logo
Nákupný košík

 



Komerčná spolupráca
Blog
HLAVNÉ MENU

3 trendy v content marketingu pre rok 2018

18.1.2018 07:47 | TVBA

Počas uplynulých piatich rokov sa obsahový marketing z "nováčika" stal marketingovým nástrojom, ktorý je braný tak vážne ako SEO, SEM a sociálne médiá. Ale práve tak ako ostatné digitálne disciplíny sa obsahový marketing neustále mení. V priebehu rokov sme videli trendy, ako značky sa stávajú vydavateľmi, vznik videa a natívna reklama sa stávajú významnými časťami obsahových programov.
Takže aké sú trendy v oblasti marketingového obsahu pre rok 2018?

1) hyper-personalizácia obsahu

Prvým trendom je, že špičkové značky už nevyrábajú len jeden príspevok alebo video, ale obchodníci môžu teraz vytvoriť tisícky kusov obsahu na jednu kampaň.
Služba YouTube nedávno ponúkla službu Director Mix, ktorá umožňuje značkám dodávať tisícky videí v jednej kampani. Ktoré video spotrebiteľ vidí závisí od širokého spektra faktorov vrátane demografických údajov, správania.
So všetkými týmito dátovými bodmi majú obchodníci teraz informácie na poskytovanie obsahu, ktorý je oveľa dôležitejší pre spotrebiteľa. Napríklad spotrebiteľ, ktorý hľadá obchod so športovým tovarom, by si mohol zobraziť videá súvisiace s lyžovaním, ak sa nedávno nachádzali v lyžiarskom stredisku.

2) Používanie ovplyvňujúcich faktorov je na vzostupe

Ďalším trendom marketingu obsahu, je, že používanie ovplyvňujúcich faktorov značiek narastá.
Zatiaľ čo luxusné značky a kozmetika už dlhé roky používajú ovplyvňujúce faktory, takmer všetky značky sa snažia spolupracovať s jednotlivcami, ktorí zhromažďovali významné výsledky v sociálnych médiách.
Dôvodom tejto zmeny je, že obchodníci hľadajú spôsob, ako doručiť správu značky takým spôsobom, ktorý je autentickejší ako reklama.
Z tohto dôvodu mnohé značky už nepožadujú veľký titul  "vedúci predstavitelia verejnej mienky" s miliónmi nasledovníkov, ale namiesto toho sa zameriavajú na "mikroagentov" alebo na ľudí s 10 000 až 100 000 následníkmi.
Mikro-ovplyvňovateľom nebudú platiť veľa, ak vôbec, za to, že pomáhajú šíriť obsah, ale skôr im dajú vedomosti, informácie alebo bezplatné produkty.

Obchodníci tiež pracujú s vplyvmi, ktorí sú omnoho bližšie k značke, prostredníctvom zamestnancov spoločnosti. Napríklad zamestnanci budú poskytovať značkové správy prostredníctvom svojich osobných sociálnych sietí.
Nie je ešte jasné, či programy ovplyvňovania sú dlhodobo efektívne, ale je isté, že v roku 2018 sa viac značiek bude usilovať o partnerstvo s jednotlivcami, aby ich obsah bol distribuovaný na sociálnych sieťach.

3) Lokalizácia obsahu

Posledný trend, ktorý identifikovali účastníci, je, že sa rovnováha medzi globálnou a miestnou produkciou obsahu sa posúva.
V minulosti bol obsah zvyčajne vytvorený v globálnom ústredí a dodávaný miestnym pobočkám na preklad a mediálne umiestňovanie. Teraz sa globálne značky stále viac usilujú o to, aby jednoduché preklady obsahových častí nefungovali.
Ako to uviedol jeden obchodník, "obsah pochádzajúci z európskeho ústredia nereaguje v juhovýchodnej Ázii".
Takže namiesto prekladania, obsah vytvárajú miestne pobočky. To znamená, že miestne pobočky dostanú obsahové prvky (obrázky, titulky atď.) A stratégia je, že miestna kancelária teraz využíva mediálne prostriedky na vytvorenie vlastného obsahu.
Nielen to prináša obsah, ktorý je vhodnejší pre miestne trhy, ale tiež umožňuje miestnej kancelárii vytvárať obsah špeciálne pre miestne segmenty, ktoré sa často líšia od globálnych segmentov.
Medzi globálnymi a miestnymi kanceláriami je ešte stále napätie, ale trendom ostáva, že v roku 2018 má produkovať viac lokálneho obsahu.

Zdroj:
Three content marketing trends for 2018



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

predchádzajúci <<  28/28 


Image in photogallery
Televízna reklama je najbezpečnejšia reklamná investícia
30.1.2019 01:34 | Mária Urlandová
Každá veľká štúdia o efektívnosti reklamy - vrátane tých, ktoré si objednali ...

Image in photogallery
TV reklama je najdôveryhodnejšia - na konci sú sociálne médiá, vyhľadávanie a outdoor
30.1.2019 01:13 | Mária Urlandová
Škandály v posledných rokoch v súvislosti s podvodmi, nevhodným umiestňovaním ...

Image in photogallery
8 potrieb pre ktoré sledujeme video / výsledky štúdie Thinkbox
16.2.2019 10:49 | Mária Urlandova
Video je pevne zakorenené v našich životoch. Či už trávime na pohovke televízny ...

Image in photogallery
Televízia je srdcom videosveta
15.2.2019 15:25 | Mária Urlandová
Smerovanie cesty v médiách a reklame je video. A vo videu je smerovanie nepochybne ...


Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane?
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová
Táto časť vám poskytne prehľad o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní ...

Image in photogallery
Kto sú vysielatelia VOD
5.5.2016 08:11 | Regiontvnet
Audiovizuálna mediálna služba na požiadanie je služba primárne hospodárskej ...

Image in photogallery
Úvod do Video on demand
5.5.2016 08:23 | Regiontvnet
VOD (Video on demand – video na požiadanie) audiovizuálna služba, ktorá poskytuje ...

Image in photogallery
Získané média nenahradia hromadné médiá, lebo sú rozhodujúce pre riadenie rastu
4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová
Vo svete rastúcej personalizácie sa zistilo: Penetrácia má stále trikrát ...


Image in photogallery
Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky?
13.4.2016 10:30 | RegionTVnet
Behaviorálni architekti urobili zaujímavý experiment. Odstránili ľuďom ich ...

Image in photogallery
Pravda o mládeži - motivácie pre sledovanie videí
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová
Táto štúdia skúma úlohu rôznych videí v živote mladých divákov a odhaľuje ...

Image in photogallery
4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku
9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová
Niektoré spôsoby, ako môžete získať značkový projekt na obrazovke, plus zákony ...

Image in photogallery
Aké má televízia miesto v marketingovej komunikácií
27.1.2018 07:57 | TVBA
Väčšina domácností v rozvinutých krajinách má aspoň jednu televíziu, čo ...


Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére a médiá
7.12.2017 09:04 | Mária Urlandová
Krátkodobosť v marketingu podkopáva jej účinnosť - zvyšuje návratnosť investícií, ...

Image in photogallery
Marketingový fenomén teleshopping stále boduje
16.5.2016 18:59 | TVBA
Prečo nie sú medzi objednávateľmi telenákupu slovenské spoločnosti? Na Slovensku ...

Image in photogallery
Inbound marketing 2018
4.5.2016 09:58 | Regiontvnet
Inbound (prichádzajúci ) marketing je technika pre získavanie zákazníkov na ...

Image in photogallery
TV je najefektívnejšou formou komunikácie s masovým publikom
3.4.2017 17:15 | TVBA
Tradičné sledovanie televízie je u ľudí stále preferovaný spôsob trávenia ...


Image in photogallery
Ako postupovať pri zadávaní TV reklamy
25.7.2010 13:52 | TVBA
Predtým, ako naplánujete televíznu reklamu, urobte si krátky prehľad o televíznom ...

Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň?
1.4.2016 10:25 | TVBA
Pri kúpe televíznej kampane je dôležité premýšľať o stratégii "phasing" ...

Image in photogallery
Teórie reklamných účinkov
22.4.2016 07:40 | Regiontvnet
Reklamné správy sú všade okolo nás, ale mechanizmus, ktorý vedie od vystavenia ...

Image in photogallery
Úloha reklamy v propagačnom mixe
25.4.2016 14:54 | Regiontvnet
Propagačná zmes obsahuje rôzne nástroje, ako napríklad: Reklama: správy ...


Image in photogallery
Čo dokazujú výskumy v televíznej reklamy
13.4.2017 08:18 | Mária Urlandová
Televízia je najefektívnejším reklamným médiom. To je jeden bod, na ktorom ...

Image in photogallery
9 trendov v kontent marketingu
3.5.2017 07:34 | Regiontvnet
Podľa správy z roku 2017 a trendov z Content Marketing Institute a MarketingProfs ...

Image in photogallery
Inbount marketing reaguje na selektivitu a spotrebu médií
22.4.2017 19:05 | Regiontvnet
Spotreba médií sa v tejto dobe sa stala selektívnou. On-line spotrebitelia začínajú ...

Image in photogallery
Digitálny marketing má vážné problémy
18.1.2018 07:44 | TVBA
Viac ako pätinu reklám na internete nevidia živí ľudia, ale boti. I za tieto ...


Image in photogallery
Natívna reklama zodpovedá forme a funkcii platformy, na ktorej sa zobrazuje
10.1.2018 08:07 | TVBA
Natívna reklama je typ reklamy väčšinou online, ktorá zodpovedá forme a funkcii ...

Image in photogallery
Čo v praxi znamená inbount - prichádzajúci marketing?
18.5.2016 07:41 | Mária Urlandová
Digitální marketéri posledných rokov zámerne používajú pojmy ako "prichádzajúci" ...

Image in photogallery
Čo je obsahový (content) marketing, stratégia a médiá
2.1.2018 08:03 | TVBA
Obsahový marketing je forma marketingu zameraná na tvorbu, publikovanie a distribúciu ...

Image in photogallery
3 trendy v content marketingu pre rok 2018
18.1.2018 07:47 | TVBA
Ale práve tak ako ostatné digitálne disciplíny sa obsahový marketing neustále ...




Digitální marketing má vážné problémy

  • Predpokladá sa, že 60% všetkej internetovej návštevnosti je umelá, teda nepochádza od ľudí z mäsa a kostí.
  • Boti a robotické siete - narastajúca hrozba.
  • Nebezpečenstvo s menom kontextová reklama.
  • Falošní influenceri zarábajú na nevedomosti značiek.
  • Menej náchylná na ad fraud je reklame kúpená na priamo.
     

Čo to znamená?

  • Ľudia sú unavení z reklamy značiek - bannerová slepota.
  • Blokovanie reklám na internete.
  • Veľké značky znížili svoje digitálne rozpočty, ale ich predaje neprepadli, to znamená, že úloha reklamy na internete bola preceňovaná.
  • Škrty sa týkajú video platformy YouTube a gigantu Google, pretože sa ich videá nachádzali blízko nevhodného obsahu. 

Viac ako pätinu reklám na internete nevidia živí ľudia, ale boti. I za tieto impresie (a kliky) ale inzerenti platia. Zadávatelia reklamy prichádzajú kvôli ad fraud (podvodnej reklame) o neuveriteľné peniaze.
To všetko vďaka vlastnej nevedomosti a nezáujmu alebo zámernej ignoracií zo strany marketérov a technologických spoločností, ktorí nemajú žiadny finančný záujem odhaľovať to, že návštevnosť a kliky, ktoré klientovi priniesli alebo sprostredkovali, neprichádza od živých ľudí.
Digitálny ad fraud má mnoho podôb a mnoho aktérov. Je veľmi neprehľadný.
Z pohľadu ad fraud je to preto, že tieto technologické platformy sú platené na základe trafficu či impresií, čo cez ne pretečie. A je úplne jedno, či ide o návštevnosť ľudskú, alebo robotickú. V tomto ohľade vládne programatická reklama, ktorá je k podvodom o 67% viac náchylnejšia ako tá nakúpené napriamo.

Aj na Facebooku sa falošné účty snažia správať ako skutoční ľudia. Preto lajkují mnoho FB stránok, aj keď sú platené primárne za nejakú inú stránku.
Založiť profil, nahrať falošné fotky, zaplatiť follower a engagement, a úspešný influencer je na svete. Podvodné praktiky v influencer marketingu stojí značky milióny. S prudkým rozvojom influencer marketingu súvisí aj jeho častejšie zneužívanie v podobe získavania falošných followerov. Niekedy to zneužívajú aj celebrity, ktoré si takto nakupujú fanúšikov.

Väčším problémom je však nežiaduce kontextová reklama u videí s kontroverzným až urážlivým obsahom. Veľká časť zo spomínaných škrtov sa týka video platformy YouTube a gigantu Google. Koncentrácie nežiaducich kontextových reklám prudko zvýšila, a väčšina značiek reklamy z YouTube úplne stiahla.
Inzerentov prestáva baviť platenie za falošné kliky od botov a reklamy vedľa nevhodného obsahu.
Mnoho veľkých značiek začalo znižovať svoje digitálne rozpočty práve primárne v obave z nemožnosti riadenia reputácie brandu. To, že sa ich predaje ani potom nijak radikálne neprepadajú, avšak len naznačuje, že úloha reklamy na internete bola preceňovaná.




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam