logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe

2.4.2017 15:15 | RegionTVnet

Všetky komunikačné kanály sú cenné, ale každé médium má svoje špecifické vlastnosti a silné stránky a mnohé médiá pracujú lepšie, keď spolupracujú s inými.

  • Televízna reklama neustále rozširuje svoje formáty o ďalšie prvky reklamných kampaní.
  • Prospešný efekt televízie je možné cítiť vo všetkých sprievodných médiach. Pokiaľ ide o rozhlasovú reklamu, multiplikačný efekt televíznej reklamy môže byť väčší ako 100% a je až 50% pre tlač a outdoor.
  • Synergia televzie a online je veľká. Kampane, ktoré používajú televíziu a online zároveň, sú dvakrát tak účinné ako kampane bez televízie.
  • TV je zodpovedná za vedenie nepriamej reakcie prostredníctvom on-line kanálov, čo generuje 33% mediálnych predajov
  • prostredníctvom platených on-line vyhľadávania; 26% mediálnych predajov prostredníctvom on-line zobrazovania a 20% predajov zameraných na médiá prostredníctvom affiliate marketingu.

Zodpovednosťou manažérov médií je rozhodovanie o tom, ako môže byť rozpočet na komunikáciu čo najefektívnejšie urobený, aby sa splnili predstavy.  Znie to jednoducho, ale všetci vieme, že to určite nie je. A každý deň je to zložitejšie. To znamená, že musíme o médiách pochopiť oveľa viac, ako iba čísla sledovanosti, aj ked sú dôležité.

To je dôvod, prečo sa investuje veľa času do snahy pochopiť, ako funguje televízia v spolupráci s ostatnými médiami.

Skrytý efekt televízie

V štúdii Nové pravidlá, nové úlohy preskúmali úlohu médií pri riadení reakcie na reklamu v krátkodobom, strednodobom a dlhodobom horizonte. Kľúčovým prvkom tohto projektu bolo pochopenie, ako rôzne mediálne kanály prispievajú k celkovým predajom počas trvania kampane.

Táto časť štúdie bola založená na ekonometrickej analýze 15 inzerentov z viacerých kategórií, ktorí spoločne vyčlenili viac ako 400 miliónov libier z výdavkov na médiá.

Zistili, že:

  • Televízia zvyšuje priame predaje. Odozva na TV reklamu je prostredníctvom niekoľkých kanálov: 25% všetkých predajov sa uskutoční prostredníctvom telefónu, 45% predajov cez kamenný obchod a 29% predajov je prostredníctvom webu.
  • Televízia vyvoláva nepriamu reakciu prostredníctvom online kanálov, čo predstavuje 33% predaja prostredníctvom plateného on-line vyhľadávania; 26% prostredníctvom on-line zobrazenia a 20% prostredníctvom affiliate marketingu.
  • Okrem toho zistili, že televízia je zodpovedná za riadenie 33% všetkých mediálnych reakcií pre značky na sociálnych médiách.

 

tv_other_media_slide1

tv_other_media_slide2

 

Televízna reklama podporuje ostatné médiá

Pozitívne účinky televízie sa prejavujú aj v iných komunikačných kanáloch: pre rádiovú reklamu môže byť multiplikačný efekt väčší ako 100% a až 50% pre tlač a outdoor.

 

tv_other_media_slide3


 

Televízna reklama zvyšuje vyhľadávanie značiek

Rovnaká štúdia zistila, že množstvo značkových vyhľadávaní vytvorených prostredníctvom televíznej reklamy vo vyhľadávacích nástrojoch, ako je Google, sa v rokoch 2011 - 2014 zvýšilo o 33% v porovnaní s obdobím 2008-11. Je pravdepodobné, že to bolo povzbudené nárastom "viacnásobného skríningu" - pomocou zariadenia pripojeného k internetu pri sledovaní televízie. Multikanálové prezeranie je skvelé pre televíziu, pretože umožňuje divákom reagovať okamžite. Okrem toho sa podiel značiek, ktoré obsahujú konkrétne výzvy na akciu na internete v televíznych reklamách, zvýšil z 2% v roku 2005 na 16% v roku 2013.

 

TV + Online: najlepšie keď sú spoločne

Značka a reakcia sú efektívnejšie spoločne, ale synergie medzi televíziou a online sú obzvlášť veľké. Ľudia sledujú televíziu, ale veľmi často sú online. Majú inteligentné telefóny, majú prenosné počítače, majú iPad, takže ak vidia televíznu reklamu, ktorá sa im páči, môžu sa pripojiť online a zistiť viac. Takže každá televízna reklama sa stáva reklamou s priamou odpoveďou.

tv_other_media_slide4

 

TV + Twitter

V posledných rokoch zaznamenali rastúci vzťah medzi sledovaním televízie a používaním služby Twitter. Vzťah je silne symbiotický: používatelia Twitteru milujú rozprávať o tom, čo sa deje v televízii a televíznych divákov miluje používanie Twitteru na zobrazenie názorov ostatných divákov na show, ktoré milujú. Spolu s Twitter sme objednali výskum, aby sme sa dozvedeli viac o tom; čo motivuje ľudí, aby ich používali paralelne a ako môžu byť inzerenti vítanou súčasťou týchto rozhovorov?

Výskum sa zameral na značky, ktoré nedávno používali televíziu a Twitter, aby pochopili pozitívne účinky tejto kombinácie médií. Prípadová štúdia spoločnosti Sainsbury ukázala, že ich integrovaný prístup viedol k pozitívnej emocionálnej odpovedi na značku, k zvýšeniu záujmu o nákup a k zvýšeniu atribútov kľúčových značiek.

tv_other_media_slide5

 

Existujú tri úrovne integrácie medzi TV a Twitter aktivitou v závislosti od trhu značky a jej cieľom:

  • Integrácia: kde je plánovaná a realizovaná televízna kampaň s konkrétnym obsahom a aktivitou v službe Twitter, ktorá je od začiatku postavená a okolo nej
  • Predvídanie: viac zamyslite sa nad tým, ako budú Twitter a TV spolupracovať v stratégii značky. Značky potrebujú naplánovať televízne momenty a pripraviť obsah, aby mohli naplno využiť ich. Je potrebné, aby do svojich televíznych reklám zahrnuli značky hashtag, ale tieto hashtagy musia mať jasný účel - napr. Viesť ľudí k "podporovanému trendu", aby zistili viac informácií o produkte a presunuli spotrebiteľov počas nákupnej cesty
  • Združenie: na najjednoduchšej úrovni, ak značka neinzeruje v televízii, môže byť stále spojená s televíznym obsahom. Zákazníci budú sledovať televíziu a je tu príležitosť prispieť.

 

Televízna reklama je rozhodujúca i pre vytváranie rozhovorov o značke

Analýza spoločnosťou Data2Decisions skúmala, ktoré aktivity značiek vytvárajú "základnú" úroveň povedomia o značke, ústne rozhovory o značke. Výskum odhalil faktory, ktoré vytvárajú ďalšie značky WoM. Sú podľa poradia vplyvu:

  • televízna reklama, ktorá vytvára polovicu (51%)
  • PR / udalosti / novinky značky (19%)
  • on-line vyhľadávanie
  • zobrazovanie a inzercia v partnerskej stránke (12%).

Zdroj: Thinkbox.tv


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava



Plánovanie a nákup televízie

Táto časť sa zameriava na niektoré kľúčové otázky, ktoré by ste si mali položiť pri plánovaní a kúpe vašej televíznej kampane. Odpovede na nasledujúce otázky sú základom každej televíznej kampane bez ohľadu na jej veľkosť.

Čo chceme reklamou dosiahnúť ?

Zmena vnímania značiek
Zmena správania sa ľudí
Priama reakcia
Demonštrácia
Udržanie si zákazníka
Uvádzanie nových značiek
Integrácia a rozprávanie príbehov
Image in photogallery
Ako manažovať a spravovať reklamu
17.1.2018 07:55 | TV Bratislava
Manažment reklamy je plánovaný manažérsky proces určený na dohľad a kontrolu ...

Image in photogallery
Plánovanie televízneho vysielania
13.4.2016 08:14 | Regiontvnet
Od sústredenia vášho úsilia, pulzovania a sponzorstva až po optimalizované ...

Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane?
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová
Táto časť vám poskytne prehľad o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní ...

Image in photogallery
Aké sú vaše ciele a čo chcete TV reklamou dosiahnuť ?
9.4.2017 13:43 | Mária Urlandová
Televízia je nekonečne všestranná a flexibilná. Má schopnosť plniť rôzne ...


Image in photogallery
Kedy by ste mali inzerovať v televízií?
4.4.2017 07:58 | RegionTVnet
Televízni inzerenti môžu vyvinúť stratégie, ktoré sa zameriavajú na konkrétne ...

Image in photogallery
Ako efektívne zacieliť na skupiny?
8.4.2017 14:37 | RegionTVnet
Tu sa môžete dozvedieť viac o analýze a nástrojoch potrebných na efektívne ...

Image in photogallery
Možnosti regionálneho plánovania TV
5.4.2017 11:45 | RegionTVnet
Existuje niekoľko dôvodov, prečo by značky nemuseli naraz zasiahnuť celú krajinu ...

Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň?
1.4.2016 10:25 | TVBA
Pri kúpe televíznej kampane je dôležité premýšľať o stratégii "phasing" ...


Image in photogallery
Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe
2.4.2017 15:15 | RegionTVnet
Všetky komunikačné kanály sú cenné a stojí za to preskúmať, či už sú ...

Image in photogallery
Ako odhadnúť sledovanosť regionálnej TV
3.5.2016 15:40 | Regiontvnet
Okrem niekoľkých výnimiek regionálne a lokálne stanice si prieskum sledovanosti ...

Image in photogallery
4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku
9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová
Niektoré spôsoby, ako môžete získať značkový projekt na obrazovke, plus zákony ...





Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam