logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Ako fázovať televíznu kampaň?

1.4.2016 10:25 | TVBA

Pri kúpe televíznej kampane je dôležité premýšľať o stratégii fázovania. Jednoducho povedané - ako dlho a s akou frekvenciou budeme vysielať spot. Na to slúži tzv. mediaplán, ktorý klientovi poskytneme pred prvým vysielaním a je súčasťou objednávky / zmluvy.

V plánoch televízneho vysielania existujú tri základné tvary kampaní: výbuch, kvapkanie a pulzovanie. Už z názvu je vám iste jasné o čo ide, ale vysvetlíme podrobnejšie.

Výbuch - vyhorenie

Znamená intenzívnu kampaň v krátkom čase. Používa sa, ak sa chcete rýchlo dostať k veľkému počtu ľudí, napríklad: výpredaj produktov alebo pre propagáciu podujatí. Stratégia "burstov" sa často využíva aj pri nových produktoch a sezónnych značkách. Mediaplán môže vyzerať ako denné niekoľkonásobné vysielanie spotu v priebehu niekoľkých týždňov.

Kvapkanie

Kvapkanie je najjednoduchší typ reklamy v dlhšom časovom rámci. Tento typ sa môže použiť vtedy, keď chcete, aby vaša kampaň mala pomalé horenie a budovala sa pomaly. To tiež znamená, že budete na vzduchu dlhšie. Kampaň prebieha viac ako 8 týždňov, hoci aj celý rok s nižšou frekvenciou. Stratégia odkvapkávania je účinná pre kategórie nízkeho záujmu, ako napríklad poistenie. Táto stratégia zaisťuje konzistentnú prítomnosť, ktorá zabezpečí, že sú vždy tam, aby "aktivovali" spotrebiteľov, keď prídu na trh. Môžu to robiť, pretože na ich značku neexistuje sezónnosť a ide o veľmi nízku kategóriu záujmov, ktorá je relevantná iba pre ľudí, ktorí sú na trhu a potrebujú túto službu.

Pulzovanie

Ľudia majú vynikajúcu schopnosť pamätať si televíznu reklamu. Preto ak sú peniaze obmedzené a chcete byť čo najdlhšie na očiach, môžete sa rozhodnúť pre pulznú kampaň. To znamená napríklad reklamný týždeň - nereklamný týždeň, alebo v istých sezónach. 

Príkladom takejto kampane je napríklad dievčatko s oteckom, kde dievčatko kričí "Netreba. Ja ho už vidím". Kofola rozumne spojila svoju značku s Vianocami a zároveň je to pulzná kampaň - pripomenie sa vždy pred Vianocami a to už dlhé roky.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Pre koho je televízna reklama

Reklama v televízii je cenovo dostupná, a čo je dôležitejšie, mimoriadne nákladovo efektívna pre všetky podniky, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať. Neveríte nám? Dúfajme, že tieto fakty vám pomôžu presvedčiť.

Ako sa obchoduje s televíziou

Získajte informácie o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní, zacielení a nákupe televíznej reklamy. 

 

5 krokov na ceste do televízie

V tejto časti nájdete podrobný návod, ako sa dostať do televízie, od definovania cieľov až po vyhodnotenie výsledkov a všetko medzi tým.

Dôležité zistenia o mládeži 16 - 24 rokov

  • Televízia zaberá 65% celej spotreby videí
    Motiváciou je relax, zábava a potreba byť so svojími blízkymi - ako u všetkých vekových kategóríí.
  • YouTube zaberá iba 7% času sledovania videí
    Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa. Majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným TV prijímačom. Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu. Motiváciou je i potreba učiť sa podľa videí.


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam