logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA
HLAVNÉ MENU

Ako odhadnúť sledovanosť regionálnej TV

3.5.2016 15:40 | Regiontvnet

Okrem niekoľkých výnimiek regionálne a lokálne stanice si prieskum sledovanosti nekupujú.(Z finančných dôvodov, lebo prieskum je drahší ako celoročné tržby z reklamy.) Ale sledovanosť a obľúbenosť majú - ľudia ju pozerajú lebo "je naša".

Ako postupovať pri realizácií kampane vo viacerých regionálnych TV?

Dôležité je vopred zistiť:

Koľko, ako často televízia vyrába program a či tento program má zameranie na lokalitu

Ak vyrába program aspoň hodinu týždenne (v menšom meste), je predpoklad že ju aj sledujú pravidelne. Stanice, ktoré majú prieskum, vykazujú pravidelnú týždennú sledovanosť cca 20 - 30% obyvateľov relevantného územia.

Vieme si takto vypočítať počet divákov (zobrazení):
Napríklad televízia pre 90 tisícové mesto má cca medzi 18 000 - 27 000 divákom. Menej kvalitná TV má spodnú hranicu, tá lepšia zasa má vrchnú hranicu odhadu.

Niektoré regionálne TV si drahý prieskum financujú sami

Ak áno, nerobia to každý rok. Napríklad TV Bratislava urobila 2 prieskumy, naposledy v r. 2011, ktoré realizovala renomovaná agentúra Dicio.

Prečo má TV Bratislava prieskum sledovanosti starý niekoľko rokov?

  1. Nechceme investovať do prieskumu 5 - 10 tisíc Eur každoročne.
  2. Ak máme prieskum starší, neznamená to, že máme menej divákov ako deklarujeme prieskumom.
    Práve naopak, každá televízia naberá divákov pomaly, a trvá to celé roky.
    Divácka sledovanosť v televízií sa nedá kúpiť ako kliky na internete!
    Pokiaľ sa nič vážne nestalo, nie je dôvod pochybovať o údajoch zo "staršieho" prieskumu. Berte do úvahy aj fakt, že televízny divák má vysokú zotrvačnosť.

Predtým, ako sa rozhodnete, si pouvažujjme o ostatných mediatypoch:

  • Koľko ľudí videlo bilboard pri diaľnici? Každý kto išiel okolo? Či každý, kto žije v meste?
  • Koľko ľudí videlo banner na internete? Všetci, ktorí navštívili stránku? Nie sú ešte bannerovo slepí?
  • A ak na váš banner klikli, sú to naozajstní ľudia, či roboty?


Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /32 >> nasledujúci


  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.
Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam