rozsah a popularita jej umožňujú pokračovať v efektívnosti pri vysokých objemoch investícií. Inzerenti môžu zvýšiť investície do televízie na vyššiu úroveň ako iné médiá a budú aj naďalej prinášať zisk.

Silný dôvod pre rast investícií do televízie

Štúdia dospela k záveru, že inzerentom môže chýbať maximalizácia zisku generovaného reklamou nedostatočným investovaním do televízie. V súčasnosti predstavuje televízia 54% výdavkov na reklamu v databáze spoločnosti Ebiquity, napriek tomu je zodpovedná za 71% celkového zisku generovaného reklamou

„Táto štúdia demonštruje, že reklama vedie k významnému ziskovému rastu a poskytuje obchodné dôvody pre investície,“ dodal Nick Pugh, riaditeľ spoločnosti Ebiquity. „Je rozhodujúce, aby podniky v súčasnosti videli reklamu ako investíciu, a nie za cenu.

Thinkbox sa zameriava na preukázanie efektívnosti reklamy. Popri zadávaní štúdií o účinnosti od uznávaných nezávislých spoločností tiež dôsledne podporovala rozsiahle štúdie iných organizácií. V štúdii z roku 2017, ktorá analyzovala prípadové štúdie efektívnosti databázy IPA, sa dospelo k záveru, že televízia zostáva najúčinnejšou formou reklamy a bude jej stále viac.

Televízne fakty a čísla:

  • Priemerný britský divák sleduje televíziu 3 hodiny, 38 minút denne.
  • Komerčná televízia dosahuje každý týždeň 91 percent Veľkej Británie, 97 percent mesačne (zdroj: BARB, H1 2017)
  • Televízia predstavuje 75% pozerania videa vo Veľkej Británii (zdroj: analýza videa Thinkbox 2016)
  • YouTube predstavuje 6,4% pozerania videí vo Veľkej Británii (zdroj: analýza videa Thinkbox 2016)
  • Facebook predstavuje 1,7% sledovania videa vo Veľkej Británii (zdroj: analýza videa Thinkbox 2016)
  • Celková hodnota SVoD (vrátane spoločností Netflix a Amazon) predstavuje 4,1% zhliadnutia videa vo Veľkej Británii (zdroj: analýza videa Thinkbox 2016)
  • Priemerná televízna reklamná kampaň v Spojenom kráľovstve získala 238 miliónov pozretí (zdroj: BARB, H1 2017)
https://translate.google.com/translate?hl=sk&sl=en&u=https://advanced-television.com/2019/05/23/study-tv-advertising-drives-small-business-growth/&prev=search
 


Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Image in photogallery
Prečo je programaticky nakupovaná online reklama taká drahá?
29.11.2019 11:48
V tradičných médiách - kde presne viete, čo kupujete a ekosystém sa netopí ...

Image in photogallery
Marketingový fenomén teleshopping
16.5.2016 18:59 | TVBA
Prečo nie sú medzi objednávateľmi telenákupu slovenské spoločnosti? Na Slovensku ...

Image in photogallery
Online bisnis je najväčší investor do TV reklamy
18.5.2016 17:49 | Regiontvnet
. Do TV reklamy investuje Amazon aj samotný Facebook a na Slovensku napríklad Alza. ...

Image in photogallery
Televízia generuje dopyt najúspešnejšie
22.12.2019 12:59
Generovanie dopytu vychádza z ocenenej štúdie Profit Ability: obchodného prípadu ...


Image in photogallery
Účinnosť televízie v kontexte: výskum
22.12.2019 14:42 | RegionTVnet
Táto nová publikácia od Lesa Binata a Petera Fielda je druhou zo série o marketingovej ...

Image in photogallery
O cieľoch mediálnej komunikácie
9.4.2017 13:43 | Mária Urlandová
Televízia je nekonečne všestranná a flexibilná. Má schopnosť plniť rôzne ...

Image in photogallery
Štúdia odhalila pravdu o mládeži - mediálne návyky
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová
Táto štúdia skúma úlohu rôznych videí v živote mladých divákov a odhaľuje ...

Image in photogallery
Získané média nemôžu nahradiť hromadné médiá
4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová
Vo svete rastúcej personalizácie sa zistilo: Penetrácia má stále trikrát ...


Image in photogallery
TV reklamy vytvárajú 71% zisku generovaného reklamou
27.4.2016 08:10 | Regiontvnet
Po desiatich rokoch zmeny v reklame so vznikom mnohých nových foriem reklamy súťažiacich ...

Image in photogallery
Prečo inzerovať v regionálnej TV
27.4.2016 08:15 | Regiontvnet
Regionálne informácie sú na prvom mieste! Čím je pre obyvateľa udalosť bližšia, ...

Image in photogallery
TV reklama vedie k rastu malých podnikov - potvrdila to štúdia
21.4.2019 07:53 | Regiontvnet
TV reklama vytvára 80 percent predaja generovaného menšími firmami napriek účtovaniu ...

Image in photogallery
8 potrieb prečo ľudia sledujú video / výsledky štúdie Thinkbox
16.2.2019 10:49 | Mária Urlandova
Video je pevne zakorenené v našich životoch. Či už trávime na pohovke televízny ...


Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére, na média zaostrené
7.12.2017 09:04 | Mária Urlandová
Krátkodobosť v marketingu podkopáva jej účinnosť - zvyšuje návratnosť investícií, ...

Image in photogallery
Inbound marketing
4.5.2016 09:58 | Regiontvnet
Inbound (prichádzajúci ) marketing je technika pre získavanie zákazníkov na ...

Image in photogallery
TV je najefektívnejšou formou komunikácie s masovým publikom
3.4.2017 17:15 | TVBA
Tradičné sledovanie televízie je u ľudí stále preferovaný spôsob trávenia ...

Image in photogallery
Teórie reklamných účinkov
22.4.2016 07:40 | Regiontvnet
Reklamné správy sú všade okolo nás, ale mechanizmus, ktorý vedie od vystavenia ...


Image in photogallery
Úloha reklamy v propagačnom mixe
25.4.2016 14:54 | Regiontvnet
Propagačná zmes obsahuje rôzne nástroje, ako napríklad: Reklama: správy ...

Image in photogallery
9 trendov v kontent marketingu 2018
3.5.2017 07:34 | Regiontvnet
Podľa správy z roku 2017 a trendov z Content Marketing Institute a MarketingProfs ...

Image in photogallery
Inbount marketing reaguje na selektivitu a spotrebu médií
22.4.2017 19:05 | Regiontvnet
Spotreba médií sa v tejto dobe sa stala selektívnou. On-line spotrebitelia začínajú ...

Image in photogallery
Digitálny marketing má vážné problémy
18.1.2018 07:44 | TVBA
Viac ako pätinu reklám na internete nevidia živí ľudia, ale boti. I za tieto ...


Image in photogallery
O natívnej reklame
10.1.2018 08:07 | TVBA
Natívna reklama je typ reklamy väčšinou online, ktorá zodpovedá forme a funkcii ...

Image in photogallery
Čo v praxi znamená inbount - prichádzajúci marketing?
18.5.2016 07:41 | Mária Urlandová
Digitální marketéri posledných rokov zámerne používajú pojmy ako "prichádzajúci" ...

Image in photogallery
Čo je content marketing, stratégia a médiá
2.1.2018 08:03 | TVBA
Obsahový marketing je forma marketingu zameraná na tvorbu, publikovanie a distribúciu ...

Image in photogallery
3 trendy v content marketingu pre rok 2018
18.1.2018 07:47 | TVBA
Ale práve tak ako ostatné digitálne disciplíny sa obsahový marketing neustále ...




Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam