AFP: 4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku

9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová

  • Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete realizovať projekt so značkovým obsahom, ale skorý rozhovor s vysielateľmi zabezpečí, že nápad bude od začiatku zosúladený s požiadavkami vysielateľa.
  • AFP nemusia nevyhnutne pochádzať z novej myšlienky. Niekedy vzniká aj počas realizácie TV programu.
  • Musí sa zachovať redakčná nezávislosť a obchodné vzťahy musia byť transparentné.
  • Ak chcete čo najviac využívať značkový obsah, klienti by mali pracovať na poskytovaní hodnoty aj mimo vysielania prostredníctvom vlastnej marketingovej alebo komerčnej činnosti.

Existuje viac spôsobov, ako dostať AFP do éteru, alebo do prostredia vysielania na požiadanie značkového vysielateľa. Tu je niekoľko ciest:

KLIENT → VYSIELATEĽ → PRODUCENT

Klient vytvorí stručný text, ktorý obsahuje základné hodnoty značky a charakter programu, ktorý chcú financovať. Redaktor potom spolupracuje s klientom a snaží sa získať výrobného partnera.Väčšina prevádzkovateľov vysielania uprednostňuje túto cestu, pretože je pravdepodobnejšie, že nápad bude od počiatku zosúladený s požiadavkami vysielateľa.

KLIENT → PRODUCENT → VYSIELATEĽ

Programová koncepcia je ponúkaná výrobnej spoločnosti a formát je potom spracovaný s klientom predtým, ako je predložený vysielateľovi. Je to dobrá voľba pre inzerenta, ktorý identifikoval ideálneho výrobného partnera a chce viacero programových nápadov.

VYSIELATEĽ → PRODUCENT → KLIENT

Vysielateľ hľadá konkrétny program alebo žáner, ktorý zodpovedá jeho programovej štruktúre. Tento program bude musieť financovať. Dá programové oznámenie o značke a predloží ponuky výrobcom. Táto metóda zvyšuje možnosť spustenia programu, pretože začína s požiadavkou, ktorú má v pláne.

KLIENT + PRODUCENT → VYSIELATEĽ

Program je vytvorený a financovaný a potom poskytnutý vysielateľovi, ktorý bude musieť nájsť vhodný priestor na jeho vysielanie.

PRODUCENT → KLIENT → VYSIELATEĽ

Na to sme si už zvykli, že v SR je všeličo naopak. Producent má nápad na zaujímavý program a hľadá klienta, zároveň aj vysielateľa. (O podrobnostiach tohto druhu AFP sa zmienime inde.)
 

Vysielatelia pracujú inak

Klienti a agentúry musia pochopiť rôzne spôsoby uvedenia programu do prevádzky a obchodné praktiky každého vysielateľa s cieľom dosiahnuť najlepšie výsledky. Najlepším spôsobom, ako k tomu pristupovať, je najprv získať myšlienku programu a následne diskutovať o obchodných podmienkach.

Prevádzkovatelia TV vysielania majú tiež povinnosť voči svojim divákom a príliš značkový obsah alebo umiestňovanie produktov jednoducho nemusí byť v najlepšom záujme realizácie TV programu bez ohľadu na to, koľko peňazí sa ponúka.

Nejde vždy len o nový projekt. Programy financované inzerentom AFP nemusia mať pôvod novej myšlienky. AFP niekedy vzniká, keď už program prebieha a vysielateľ hľadá partnera na vyplnenie medzery vo financovaní, zatiaľ čo značka hľadá možnosť partnerstva. To je výhodné pre obidve strany.

Právny krok: zabezpečenie redakčnej nezávislosti

Pokiaľ ide o program financovaný inzerentom, hovorí sa aj o stupni "vlastníctva". Čo to však znamená a do akej miery môže byť poskytovateľ financovania zapojený do televízneho programu?

Vo vzdušnom priestore AFP podliehajú rovnakým legislatívnym pravidlám ako konvenčné sponzorované programy. Donor nesmie mať zásadný vplyv na programový obsah alebo plánovanie takým spôsobom, aby ovplyvnil redakčnú nezávislosť alebo zodpovednosť vysielateľa a obchodné vzťahy musia byť transparentné.

Počas fázy iniciovania však pred rozhodnutím o investovaní kolektívneho času a peňazí do myšlienky tvorby programu vysielateľ, producent a inzerent by mali diskutovať a súhlasiť s týmito krokmi:

  • Formát programu a skriptový obrys (námet)
  • Odovzdanie námetu a dohoda o moderátoroch programu, prípadne ďalších účinkujúcich
  • Sponzorské kredity pre klienta

Pokiaľ ide o "vlastníctvo", rozsah, ten môže závisieť od toho, do akej miery inzerent financuje projekt: napr. plné financovanie alebo koprodukcia a práva na zdieľanie s vysielateľom alebo výrobcom. Tie môžu zahŕňať:

  • Platformy a územia pre distribúciu; tj mobilný, online a geografický región
  • Licenčné práva tretích strán; napr. logá, používanie autorských práv inými
  • Marketingová a PR aktivita na podporu programu / obsahu

Tento rámec pomáha definovať úlohy jednotlivých zainteresovaných strán a chrániť redakčnú nezávislosť a integritu produkcie. Týmto spôsobom sa vytvára silná platforma pre značkový marketing programu, ktoré si diváci chcú pozerať, od ľudí, ktorí vedia, ako ich vyrobiť.


 


Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /25 >> nasledujúci


Image in photogallery
Účinná mediálna stratégia v 2. krokoch
27.1.2018 07:57 | TVBA
Väčšina domácností v rozvinutých krajinách má aspoň jednu televíziu, čo z nej robí ideálnu voľbu pre oslovenie spotrebiteľov. Použitie ...

Image in photogallery
Prečo je programaticky nakupovaná online reklama taká drahá?
29.11.2019 11:48
V tradičných médiách - kde presne viete, čo kupujete a ekosystém sa netopí v koši a podvodoch - je použitie CPM na hodnotenie efektívnosti rozumné. ...

Image in photogallery
Marketingový fenomén teleshopping
16.5.2016 18:59 | TVBA
Prečo nie sú medzi objednávateľmi telenákupu slovenské spoločnosti? Na Slovensku teleshopping nepoznajú, resp. nevedia doceniť jeho marketingovú ...

Image in photogallery
Online bisnis je najväčší investor do TV reklamy
18.5.2016 17:49 | Regiontvnet
. Do TV reklamy investuje Amazon aj samotný Facebook a na Slovensku napríklad Alza. Majú tiež svojich špiškových marketérov a tí vedia prečo ...


Image in photogallery
Televízia generuje dopyt najúspešnejšie
22.12.2019 12:59
Generovanie dopytu vychádza z ocenenej štúdie Profit Ability: obchodného prípadu reklamy, ktorý demonštruje, ako môžu obchodníci maximalizovať ...

Image in photogallery
Účinnosť televízie v kontexte: výskum
22.12.2019 14:42 | RegionTVnet
Táto nová publikácia od Lesa Binata a Petera Fielda je druhou zo série o marketingovej efektívnosti v digitálnom veku. Pretože počet prípadov ...

Image in photogallery
O cieľoch mediálnej komunikácie
9.4.2017 13:43 | Mária Urlandová
Televízia je nekonečne všestranná a flexibilná. Má schopnosť plniť rôzne úlohy, od spustenia novej značky po celú populáciu krajiny, aby presvedčila ...

Image in photogallery
Štúdia odhalila pravdu o mládeži - mediálne návyky
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová
Táto štúdia skúma úlohu rôznych videí v živote mladých divákov a odhaľuje ich mediálne návyky a motivácie. Televízia zaberá 65% spotreby ...


Image in photogallery
Získané média nemôžu nahradiť hromadné médiá
4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová
Vo svete rastúcej personalizácie sa zistilo: Penetrácia má stále trikrát väčšiu pravdepodobnosť, že bude hlavnou hnacou silou rastu ...

Image in photogallery
TV reklamy vytvárajú 71% zisku generovaného reklamou
27.4.2016 08:10 | Regiontvnet
Po desiatich rokoch zmeny v reklame so vznikom mnohých nových foriem reklamy súťažiacich o investíciu, štúdia prvýkrát kvantifikovala celkový ...

Image in photogallery
Prečo inzerovať v regionálnej TV
27.4.2016 08:15 | Regiontvnet
Regionálne informácie sú na prvom mieste! Čím je pre obyvateľa udalosť bližšia, tým je pre neho zaujímavejšia. Regionálna televízia plní ...

Image in photogallery
Štúdia potvrdzuje, že TV reklama vedie k rastu malých podnikov
21.4.2019 07:53 | Regiontvnet
TV reklama vytvára 80 percent predaja generovaného menšími firmami napriek účtovaniu omnoho menšia časť ich výdavkov na reklamu (66%). Na porovnanie, ...


Image in photogallery
8 potrieb prečo ľudia sledujú video / výsledky štúdie Thinkbox
16.2.2019 10:49 | Mária Urlandova
Video je pevne zakorenené v našich životoch. Či už trávime na pohovke televízny večer alebo zabíjame čas na našich mobilných telefónoch pred ...

Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére, na média zaostrené
7.12.2017 09:04 | Mária Urlandová
Krátkodobosť v marketingu podkopáva jej účinnosť - zvyšuje návratnosť investícií, ale nie rast zisku. Dosah, rozsah a emócie sú dôležitými ...

Image in photogallery
Inbound marketing
4.5.2016 09:58 | Regiontvnet
Inbound (prichádzajúci ) marketing je technika pre získavanie zákazníkov na produkty a služby prostredníctvom obsahového marketingu, marketingu ...

Image in photogallery
TV je najefektívnejšou formou komunikácie s masovým publikom
3.4.2017 17:15 | TVBA
Tradičné sledovanie televízie je u ľudí stále preferovaný spôsob trávenia času. Televízia je pevne integrovaná v každodennom balíku médií. ...


Image in photogallery
Teórie reklamných účinkov
22.4.2016 07:40 | Regiontvnet
Reklamné správy sú všade okolo nás, ale mechanizmus, ktorý vedie od vystavenia reklamnej značke až po predaj, nie je úplne jasný. Štúdie opakovane ...

Image in photogallery
Úloha reklamy v propagačnom mixe
25.4.2016 14:54 | Regiontvnet
Propagačná zmes obsahuje rôzne nástroje, ako napríklad: Reklama: správy platia tí, ktorí ich posielajú a ktorých cieľom je informovať ...

Image in photogallery
9 trendov v kontent marketingu 2018
3.5.2017 07:34 | Regiontvnet
Podľa správy z roku 2017 a trendov z Content Marketing Institute a MarketingProfs viac ako 60% B2B obchodníkov uviedlo, že ich stratégie marketingu ...

Image in photogallery
Inbount marketing reaguje na selektivitu a spotrebu médií
22.4.2017 19:05 | Regiontvnet
Spotreba médií sa v tejto dobe sa stala selektívnou. On-line spotrebitelia začínajú robiť stále viac informovaných rozhodnutí. Z tohto dôvodu ...



12 >>

Chcete čítať užitočné články pravidelne? Prihláste sa budeme vám ich posielať.




Reklama Produkcia Blog


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam