logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

Čo je to AFP - program financovaný inzerentom?

4.5.2017 14:17 | Mária Urlandová

Program financovaný inzerentom (AFP) je nedávny moderný termín, ale tento model financovania televízie sa už používal v šesťdesiatych rokoch minulého storočia.
Neskôr programy boli spravidla financované vysielateľom a opätovne získali peniaze späť prostredníctvom predaja reklamného priestoru okolo obsahu.
Toto fungovalo desaťročia, ale nový technologický pokrok donútil vysielateľov a inzerentov, aby prehodnotili svoj vzťah.

Koncept je teda tak starý ako samotná televízia. Pojem "soap opera" je odvodený od skutočnosti, že pôvodné mydlové opery boli v skutočnosti financované a vyrábané spoločnosťami so saponátmi, napríklad Procter & Gamble.
Neskôr prišli škandály koncom 50-tych rokov, keď obzvlášť agresívni inzerenti začali manipulovať s hranou show, tak sa model prestal používať. V čase, keď sa televízia stala celosvetovým javom koncom päťdesiatych a začiatkom šesťdesiatych rokov 20. storočia, sa pôvodný model zmenil na modernejší model, ktorý znamenal, že program sa oddelil od reklamy.

V tom čase aj verejnoprávni televízni vysielatelia v Európe obmedzili používanie reklamy.
S príchodom digitálnych nahrávacích zariadení, známych aj ako osobné videorekordéry, si už diváci môžu vybrať nahrávanie epizód alebo celú sériu svojich obľúbených programov a sledovať ich vo vlastnom čase. To znamená, že diváci môžu úplne preskočiť reklamy.
Programy financované inzerentom je riešením tejto zmeny a znamená to, že inzerent zaplatí integráciu svojej správy do samotného televízneho programu, a nie len kupuje reklamný priestor okolo neho.

Zahŕňa umiestňovanie produktov, sponzorstvo, užívacie práva a skutočné vytvorenie celých relácií od začiatku. Mnohé z týchto projektov umožňujú partnerstvo v oblasti obsahu, kde je program spolufinancovaný viacerými zainteresovanými stranami.
Nezávislé agentúry a globálne siete dokonca vytvorili jednoúčelové jednotky, ktoré sa sústreďujú na AFP, ako napríklad JWT Entertainment, BBH, Hubbub Communications, Now Inc., Mudra, WPP Group M alebo agentúra Omnicom Grand Central v Londýne.
Zdroj: Wikipédia : https://en.wikipedia.org/wiki/Advertiser-funded_programming

Čo je to vlastne AFP?

Program financovaný reklamou AFP je v podstate partnerstvo medzi televíznym kanálom a inzerentom. Inzerent úplne alebo čiastočne financuje televíznu produkciu a získava tak právo spojiť svoju značku s určitými hodnotami a skúsenosťami prostredníctvom televíznej produkcie.
Ako tento proces spolupráce prebieha, závisí od konkrétnej výroby.
Inzerent sa zaoberá publikom prostredníctvom aktuálneho programu, publikom, ktoré odmieta tradičné reklamy. Televízny kanál tak získa finančné prostriedky na výrobu. Má to byť produkcia, ktorá prinesie  hodnotný a vhodný prínos do programu, veď televízne kanály nebudú vysielať odpadky len preto, že sú zadarmo.
AFP je forma tvorby programov, ktorá umožňuje inzerentom hrať úlohu v samotnej show, nielen inzerovať okolo nej.
Je to nový spôsob reklamy, pretože prekračuje bežné 30-sekundové miesto a spája zábavu, obsah, médiá a branding.

Dôvody znovuobjavenia AFP

S príchodom osobných videorekordérov si diváci môžu sledovať programy vo vlastnom čase a môžu dokonca celkom preskočiť reklamy. Keďže nové technológie umožňujú divákom bezprecedentnú úroveň kontroly nad svojim konaním, tak producenti ako aj inzerenti sa nachádzajú v čoraz zložitejšej situácii, keď sa pokúšajú a osloviť stále viac roztrieštené publikum. 
S nárastom zariadení, ktoré umožňujú divákom nahrávať a sledovať predstavenia vo vlastnom čase, sa myšlienka hlavného televízneho vysielania stáva bezpredmetná, rovnako ako reklamy, ktoré sa zriedka prezerajú.
AFP je riešením tejto zmeny, ktorú mnoho značiek s radosťou víta. 
To znamená, že inzerent zaplatí, aby umiestnil svoju správu do samotného televízneho programu, nekupuje si iba reklamný priestor okolo neho.

AFP je vytvorený prostredníctvom partnerstva medzi inzerentom a vysielateľom. Dokumenty AFP obsahujú obsah, ktorý je zameraný na konkrétnu demografickú skupinu a vytvára väzbu medzi témou, značkou a jej publikom.


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava
 /27 >> nasledujúci


  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.

Image in photogallery
8 potrieb pre ktoré sledujeme video / výsledky štúdie Thinkbox (2350)
16.2.2019 10:49 | Mária Urlandova

Image in photogallery
Televízia je srdcom videosveta (634)
15.2.2019 15:25 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízna reklama je najbezpečnejšia reklamná investícia (582)
30.1.2019 01:34 | Mária Urlandová

Image in photogallery
TV reklama je najdôveryhodnejšia, kto je na konci? (594)
30.1.2019 01:13 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Aké má televízia miesto v marketingovej komunikácií (2801)
27.1.2018 07:57 | TVBA

Image in photogallery
Ako manažovať a spravovať reklamu (3282)
17.1.2018 07:55 | TV Bratislava

Image in photogallery
Pravda o mládeži - motivácie pre sledovanie videí (3414)
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére a médiá  (1225)
7.12.2017 09:04 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Čo je to AFP - program financovaný inzerentom? (2189)
4.5.2017 14:17 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Paleta obsahového partnerstva v televízií (2346)
4.5.2017 09:49 | Regiontvnet

Image in photogallery
Úvod do obsahu AFP a značkového obsahu (2123)
2.5.2017 12:39 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Úvod do spotovej reklamy (1678)
21.4.2017 07:51 | Regiontvnet


Image in photogallery
Čo dokazujú výskumy v televíznej reklamy (2869)
13.4.2017 08:18 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane? (2776)
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Aké sú vaše ciele a čo chcete TV reklamou dosiahnuť ? (2413)
9.4.2017 13:43 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako efektívne zacieliť na skupiny? (2568)
8.4.2017 14:37 | RegionTVnet


Image in photogallery
Možnosti regionálneho plánovania TV (3752)
5.4.2017 11:45 | RegionTVnet

Image in photogallery
Kedy by ste mali inzerovať v televízií? (2426)
4.4.2017 07:58 | RegionTVnet

Image in photogallery
Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe (2959)
2.4.2017 15:15 | RegionTVnet

Image in photogallery
Pravidlá a odôvodnenie umiestnenia produktov (2181)
13.5.2016 13:54 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Typy umiestnenia produktu (2425)
10.5.2016 14:58 | Regiontvnet

Image in photogallery
4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku (2965)
9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako získať to najlepšie zo značkového obsahu (2393)
5.5.2016 15:25 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Úvod do Video on demand (2447)
5.5.2016 08:23 | Regiontvnet


Image in photogallery
Kto sú vysielatelia VOD (2675)
5.5.2016 08:11 | Regiontvnet

Image in photogallery
Získané média nemôžu nahradiť hromadné médiá (3234)
4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako odhadnúť sledovanosť regionálnej TV  (2049)
3.5.2016 15:40 | Regiontvnet

Image in photogallery
Prehľad obsahových partnerstiev (2079)
3.5.2016 07:30 | Regiontvnet


Image in photogallery
Objavte regionálnu televíziu pre vašu úspešnú kampaň  (2775)
27.4.2016 08:15 | Regiontvnet

Image in photogallery
Televízia má rýchlu odozvu (2939)
15.4.2016 07:42 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia je všade (2767)
15.4.2016 07:18 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia pôsobí na emócie a popularizuje značky (2912)
13.4.2016 18:08 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Televízia je životne dôležitá aj pre dlhodobý úspech značky (2637)
13.4.2016 14:44 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia je steroid pre iné médiá (2898)
13.4.2016 14:41 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia má bezkonkurenčný rozsah a dosah (2579)
13.4.2016 12:01 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky? (2499)
13.4.2016 10:30 | RegionTVnet


Image in photogallery
Plánovanie televízneho vysielania (2475)
13.4.2016 08:14 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň? (2535)
1.4.2016 10:25 | TVBA

Image in photogallery
Koľko stojí teleshopping? (1917)
26.3.2016 15:09 | Mária Urlandová

Image in photogallery
AFP pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne (3614)
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet




Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam