logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

4. Vytvorte televíznu reklamu

3.1.2020 23:14 | RegionTVnet

Vyhliadka na vytvorenie televíznej reklamy, ktorú uvidia všetci, môže byť skľučujúca, ale sú k dispozícii rady a pomoc. Tu je prehľad procesu, ktorý by vám mal pomôcť, ale ak potrebujete viac informácií alebo máte nejaké otázky, obráťte sa na reklama@tvba.sk.

Napísanie briefu

Napísanie krátkej správy je dôležitou súčasťou procesu, pretože dobrá krátka správa vedie k lepšej komunikácii a v konečnom dôsledku k lepšej práci.

Predtým, ako začnete, musíte si položiť niekoľko otázok, ako napríklad:

  • Aké sú kľúčové ciele tejto reklamnej kampane?   
  • Existuje problém, ktorý sa snažíte vyriešiť?
  • Aká je osobnosť vašej značky? Aký tón hlasu teda chcete mať?
  • Aké sú najdôležitejšie atribúty značky, ktoré chcete dodať?
  • Sú zahrnuté nejaké časovo citlivé dátumy, napr. spustenie nového produktu?
  • Koľko peňazí chcete minúť?

V ideálnom prípade bude potrebné uviesť aj:

  • Niektoré informácie o značke a akýchkoľvek predchádzajúcich reklamných aktivitách   
  • Informácie o cieľovom publiku (ak sú známe) - pravdepodobne budúci kupujúci
  • Existujú nejaké povinné prvky, ktoré je potrebné zahrnúť, napr. logo, koncový riadok, finančné predpisy
  • Informácie o načasovaní a procese ukončenia

Informovanie vášho kreatívneho partnera

Inzerenti sa zvyčajne rozhodnú spolupracovať s kreatívnou alebo full-service agentúrou ako ich kreatívnym partnerom. Inzerenti sa však môžu tiež rozhodnúť spolupracovať priamo s vysielateľmi a ich vlastnými kreatívnymi tímami.

V obidvoch prípadoch sa uskutoční úvodné stretnutie, na ktorom budete na základe vyššie uvedeného stručného informovania kreatívneho tímu informovať o tom, čo chcete. Je to ich príležitosť, aby vás informovali o tom, aký bude konečný produkt, a vaša príležitosť vysvetliť, čo je pre vás najdôležitejšie a aké sú vaše očakávania.

Kreatívny tím sa potom vráti s návrhmi na reklamu a vy si vyberiete nápad, ktorý sa vám najviac páči. Môže to trvať niekoľko stretnutí, kým sa nedostanete k tomuto bodu. Čím je ale úvodný text ( script, scenár) lepší, tým rýchlejší bude tento proces.

Proces produkcie

Po schválení koncepcie reklamy ste pripravení ísť do výroby. Rozhodnutia, ktoré je potrebné urobiť skôr, ako začnete, sa budú týkať obsadenia, lokácie - priestorov pre nakrúcanie a hudby.

Ak potrebujete vytvoriť televíznu reklamu s obmedzeným rozpočtom, môžete zvážiť niekoľko krokov, ako udržať náklady na nízkej úrovni:

  • Použite zábery z archívu alebo existujúci obsah  
  • Vytvorte si vlastnú hudbu aby ste neplatili za hudobné práva
  •  Miesto hercov môžete použiť komparz alebo dobrovoľníkov z vlastných radov
  • Priestory pre nakrúcanie môžete poskytnúť aj sami napr. kancelária, domácnosť...
  • Čo sa týka voice over - nemusí to byť známy herec, profesionálne vyškolené hlasy majú aj všetci moderátori televízie alebo rozhlasu
  • Použite menej renomovaného režiséra, alebo dvorného režiséra produkčnej spoločnosti či vysielateľa
  • Doprajte si dostatok času

Schválenie kampane

Po dokončení vašej reklamy je táto reklama pripravená na vysielanie a komunikáciu. Buďte pripravení na vplyv reklamy v televízii a ubezpečte sa, že máte na sklade dostatok produktov, dostatok ľudí, aby mohli odpovedať na telefón, a vaše webové stránky majú dostatok schopností zvládnuť všetkých ďalších používateľov vygenerovaných televíznou reklamou.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /10 >> nasledujúci


Pre koho je televízna reklama

Reklama v televízii je cenovo dostupná, a čo je dôležitejšie, mimoriadne nákladovo efektívna pre všetky podniky, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať. Neveríte nám? Dúfajme, že tieto fakty vám pomôžu presvedčiť.

Ako sa obchoduje s televíziou

Získajte informácie o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní, zacielení a nákupe televíznej reklamy. 

 

5 krokov na ceste do televízie

V tejto časti nájdete podrobný návod, ako sa dostať do televízie, od definovania cieľov až po vyhodnotenie výsledkov a všetko medzi tým.

Dôležité zistenia o mládeži 16 - 24 rokov

  • Televízia zaberá 65% celej spotreby videí
    Motiváciou je relax, zábava a potreba byť so svojími blízkymi - ako u všetkých vekových kategóríí.
  • YouTube zaberá iba 7% času sledovania videí
    Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa. Majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným TV prijímačom. Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu. Motiváciou je i potreba učiť sa podľa videí.


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam