logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku

9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová

  • Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete realizovať projekt so značkovým obsahom, ale skorý rozhovor s vysielateľmi zabezpečí, že nápad bude od začiatku zosúladený s požiadavkami vysielateľa.
  • AFP nemusia nevyhnutne pochádzať z novej myšlienky. Niekedy vzniká aj počas realizácie TV programu.
  • Musí sa zachovať redakčná nezávislosť a obchodné vzťahy musia byť transparentné.
  • Ak chcete čo najviac využívať značkový obsah, klienti by mali pracovať na poskytovaní hodnoty aj mimo vysielania prostredníctvom vlastnej marketingovej alebo komerčnej činnosti.

Existuje viac spôsobov, ako dostať AFP do éteru, alebo do prostredia vysielania na požiadanie značkového vysielateľa. Tu je niekoľko ciest:

  1. KLIENT → VYSIELATEĽ → PRODUCENT
    Klient vytvorí stručný text, ktorý obsahuje základné hodnoty značky a charakter programu, ktorý chcú financovať. Redaktor potom spolupracuje s klientom a snaží sa získať výrobného partnera.Väčšina prevádzkovateľov vysielania uprednostňuje túto cestu, pretože je pravdepodobnejšie, že nápad bude od počiatku zosúladený s požiadavkami vysielateľa.

  2. KLIENT → PRODUCENT → VYSIELATEĽ
    Programová koncepcia je ponúkaná výrobnej spoločnosti a formát je potom spracovaný s klientom predtým, ako je predložený vysielateľovi. Je to dobrá voľba pre inzerenta, ktorý identifikoval ideálneho výrobného partnera a chce viacero programových nápadov.

  3. VYSIELATEĽ → PRODUCENT → KLIENT
    Vysielateľ hľadá konkrétny program alebo žáner, ktorý zodpovedá jeho programovej štruktúre. Tento program bude musieť financovať.
    Dá programové oznámenie o značke a predloží ponuky výrobcom.
    Táto metóda zvyšuje možnosť spustenia programu, pretože začína s požiadavkou, ktorú má v pláne.

  4. KLIENT + PRODUCENT → VYSIELATEĽ
    Program je vytvorený a financovaný a potom poskytnutý vysielateľovi, ktorý bude musieť nájsť vhodný priestor na jeho vysielanie.

  5. Slovenské špecifikum PRODUCENT → KLIENT → VYSIELATEĽ
    Na to sme si už zvykli, že v SR je všeličo naopak. Producent má nápad na zaujímavý program a hľadá klienta, zároveň aj vysielateľa. (O podrobnostiach tohto druhu AFP sa zmienime inde.)

     

Vysielatelia pracujú inak

Klienti a agentúry musia pochopiť rôzne spôsoby uvedenia programu do prevádzky a obchodné praktiky každého vysielateľa s cieľom dosiahnuť najlepšie výsledky. Najlepším spôsobom, ako k tomu pristupovať, je najprv získať myšlienku programu a následne diskutovať o obchodných podmienkach.

Prevádzkovatelia TV vysielania majú tiež povinnosť voči svojim divákom a príliš značkový obsah alebo umiestňovanie produktov jednoducho nemusí byť v najlepšom záujme realizácie TV programu bez ohľadu na to, koľko peňazí sa ponúka.

Nejde vždy len o nový projekt. Programy financované inzerentom AFP nemusia mať pôvod novej myšlienky. AFP niekedy vzniká, keď už program prebieha a vysielateľ hľadá partnera na vyplnenie medzery vo financovaní, zatiaľ čo značka hľadá možnosť partnerstva. To je výhodné pre obidve strany.

Právny krok: zabezpečenie redakčnej nezávislosti

Pokiaľ ide o program financovaný inzerentom, hovorí sa aj o stupni "vlastníctva". Čo to však znamená a do akej miery môže byť poskytovateľ financovania zapojený do televízneho programu?

Vo vzdušnom priestore AFP podliehajú rovnakým legislatívnym pravidlám ako konvenčné sponzorované programy. Donor nesmie mať zásadný vplyv na programový obsah alebo plánovanie takým spôsobom, aby ovplyvnil redakčnú nezávislosť alebo zodpovednosť vysielateľa a obchodné vzťahy musia byť transparentné.

Počas fázy iniciovania však pred rozhodnutím o investovaní kolektívneho času a peňazí do myšlienky tvorby programu vysielateľ, producent a inzerent by mali diskutovať a súhlasiť s týmito krokmi:

  • Formát programu a skriptový obrys (námet)
  • Odovzdanie námetu a dohoda o moderátoroch programu, prípadne ďalších účinkujúcich
  • Sponzorské kredity pre klienta

Pokiaľ ide o "vlastníctvo", rozsah, ten môže závisieť od toho, do akej miery inzerent financuje projekt: napr. plné financovanie alebo koprodukcia a práva na zdieľanie s vysielateľom alebo výrobcom. Tie môžu zahŕňať:

  • Platformy a územia pre distribúciu; tj mobilný, online a geografický región
  • Licenčné práva tretích strán; napr. logá, používanie autorských práv inými
  • Marketingová a PR aktivita na podporu programu / obsahu

Tento rámec pomáha definovať úlohy jednotlivých zainteresovaných strán a chrániť redakčnú nezávislosť a integritu produkcie. Týmto spôsobom sa vytvára silná platforma pre značkový marketing programu, ktoré si diváci chcú pozerať, od ľudí, ktorí vedia, ako ich vyrobiť.


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


Image in photogallery
Štúdia: Televízna reklama vedie k rastu malých podnikov
21.4.2019 07:53 | Regiontvnet
TV reklama vytvára 80 percent predaja generovaného menšími firmami napriek účtovaniu ...

Image in photogallery
Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť márny
18.4.2019 13:57 | Mária Urlandová - RegionTVnet
Televízia je mŕtva, to už nikto nepozerá, všetci aj tak na internete, televízia ...

Image in photogallery
Televízna reklama je najbezpečnejšia reklamná investícia
30.1.2019 01:34 | Mária Urlandová
Každá veľká štúdia o efektívnosti reklamy - vrátane tých, ktoré si objednali ...

Image in photogallery
8 potrieb pre ktoré sledujeme video / výsledky štúdie Thinkbox
16.2.2019 10:49 | Mária Urlandova
Video je pevne zakorenené v našich životoch. Či už trávime na pohovke televízny ...


Image in photogallery
Televízia je srdcom videosveta. Novšie formy videa nenahrádzajú televíziu, tá tvorí 71% videodňa.
15.2.2019 15:25 | Mária Urlandová
Média a reklama smerujú k videu. A vo videu je smerovanie nepochybne smerom k televízii. ...

Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane?
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová
Táto časť vám poskytne prehľad o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní ...

Image in photogallery
Kto sú vysielatelia VOD
5.5.2016 08:11 | Regiontvnet
Audiovizuálna mediálna služba na požiadanie je služba primárne hospodárskej ...

Image in photogallery
Úvod do Video on demand
5.5.2016 08:23 | Regiontvnet
VOD (Video on demand – video na požiadanie) audiovizuálna služba, ktorá poskytuje ...


Image in photogallery
Získané média nemôžu nahradiť hromadné médiá
4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová
Vo svete rastúcej personalizácie sa zistilo: Penetrácia má stále trikrát ...

Image in photogallery
Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky?
13.4.2016 10:30 | RegionTVnet
Behaviorálni architekti urobili zaujímavý experiment. Odstránili ľuďom ich ...

Image in photogallery
Pravda o mládeži - motivácie pre sledovanie videí
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová
Táto štúdia skúma úlohu rôznych videí v živote mladých divákov a odhaľuje ...

Image in photogallery
4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku
9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová
Niektoré spôsoby, ako môžete získať značkový projekt na obrazovke, plus zákony ...


Image in photogallery
Aké má televízia miesto v marketingovej komunikácií
27.1.2018 07:57 | TVBA
Väčšina domácností v rozvinutých krajinách má aspoň jednu televíziu, čo ...

Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére, na média zaostrené
7.12.2017 09:04 | Mária Urlandová
Krátkodobosť v marketingu podkopáva jej účinnosť - zvyšuje návratnosť investícií, ...

Image in photogallery
Marketingový fenomén teleshopping
16.5.2016 18:59 | TVBA
Prečo nie sú medzi objednávateľmi telenákupu slovenské spoločnosti? Na Slovensku ...

Image in photogallery
Inbound marketing 2018
4.5.2016 09:58 | Regiontvnet
Inbound (prichádzajúci ) marketing je technika pre získavanie zákazníkov na ...


Image in photogallery
TV je najefektívnejšou formou komunikácie s masovým publikom
3.4.2017 17:15 | TVBA
Tradičné sledovanie televízie je u ľudí stále preferovaný spôsob trávenia ...

Image in photogallery
Ako postupovať pri zadávaní TV reklamy
25.7.2010 13:52 | TVBA
Predtým, ako naplánujete televíznu reklamu, urobte si krátky prehľad o televíznom ...

Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň?
1.4.2016 10:25 | TVBA
Pri kúpe televíznej kampane je dôležité premýšľať o stratégii "phasing" ...

Image in photogallery
Teórie reklamných účinkov
22.4.2016 07:40 | Regiontvnet
Reklamné správy sú všade okolo nás, ale mechanizmus, ktorý vedie od vystavenia ...


Image in photogallery
Úloha reklamy v propagačnom mixe
25.4.2016 14:54 | Regiontvnet
Propagačná zmes obsahuje rôzne nástroje, ako napríklad: Reklama: správy ...

Image in photogallery
Čo dokazujú výskumy v televíznej reklamy
13.4.2017 08:18 | Mária Urlandová
Televízia je najefektívnejším reklamným médiom. To je jeden bod, na ktorom ...

Image in photogallery
9 trendov v kontent marketingu
3.5.2017 07:34 | Regiontvnet
Podľa správy z roku 2017 a trendov z Content Marketing Institute a MarketingProfs ...

Image in photogallery
Inbount marketing reaguje na selektivitu a spotrebu médií
22.4.2017 19:05 | Regiontvnet
Spotreba médií sa v tejto dobe sa stala selektívnou. On-line spotrebitelia začínajú ...


Image in photogallery
Digitálny marketing má vážné problémy
18.1.2018 07:44 | TVBA
Viac ako pätinu reklám na internete nevidia živí ľudia, ale boti. I za tieto ...

Image in photogallery
Natívna reklama, aká je?
10.1.2018 08:07 | TVBA
Natívna reklama je typ reklamy väčšinou online, ktorá zodpovedá forme a funkcii ...

Image in photogallery
Čo v praxi znamená inbount - prichádzajúci marketing?
18.5.2016 07:41 | Mária Urlandová
Digitální marketéri posledných rokov zámerne používajú pojmy ako "prichádzajúci" ...

Image in photogallery
Čo je content marketing, stratégia a médiá
2.1.2018 08:03 | TVBA
Obsahový marketing je forma marketingu zameraná na tvorbu, publikovanie a distribúciu ...


Image in photogallery
3 trendy v content marketingu pre rok 2018
18.1.2018 07:47 | TVBA
Ale práve tak ako ostatné digitálne disciplíny sa obsahový marketing neustále ...





Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam