4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku

9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová

  • Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete realizovať projekt so značkovým obsahom, ale skorý rozhovor s vysielateľmi zabezpečí, že nápad bude od začiatku zosúladený s požiadavkami vysielateľa.
  • AFP nemusia nevyhnutne pochádzať z novej myšlienky. Niekedy vzniká aj počas realizácie TV programu.
  • Musí sa zachovať redakčná nezávislosť a obchodné vzťahy musia byť transparentné.
  • Ak chcete čo najviac využívať značkový obsah, klienti by mali pracovať na poskytovaní hodnoty aj mimo vysielania prostredníctvom vlastnej marketingovej alebo komerčnej činnosti.

Existuje viac spôsobov, ako dostať AFP do éteru, alebo do prostredia vysielania na požiadanie značkového vysielateľa. Tu je niekoľko ciest:

  1. KLIENT → VYSIELATEĽ → PRODUCENT
    Klient vytvorí stručný text, ktorý obsahuje základné hodnoty značky a charakter programu, ktorý chcú financovať. Redaktor potom spolupracuje s klientom a snaží sa získať výrobného partnera.Väčšina prevádzkovateľov vysielania uprednostňuje túto cestu, pretože je pravdepodobnejšie, že nápad bude od počiatku zosúladený s požiadavkami vysielateľa.

  2. KLIENT → PRODUCENT → VYSIELATEĽ
    Programová koncepcia je ponúkaná výrobnej spoločnosti a formát je potom spracovaný s klientom predtým, ako je predložený vysielateľovi. Je to dobrá voľba pre inzerenta, ktorý identifikoval ideálneho výrobného partnera a chce viacero programových nápadov.

  3. VYSIELATEĽ → PRODUCENT → KLIENT
    Vysielateľ hľadá konkrétny program alebo žáner, ktorý zodpovedá jeho programovej štruktúre. Tento program bude musieť financovať.
    Dá programové oznámenie o značke a predloží ponuky výrobcom.
    Táto metóda zvyšuje možnosť spustenia programu, pretože začína s požiadavkou, ktorú má v pláne.

  4. KLIENT + PRODUCENT → VYSIELATEĽ
    Program je vytvorený a financovaný a potom poskytnutý vysielateľovi, ktorý bude musieť nájsť vhodný priestor na jeho vysielanie.

  5. Slovenské špecifikum PRODUCENT → KLIENT → VYSIELATEĽ
    Na to sme si už zvykli, že v SR je všeličo naopak. Producent má nápad na zaujímavý program a hľadá klienta, zároveň aj vysielateľa. (O podrobnostiach tohto druhu AFP sa zmienime inde.)

     

Vysielatelia pracujú inak

Klienti a agentúry musia pochopiť rôzne spôsoby uvedenia programu do prevádzky a obchodné praktiky každého vysielateľa s cieľom dosiahnuť najlepšie výsledky. Najlepším spôsobom, ako k tomu pristupovať, je najprv získať myšlienku programu a následne diskutovať o obchodných podmienkach.

Prevádzkovatelia TV vysielania majú tiež povinnosť voči svojim divákom a príliš značkový obsah alebo umiestňovanie produktov jednoducho nemusí byť v najlepšom záujme realizácie TV programu bez ohľadu na to, koľko peňazí sa ponúka.

Nejde vždy len o nový projekt. Programy financované inzerentom AFP nemusia mať pôvod novej myšlienky. AFP niekedy vzniká, keď už program prebieha a vysielateľ hľadá partnera na vyplnenie medzery vo financovaní, zatiaľ čo značka hľadá možnosť partnerstva. To je výhodné pre obidve strany.

Právny krok: zabezpečenie redakčnej nezávislosti

Pokiaľ ide o program financovaný inzerentom, hovorí sa aj o stupni "vlastníctva". Čo to však znamená a do akej miery môže byť poskytovateľ financovania zapojený do televízneho programu?

Vo vzdušnom priestore AFP podliehajú rovnakým legislatívnym pravidlám ako konvenčné sponzorované programy. Donor nesmie mať zásadný vplyv na programový obsah alebo plánovanie takým spôsobom, aby ovplyvnil redakčnú nezávislosť alebo zodpovednosť vysielateľa a obchodné vzťahy musia byť transparentné.

Počas fázy iniciovania však pred rozhodnutím o investovaní kolektívneho času a peňazí do myšlienky tvorby programu vysielateľ, producent a inzerent by mali diskutovať a súhlasiť s týmito krokmi:

  • Formát programu a skriptový obrys (námet)
  • Odovzdanie námetu a dohoda o moderátoroch programu, prípadne ďalších účinkujúcich
  • Sponzorské kredity pre klienta

Pokiaľ ide o "vlastníctvo", rozsah, ten môže závisieť od toho, do akej miery inzerent financuje projekt: napr. plné financovanie alebo koprodukcia a práva na zdieľanie s vysielateľom alebo výrobcom. Tie môžu zahŕňať:

  • Platformy a územia pre distribúciu; tj mobilný, online a geografický región
  • Licenčné práva tretích strán; napr. logá, používanie autorských práv inými
  • Marketingová a PR aktivita na podporu programu / obsahu

Tento rámec pomáha definovať úlohy jednotlivých zainteresovaných strán a chrániť redakčnú nezávislosť a integritu produkcie. Týmto spôsobom sa vytvára silná platforma pre značkový marketing programu, ktoré si diváci chcú pozerať, od ľudí, ktorí vedia, ako ich vyrobiť.


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Všetky články v tejto kategórii  Všetky články v tejto kategórii
predchádzajúci <<  13/30 >> nasledujúci

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam