logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

Ako efektívne zacieliť na skupiny?

8.4.2017 14:37 | RegionTVnet

Pri plánovaní televíznej kampane je jednou z prvých a najdôležitejších otázok, na ktoré musíte odpovedať, kto je ten koho sa snažíte osloviť? Kto je vaša cieľová skupina? Aký je ich životný štýl a mediálne návyky? Ako sa to premieta do publika pre nákup televízneho vysielania?

Ak vieme kto televíziu pozerá, ktoré programy pozerá, zistíme ľahko kde reklamu umiestniť. Iní pozerajú reality show, iní spravodajstvo, relácie pre ženy, hudobné relácie pre mladých ale aj starších, šport - každá z nich má svojho diváka. 

Filmy a reality show - masový divák, rôzne vzdelanie.
Relácie pre ženy - ženy rôzneho veku, ktoré rozhodujú o nákupoch. Zaujímajú ich témy zdravia, starostlivosti o telo, stravovanie, móda a životný štýl.

Regionálne a národné spravodajstvo - SŠ a VŠ, univerzálna skupina. Vo veľkej miere sú to aj seniori.

Ak vieme, kto je náš kupujúci, teda komu chceme produkt predať, u koho vybudovať povedomie o značke, logicky nám aj bez zložitého študovania analýz napadne, ktorá televízia a pri ktorom programe bude najvýhodnejšia (samozrejme s aspektom na cenu a ďaľšie faktory).

 

Existuje množstvo rôznych nástrojov, ktoré nám môžu pomôcť identifikovať a pochopiť viac o cieľovej skupine a poskytnúť základný prehľad o publiku pri plánovaní a kúpe televízie.

Nástroje a priemyselné zdroje údajov

  • Výsledky peoplemetrového merania sledovanosti
    Peoplemeter  je zariadenie, ktoré meria koľko divákov pozerá televízor v domácnosti. Peoplemetre slúžia na meranie sledovanosti televíznych programov.
    Sú rozmiestnené v niekoľkých tisícoch domácnostiach. Domácnosti sú vybrané tak, aby štatisticky zodpovedali zloženiu obyvateľstva.
    Vďaka peoplemetrom vedia televízie okamžite po odvysielaní programu aká bola jeho sledovanosť a aká bola sledovanosť programov konkurencie. Na základe toho potom upravujú štruktúru vysielaných programov.
    Zdroj: Wikipédia  

    Na Slovensku sa peoplemetre používajú na vzorke 1200 domácností. Meranie v súčasnosti vykonáva spoločnosť TNS Slovensko, zadávateľom je PMT s.r.o. v ktorej majú zastúpenie televízie Markíza, JOJ, RTVS a TA3. 

  • TNS ale vie výsledky sledovanosti
    Napríklad k dnešnému dňu 1.3.2018 majú merané stanice spolu podiel 63,9 % z trhu. Trhom sú 4 milióny obyvateľov, ktorí sledujú televíziu. Merané stanice teda sleduje 2 556 000 obyvateľov SR.

    https://medialne.etrend.sk/grafy-a-tabulky.html

    Zvyšný podiel na trhu ( 36,1%) majú české stanice, maďarské stanice a ostatné stanice. Regionálne stanice sú tieto ostatné, tie sleduje 25 - 35% ľudí na relevantnom území ( v prípade, ak vyrába pravidelný program), teda 1 - 1,2 milíona ľudí.

  • Klasický individuálny kvantitatívny prieskum sledovanosti
    Takýto prieskum využívajú regionálne televízie, pretože ani inú možnosť nemajú. Kvantitatívne prieskumy sú veľmi drahé, preto ich regionálne televízie používajú zriedka, ak vôbec.

Pre regionálne televízie nemá význam peoplmetrové meranie, tak ako je v SR nastavené

Napríklad: ak je v Bratislave 12 prístrojov a títo náhodou nesledujú TVBA, znamenalo by to nulovú sledovanosť? To hádam nie!
Zaujímavá je diskusia na Medialne.sk:
Ako fungujú peoplmetre?

Takéto meranie stojí nemalé finančné prostriedky, ale regionálne stanice sa do systému ani nevedia dostať, pretože spoločnosť je vo vlastníctve niekoľkých národných vysielateľov. 

Ale vzhľadom k nízkemu počtu prístrojov v domácnostiach a skladbe obyvateľstva pre monotematickú (jeden typ programov) alebo regionálnu (nepokrýva celé územie) televíziu je také meranie skresľujúce. Ešte prednedávnom sa k tomu priznávala aj TA3. Systém je nastavený tak, že to vyhovuje zakladateľom - majiteľom, ktorými sú uvedené spoločnosti.
https://finstat.sk/35840293/osoby_vo_firme 




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava



Plánovanie a nákup televízie

Táto časť sa zameriava na niektoré kľúčové otázky, ktoré by ste si mali položiť pri plánovaní a kúpe vašej televíznej kampane. Odpovede na nasledujúce otázky sú základom každej televíznej kampane bez ohľadu na jej veľkosť.

Čo chceme reklamou dosiahnúť ?

Zmena vnímania značiek
Zmena správania sa ľudí
Priama reakcia
Demonštrácia
Udržanie si zákazníka
Uvádzanie nových značiek
Integrácia a rozprávanie príbehov
Image in photogallery
Ako manažovať a spravovať reklamu
17.1.2018 07:55 | TV Bratislava
Manažment reklamy je plánovaný manažérsky proces určený na dohľad a kontrolu ...

Image in photogallery
Plánovanie televízneho vysielania
13.4.2016 08:14 | Regiontvnet
Od sústredenia vášho úsilia, pulzovania a sponzorstva až po optimalizované ...

Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane?
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová
Táto časť vám poskytne prehľad o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní ...

Image in photogallery
Aké sú vaše ciele a čo chcete TV reklamou dosiahnuť ?
9.4.2017 13:43 | Mária Urlandová
Televízia je nekonečne všestranná a flexibilná. Má schopnosť plniť rôzne ...


Image in photogallery
Kedy by ste mali inzerovať v televízií?
4.4.2017 07:58 | RegionTVnet
Televízni inzerenti môžu vyvinúť stratégie, ktoré sa zameriavajú na konkrétne ...

Image in photogallery
Ako efektívne zacieliť na skupiny?
8.4.2017 14:37 | RegionTVnet
Tu sa môžete dozvedieť viac o analýze a nástrojoch potrebných na efektívne ...

Image in photogallery
Možnosti regionálneho plánovania TV
5.4.2017 11:45 | RegionTVnet
Existuje niekoľko dôvodov, prečo by značky nemuseli naraz zasiahnuť celú krajinu ...

Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň?
1.4.2016 10:25 | TVBA
Pri kúpe televíznej kampane je dôležité premýšľať o stratégii "phasing" ...


Image in photogallery
Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe
2.4.2017 15:15 | RegionTVnet
Všetky komunikačné kanály sú cenné a stojí za to preskúmať, či už sú ...

Image in photogallery
Ako odhadnúť sledovanosť regionálnej TV
3.5.2016 15:40 | Regiontvnet
Okrem niekoľkých výnimiek regionálne a lokálne stanice si prieskum sledovanosti ...

Image in photogallery
4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku
9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová
Niektoré spôsoby, ako môžete získať značkový projekt na obrazovke, plus zákony ...





Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam