logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

1. Definujte svoje marketingové ciele

6.1.2020 08:06 | Regiontvnet

Neexistuje žiadna univerzálna definícia toho, čo je „marketingová stratégia“, ale  dalo by sa povedať, že ide o akčný plán zameraný na propagáciu a predaj produktu alebo služby.

Ako obchodník musíte bezpodmienečne definovať svoju marketingovú stratégiu skôr, ako vyberiete svoju realizačnú taktiku, pretože je to kombinácia oboch týchto prvkov, ktorá vám umožní dosiahnuť vaše obchodné ciele.

Na pomoc pri kryštalizácii vašej stratégie je potrebné zodpovedať v zásade tri základné otázky:

  • Kto je cieľovým zákazníkom?  
  • Čo sa snažíme dosiahnuť vo vzťahu k cieľovým zákazníkom?
  •  Ako sa dostaneme k cieľovým zákazníkom, aby urobili to, čo chceme?

Odpoveď na prvú z týchto otázok, kto je cieľovým zákazníkom, by mala byť stanovená prostredníctvom prieskumu trhu a následnej segmentácie trhu.

Odpoveď na tretiu otázku ako bude potrebné vyjadriť prostredníctvom „umiestnenia“ produktu alebo služby v mysli cieľového zákazníka (zákazníkov). Inak povedané, akú myšlienku by ste chceli, aby mal cieľový zákazník, ktorý by ich povzbudil, aby si kúpili váš produkt alebo službu?

Zostáva už iba odpoveď na druhú otázku.  Aby ste sa dostali k odpovedi na otázku čo, sme si definovali ciele, zúžiť výber  (bez ohľadu na to, ako to vyzerá pre vaše podnikanie) a kde sú najväčšie problémy s konverziou z jednej fázy na druhú.

Cieľom môže byť:

  • Povedomie  - budovanie a zmena vnímania značiek, informovanie o nových výrobkoch a službách. 
  • Uvažovanie - zmeniť správanie ľudí.
  • Prednosť - primárnou úlohou je presviedčať.
  • Nákup - cieľom je priama reakcia.
  • Vernosť - cieľom je udržať si zákazníka. 
  • Obhajoba - kvality našich výrobkov a služieb, alebo postojov.

Viac o cieľoch v marketingu

Keď zistíte, ktoré kľúčové problémy sa majú riešiť, a kde potrebujete zamerať svoje úsilie a svoje (obmedzené) zdroje na čo najväčší dopad, môžete potom definovať svoje marketingové ciele, najlepšie pomocou rámca SMART:
 

Cieľ má byť:

  • Špecifický   
  • Merateľný
  • Ctižiadostivý
  • Realistický
  • Limitovaný časom

Príklad:

Napríklad sa môžete rozhodnúť, že vaším primárnym cieľom je:

Zvýšiť spontánne povedomie o možnostiach inzercie v regionálnej televízií v segmente „zadávateľov reklamy, zameraných na malé kampane do niekoľkých tisíc eur “ z 0 % na 10% do septembra 2020.

Tento cieľ je SMART, pretože odškrtáva všetky prvky:

  • Konkrétne - z hľadiska toho, čo je cieľom (spontánne uvedomenie) a pre koho je to relevantné (pomenovaný segment)   
  • Merateľné - keďže uvádza počiatočnú referenčnú hodnotu a stanovený cieľ, pričom používa rovnakú metriku
  • Ambiciózny - vzhľadom na náročnú a odvážnu povahu cieľa
  • Realistické - hoci je cieľ odvážny, je tiež realistický a dosiahnuteľný
  • Časovo ohraničené - existuje jasný časový rámec definujúci, kedy je potrebné cieľ splniť

Po definovaní marketingového cieľa je teraz čas začať premýšľať o taktike, ktorá by sa mohla použiť na dosiahnutie cieľov a kto je najlepší v tom, aby vám pomohol pri výbere správnych rozhodnutí. Ak je reklama, vrátane reklamy v televízii, jedným z možných riešení, musíte hovoriť s partnerom agentúry alebo vlastníkom / vysielateľom médií.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /10 >> nasledujúci


Pre koho je televízna reklama

Reklama v televízii je cenovo dostupná, a čo je dôležitejšie, mimoriadne nákladovo efektívna pre všetky podniky, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať. Neveríte nám? Dúfajme, že tieto fakty vám pomôžu presvedčiť.

Ako sa obchoduje s televíziou

Získajte informácie o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní, zacielení a nákupe televíznej reklamy. 

 

5 krokov na ceste do televízie

V tejto časti nájdete podrobný návod, ako sa dostať do televízie, od definovania cieľov až po vyhodnotenie výsledkov a všetko medzi tým.

Dôležité zistenia o mládeži 16 - 24 rokov

  • Televízia zaberá 65% celej spotreby videí
    Motiváciou je relax, zábava a potreba byť so svojími blízkymi - ako u všetkých vekových kategóríí.
  • YouTube zaberá iba 7% času sledovania videí
    Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa. Majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným TV prijímačom. Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu. Motiváciou je i potreba učiť sa podľa videí.


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam