logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

Ako získať to najlepšie zo značkového obsahu

5.5.2016 15:25 | Mária Urlandová

Program financovaný reklamou AFP je v podstate partnerstvo medzi televíznym kanálom a inzerentom. Inzerent úplne alebo čiastočne financuje televíznu produkciu a získava tak právo spojiť svoju značku s určitými hodnotami a skúsenosťami prostredníctvom televíznej produkcie.

Ak sa do toho pustíte - tu je niekoľko rád.

  1. Najdôležitejšie zo všetkého je vedieť, prečo to robíte.
    Nastavte si jasné ciele od prvého dňa. Programovanie obsahovej značky je o partnerstve a dobrých vzťahoch. Stanovenie a pochopenie cieľov, úloh a príspevkov ostatných zainteresovaných strán od začiatku je rovnako dôležité.
  2. Získajte pomoc. Trh je zložitý a aj malá malá pomoc má dlhú cestu.
    Odpovede hľadajte od začiatku. Napríklad: kto je autor myšlienky a kto ju vlastní?
    Kto bude vysielateľ? Kto sa zaoberá výrobou programov? Kto s kým obchoduje a s kým bude zmluva? Kto vlastní a spravuje prípadné práva? Kto realizuje vysielanie? Zvážte, ako odôvodníte program financovaný inzerentom. Ako sa bude merať návratnosť investícií - tvrdé opatrenia, ako napríklad predaj produktov, hodnota akcií alebo mierne opatrenia, ako napríklad vnímanie a povedomie o značke? Ako sa AFP hodí do širšej komunikácie?
  3. Formát programu musí byť silný a musí vystupovať proti konkurencii.
    Musí nájsť svoje vlastné miesto v harmonograme, ako aj splniť marketingové očakávania klienta. Vytvárať hitový TV program je ťažké. Získanie miesta v programovej štruktúre televízie je cieľom pre celé odvetvie talentovaných výrobcov na konkurenčnom trhu: 95% programových nápadov sa nezrealizuje. Z toho vyplýva, že existuje silnejšia konkurencia pre špičkový priestor na pozemskom kanáli.
  4. Veľké čísla sledovanosti majú svoje miesto, ale nie to všetko ich dosiahnúť.
    Inzerenti môžu používať viackanálový svet dnešnej televízie na vytvorenie cieľového programovania pre tesne zacielené skupiny. Existujú tiež príležitosti, aby značky spoluvytvárali obsah a spolupracovali s divákmi prostredníctvom služieb dôveryhodných audiovizuálnych mediálnych poskytovateľov televízie na požiadanie (archívy tzv. internetovej TV). Spotrebitelia vyhľadajú obsahové značky, ak obsah a výzva na akciu sú dôveryhodné.
  5. Programové partnerstvá môžu priniesť skutočné výhody pre všetky strany.
    Cesta môže byť však dlhá od prvého stretnutia až po vysielanie.
    Na dosiahnutie uspokojivého výsledku je potrebný nepretržitý projektový manažment. Časové rámce môžu byť dlhé a časový záväzok môže byť väčší, než si myslíte. Zmeny v plánovaní prevažujú v rámci všetkých vysielateľov - sloty nemôžu a nebudú zaručené. Pamätajte tiež na to, že vysielatelia často plánujú 4 až 6 mesiacov pred vysielaním, aj keď existujú príklady niektorých veľmi rýchlo vytvorených a vysielaných AFP.
  6. Ak chcete čo najviac využívať značkový obsah, klienti musia pracovať na poskytovaní hodnoty mimo vysielania prostredníctvom vlastnej marketingovej alebo komerčnej činnosti.
    Sponzorský prvok vysielania AFP v izolácii poskytuje málo; musia existovať aj iné cesty na dosiahnutie realizovateľnej hodnoty, a to buď prostredníctvom medzinárodných trhov, iniciatív v oblasti internetu alebo viackanálovej distribúcie. Vo väčšine prípadov značkový obsah pridá váhu a prejde na celkový komunikačný mix klienta. Vysoké povedomie o značke, ktoré sú motivované ďalšími aktivitami televízie a ne-televízie, vytvára lepšiu platformu pre AFP.
  7. Pri nedostatku času pre obsahovú značku by mali klienti investovať do marketingovej podpory na propagáciu samotného programu.
    Ako naznačuje model rovnosti zainteresovaných strán, je v záujme všetkých strán získať podiel divákov.
  8. Nebuďte príliš doslovný, pokiaľ ide o vzťah medzi značkou a obsahom: ide o zdieľané hodnoty.
    Užite si cestu!

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


 

Image in photogallery
Ako používať televíziu Štúdia: Televízna reklama vedie k rastu malých podnikov (1422)
21.4.2019 07:53 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Čo je to AFP - program financovaný inzerentom? (2232)
4.5.2017 14:17 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako používať televíziu Paleta obsahového partnerstva v televízií (2387)
4.5.2017 09:49 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Úvod do obsahu AFP a značkového obsahu (2168)
2.5.2017 12:39 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Ako používať televíziu Úvod do spotovej reklamy (1731)
21.4.2017 07:51 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Pravidlá a odôvodnenie umiestnenia produktov (2224)
13.5.2016 13:54 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako používať televíziu Typy umiestnenia produktu (2471)
10.5.2016 14:58 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Ako získať to najlepšie zo značkového obsahu (2437)
5.5.2016 15:25 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Ako používať televíziu Úvod do Video on demand (2526)
5.5.2016 08:23 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Kto sú vysielatelia VOD (2750)
5.5.2016 08:11 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Prehľad obsahových partnerstiev (2123)
3.5.2016 07:30 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Objavte regionálnu televíziu pre vašu úspešnú kampaň  (2834)
27.4.2016 08:15 | Regiontvnet


Image in photogallery
Ako používať televíziu Koľko stojí teleshopping? (1980)
26.3.2016 15:09 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako používať televíziu AFP pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne (3842)
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet




Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam