logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

Pravidlá a odôvodnenie umiestnenia produktov

13.5.2016 13:54 | Mária Urlandová

Umiestňovanie produktov (rozpoznané logom PP) je spôsob, keď značka spolupracuje s vydavateľskými a výrobnými partnermi, aby umiestnili svoj produkt alebo službu do skladby televíznych relácií.

Kľúčové body

  • miestňovanie produktov pomáha normalizovať značku tak, ako ju vidíte, používate a chápete v prirodzenom kontexte.

  • Zvyšuje informovanosť a nákup.

  • Televízne programy vytvorené pre divákov v SR môžu obsahovať umiestňovanie produktov, pokiaľ spĺňajú pravidlá zákona 308/2000 Z.z. o televíznom vysielaní a rentransmisii.

  • Umiestňovanie produktov je povolené vo filmoch (vrátane dramatických a dokumentárnych filmov), televíznych seriáloch (vrátane telenoviel), zábavných programoch a športových programoch.

Umiestňovanie produktov sa už niekoľko rokov objavuje aj na našich obrazovkách, objavuje sa aj v rámci získaného programu zo zámoria alebo ako legitímne poskytovanie podpory - prirodzenou súčasťou tvorby televíznych programov. Pravidlá v SR sa zmenili novelou zákona 308/2000 Zb.z. iba pred niekoľkými rokmi a odvtedy sa niektoré programy dokázali dofinancovať platenou službou za umiestnenie produktov.

Inzerenti využili túto príležitosť na to, aby svoje značky vložili do redakcie televíznych relácií, aby sa dostali bližšie k svojim divákom a dosiahli sa tak niektoré príjemné výsledky.

Umiestnenia produktov určujú pravidlá varenia

Naturproduct v relácií Záhady tela. Zdroj: Connect média

Prečo by sa mali značky zapojiť?

Výhody sú dobre známe prostredníctvom našich skúseností s televíznym sponzorstvom a značkovým obsahom. Pozitívne pocity spotrebiteľov v súvislosti s obsahom zábavy - ich záujem o obľúbenú show alebo postavu - sa môžu odrážať na produkte, ktorý je súčasťou tohto obsahu. Umiestňovanie produktov funguje podobne ako sponzorstvo a často sa používa ako doplnok, aby sa postupne ovplyvňovala afinita značky.

Ukázalo sa, že umiestňovanie produktov zvyšuje informovanosť a nákup. Je to skvelý spôsob, ako vychovávať divákov o vašej značke v prirodzenom prostredí prostredníctvom používania a dialógu. Má právomoc meniť vnímanie, poskytovať nápady a inšpiráciu pre divákov, alebo dokonca validáciu nákupu.

Umiestnenie produktu funguje najlepšie, ak je súčasťou integrovaného riešenia.

Nielsen zistil, že reklamné reklamy spárované s umiestnením produktu generovali dvojnásobný zásah a tým sa aj zdvojnásobil zámer nákupu. Spoločnosť Liquid Thread povedala: "Zistili sme, že umiestňovanie produktov je najúčinnejšie, keď je doplnené o ďalšiu integráciu značiek na podporných digitálnych platformách programu. Keď sme umiestnili tablety a telefóny Samsung do The X Factor, vytvorili sme tiež videozáznamy pretekárov online. "Nedávny výskum z Channel 4 tiež naznačuje, že tento multiplatformový prístup je najlepším prístupom pre PP.

Pravidlá umiestňovania produktov

Televízne programy vytvorené pre divákov v SR môžu obsahovať umiestňovanie produktov, pokiaľ spĺňajú pravidlá zákona 308/2000 Z.z. o televíznom vysielaní a rentransmisii, ktoré určujú, aký typ produktov možno umiestniť do programov, kde je povolené umiestňovanie produktov, a ako môžu byť produkty umiestnené.

  • Pravidlá pre umiestňovanie produktov sa vzťahujú na všetky programy vysielané na kanáloch s licenciou pre televízne vysielanie, udelenou Radou pre vysielanie a retransmisiu.
  • Umiestňovanie produktov je povolené vo filmoch (vrátane hraných a dokumentárnych filmov), televíznych seriáloch, zábavných programoch a športových programoch.
  • Produkty nie je možné umiestniť do správ alebo detských programov. Nemožno ich tiež umiestňovať do náboženských, aktuálnych a spotrebiteľských poradenských programov určených pre publikum SR.
  • Cigarety a iné tabakové výrobky spolu s liekmi, ktoré sú k dispozícii iba na lekársky predpis, nemôžu byť umiestnené v žiadnom programe. Alkoholické nápoje, hazardné výrobky, všetky ostatné typy liekov, detské mlieko, potraviny a nápoje s vysokým obsahom tuku, soli alebo cukru nemôžu byť umiestnené v programoch.
  • Produkty, ktoré nemožno inzerovať (napríklad zbrane a iné zbrane), nemôžu byť zaradené do programov.
  • Musí existovať "redakčné zdôvodnenie", aby sa výrobok umiestnil do programu. To znamená, že výrobok musí mať prirodzenú náladu s dejom. Obsah programov by sa nemal byť vytvorený alebo skreslený, len aby obsahoval umiestnené produkty.
  • Programy tiež nemôžu propagovať umiestnené produkty alebo im dať príliš veľký význam. Takže by sa nemali predkladať žiadne tvrdenia o tom, aký dobrý produkt je umiestnený, a nemá vytvoriť  pocit že je propagovaný.
  • Na začiatku a na konci programu sa musí na 3 sekundy zobraziť logo Product Placement. Logo môže byť čierne na bielom alebo naopak. Pre istotu si to overte v zákone 308/2000 Z.z.

Prečítajte si aj:
Typy umiestnenia produktu



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


 

Image in photogallery
Ako používať televíziu Štúdia: Televízna reklama vedie k rastu malých podnikov (1422)
21.4.2019 07:53 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Čo je to AFP - program financovaný inzerentom? (2233)
4.5.2017 14:17 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako používať televíziu Paleta obsahového partnerstva v televízií (2387)
4.5.2017 09:49 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Úvod do obsahu AFP a značkového obsahu (2168)
2.5.2017 12:39 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Ako používať televíziu Úvod do spotovej reklamy (1731)
21.4.2017 07:51 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Pravidlá a odôvodnenie umiestnenia produktov (2225)
13.5.2016 13:54 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako používať televíziu Typy umiestnenia produktu (2471)
10.5.2016 14:58 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Ako získať to najlepšie zo značkového obsahu (2437)
5.5.2016 15:25 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Ako používať televíziu Úvod do Video on demand (2526)
5.5.2016 08:23 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Kto sú vysielatelia VOD (2750)
5.5.2016 08:11 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Prehľad obsahových partnerstiev (2123)
3.5.2016 07:30 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako používať televíziu Objavte regionálnu televíziu pre vašu úspešnú kampaň  (2834)
27.4.2016 08:15 | Regiontvnet


Image in photogallery
Ako používať televíziu Koľko stojí teleshopping? (1980)
26.3.2016 15:09 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako používať televíziu AFP pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne (3842)
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet




Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam