logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

3. Rozhodnite sa o svojej stratégii

4.1.2020 08:04 | Regiontvnet

Po výbere partnera, s ktorým budete pracovať, bude vaša televízna stratégia prepracovaná v spolupráci s mediálnou agentúrou alebo vysielateľom, s ktorým ste uzavreli partnerstvo. V tejto časti sa uvádza niekoľko usmernení pre typy rozhodnutí, ktoré je potrebné urobiť, a aké zásadné faktory treba zohľadniť pri reklame v televízii.
 

1. Dôsledná dlhodobá prítomnosť alebo veľmi viditeľné jednorazové prasknutie?

Byron Sharp, ktorý napísal biblickú knihu „Ako rastú značky“ obchodníkom, odporúča inzerentom „nepretržite oslovovať všetkých kupujúcich v kategórie služieb / produktov značky, a to fyzickou distribúciou a marketingovou komunikáciou.“ Teoreticky to dáva absolútny zmysel, ale v praxi, rozpočty to nedovoľujú. Realitou je, že inzerenti sa musia rozhodnúť, ako čo najefektívnejšie minúť svoj rozpočet, pričom kľúčové kompromisy sú medzi počtom oslovených ľudí a dĺžkou trvania kampane.

Schéma nižšie zhŕňa 4 možnosti dostupné v tomto aspekte televízneho plánu.

V závislosti od vašej konkrétnej situácie môže byť pre vás ktorákoľvek z týchto 4 možností tou správnou stratégiou, ale podľa prieskumu dát2decisions (špecializovaná agentúra, ktorá hodnotí vplyv reklamy na predaj), najlepším prístupom je budovanie povedomia o vašej značke na mnohých cieľových trhoch.

Z hľadiska merania je rozumné uskutočniť kampaň v relatívne krátkom časovom období, pretože potom je ľahšie posúdiť vplyv, ktorý mala na generovanie predaja.

Výška vášho rozpočtu bude najväčším faktorom pri rozhodovaní. Čím väčší je váš rozpočet, tým viac má zmysel rozložiť ho na trochu dlhšie časové obdobie. Len dajte pozor, aby ste ho príliš nerozširovali, takže je nemožné zmerať dopad.
 

2. Kedy inzerovať?

Najlepší čas roka na reklamu v televízii sa bude líšiť v závislosti od vašej značky. Televízia sa oceňuje na základe ponuky a dopytu, takže náklady na reklamu v televízii sa budú líšiť v závislosti od ročného obdobia. Napríklad TV spoty sú najdrahšie v novembri pred Vianocami, pretože dopyt je veľmi vysoký.

Tento graf zo štúdie agentúry Thinbox  ukazuje, kedy sú najúspornejšie ročné obdobia pre niekoľko rôznych kategórií, berúc do úvahy a) keď sú sezónne predajné vrcholy pre každú konkrétnu kategóriu a b) rozdielne náklady na TV mesačne. Ak je váš rozpočet obmedzený, mali by ste zvoliť najvýhodnejší mesiac a naplánovať "vysoko burzovú" kampaň.


3. Aké publikum kúpiť?

Keď si kúpite reklamný priestor televízie, kúpite si konkrétne cieľové publikum, tj. ženy, 16 - 34 rokov, muži, mládež a podobne. Keďže prostredníctvom štandardnej televíznej spotovej reklamy nie je možné zacieliť iba na kupované publikum, vašu reklamu uvidia aj ľudia mimo tohto publika. Toto je jedna z výhod lineárnej televíznej reklamy, pretože títo ľudia sú úplne zadarmo, ale stále vás môže zaujímať váš produkt.

Čím je vaše publikum širšie, tým nižšia je cena za tisíc vzhliadnutí. Čím je vaše publikum menšie, tým drahšie je vaše CPT.  Kupovanie 16 - 34 rokov je približne 30 GBP za tisíc, zatiaľ čo všetci dospelí sú približne 6 GBP za tisíc.

Je tiež možné získať lacnejšiu kampaň televízii nákupom iba denných časov alebo menšieho publika. Toto môžeme nazvať kampaň s priamou odozvou, pretože ho zvyčajne používajú inzerenti, ktorí používajú kreatívu typu „aktivácia“ alebo „reakcia“, ktorá je založená na výzve na akciu. Tento typ kampane môže byť dobrým východiskovým bodom pre inzerentov a často najlepším spôsobom, ako otestovať a zistiť, na aký typ publika, programov a dennej doby by ste mali inzerovať.
 

4. Aké ďalšie faktory treba zvážiť?

Môžete sa rozhodnúť inzerovať v konkrétnych časových úsekoch alebo dňoch v týždni. Inzerenti rýchloobrátkového tovaru radi inzerujú skoro ráno pred tým, ako ľudia nakupujú, zatiaľ čo reklama na poistenie má tendenciu inzerovať v nedeľu, pretože vtedy si ľudia s najväčšou pravdepodobnosťou spravujú svoj život. Ako vždy otestujte a zistite, čo je pre vaše podnikanie najlepšie.

Rôzne programy majú rôzne typy publika, napr. známy showprogram bude skvelým miestom na reklamu akýchkoľvek nových technologických produktov, varenia a potravín. Nájdite správny druh relácie pre svoju značku, pretože to zvýši efektívnosť vašej reklamy.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /10 >> nasledujúci


Pre koho je televízna reklama

Reklama v televízii je cenovo dostupná, a čo je dôležitejšie, mimoriadne nákladovo efektívna pre všetky podniky, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať. Neveríte nám? Dúfajme, že tieto fakty vám pomôžu presvedčiť.

Ako sa obchoduje s televíziou

Získajte informácie o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní, zacielení a nákupe televíznej reklamy. 

 

5 krokov na ceste do televízie

V tejto časti nájdete podrobný návod, ako sa dostať do televízie, od definovania cieľov až po vyhodnotenie výsledkov a všetko medzi tým.

Dôležité zistenia o mládeži 16 - 24 rokov

  • Televízia zaberá 65% celej spotreby videí
    Motiváciou je relax, zábava a potreba byť so svojími blízkymi - ako u všetkých vekových kategóríí.
  • YouTube zaberá iba 7% času sledovania videí
    Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa. Majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným TV prijímačom. Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu. Motiváciou je i potreba učiť sa podľa videí.


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam