logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Dobrý médiaplán - efektívna reklama

29.5.2010 22:18 | MU

Efektívna reklamná kampaň potrebuje:

  • orientácia na relevantnú cieľovú skupinu
  • správne načasovanie.

Z hľadiska cieľovej skupiny a načasovania sú tieto prípady:

1. Klasická imidžová kampaň

Charakteristická je tým, že spot vysielame v dlhšom období a teda časový rozsah je minimálne 2 mesiace. Zároveň je to kampań s vysokou frekvenciou kontaktu s divákom. Reklama je umiestnená v rámci denného publicistického programu a záujmových magazínov. Vhodná je pre podniky a služby, ktoré majú všeobecnú, masovú cieľovú skupinu spotrebiteľov alebo potrebujú propagovať svoju značku.

2. Imidžová kampaň pre špeciálnu cieľovú skupinu

Kampaň je charakteristická širokým časovým rozsahom a vysokou frekvenciou, ale je umiestnená v rámci špecializovaných relácií. Napríklad ak predávate produkt, ktorý je určený pre presne vyšpecifikovanú cieľovú skupinu spotrebiteľov, napríklad ženy na materskej.

V takom prípade sa rozhodnite sa pre osemtýždňové nasadenie spotu v rámci špecializovanej relácie, napríklad relácia pre ženy. 

3. Kampaň pre aktuálne a časovo ohraničené akcie

Vhodná je intenzívna kampaň v kratkom časovom období. Charakteristický je krátky časový rozsah ( napr. 1-2 týždne) a vysoká frekvencia kontaktu s divákom. Pre časovo ohraničené a vysoko aktuálne akcie je vhodná rýchla propagácia s klasickými spotmi.

Vhodná je pre spropagovanie spoločenských, kultúrnych a športových podujatí, výpredaje a akcie pre podporu predaja a predajné akcie, ktoré sú časovo ohraničené, napr. pred sviatkami.

4. Kampaň orientovaná na cieľové skupiny pomocou zosilňovača kampane

Je to kombinovaná kampaň, orientovaná na cieľové skupiny. Charakteristická je krátkym časovým rozsahom ( napr. 2 týždne) a vysokou frekvenciou kontaktu s divákom v cieľovej skupine.

Kampaň je určená pre určený okruh príjemcov, ktorý bude oslovený cez špeciálne záujmové formáty. Ako zosilňovač šírky rozsahu pôsobia každodenné aktuálne spoty napríklad v rámci spravodajstva.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /10 >> nasledujúci


Pre koho je televízna reklama

Reklama v televízii je cenovo dostupná, a čo je dôležitejšie, mimoriadne nákladovo efektívna pre všetky podniky, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať. Neveríte nám? Dúfajme, že tieto fakty vám pomôžu presvedčiť.

Ako sa obchoduje s televíziou

Získajte informácie o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní, zacielení a nákupe televíznej reklamy. 

 

5 krokov na ceste do televízie

V tejto časti nájdete podrobný návod, ako sa dostať do televízie, od definovania cieľov až po vyhodnotenie výsledkov a všetko medzi tým.

Dôležité zistenia o mládeži 16 - 24 rokov

  • Televízia zaberá 65% celej spotreby videí
    Motiváciou je relax, zábava a potreba byť so svojími blízkymi - ako u všetkých vekových kategóríí.
  • YouTube zaberá iba 7% času sledovania videí
    Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa. Majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným TV prijímačom. Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu. Motiváciou je i potreba učiť sa podľa videí.


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam