logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku

9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová

  • Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete realizovať projekt so značkovým obsahom, ale skorý rozhovor s vysielateľmi zabezpečí, že nápad bude od začiatku zosúladený s požiadavkami vysielateľa.
  • AFP nemusia nevyhnutne pochádzať z novej myšlienky. Niekedy vzniká aj počas realizácie TV programu.
  • Musí sa zachovať redakčná nezávislosť a obchodné vzťahy musia byť transparentné.
  • Ak chcete čo najviac využívať značkový obsah, klienti by mali pracovať na poskytovaní hodnoty aj mimo vysielania prostredníctvom vlastnej marketingovej alebo komerčnej činnosti.

Existuje viac spôsobov, ako dostať AFP do éteru, alebo do prostredia vysielania na požiadanie značkového vysielateľa. Tu je niekoľko ciest:

  1. KLIENT → VYSIELATEĽ → PRODUCENT
    Klient vytvorí stručný text, ktorý obsahuje základné hodnoty značky a charakter programu, ktorý chcú financovať. Redaktor potom spolupracuje s klientom a snaží sa získať výrobného partnera.Väčšina prevádzkovateľov vysielania uprednostňuje túto cestu, pretože je pravdepodobnejšie, že nápad bude od počiatku zosúladený s požiadavkami vysielateľa.

  2. KLIENT → PRODUCENT → VYSIELATEĽ
    Programová koncepcia je ponúkaná výrobnej spoločnosti a formát je potom spracovaný s klientom predtým, ako je predložený vysielateľovi. Je to dobrá voľba pre inzerenta, ktorý identifikoval ideálneho výrobného partnera a chce viacero programových nápadov.

  3. VYSIELATEĽ → PRODUCENT → KLIENT
    Vysielateľ hľadá konkrétny program alebo žáner, ktorý zodpovedá jeho programovej štruktúre. Tento program bude musieť financovať.
    Dá programové oznámenie o značke a predloží ponuky výrobcom.
    Táto metóda zvyšuje možnosť spustenia programu, pretože začína s požiadavkou, ktorú má v pláne.

  4. KLIENT + PRODUCENT → VYSIELATEĽ
    Program je vytvorený a financovaný a potom poskytnutý vysielateľovi, ktorý bude musieť nájsť vhodný priestor na jeho vysielanie.

  5. Slovenské špecifikum PRODUCENT → KLIENT → VYSIELATEĽ
    Na to sme si už zvykli, že v SR je všeličo naopak. Producent má nápad na zaujímavý program a hľadá klienta, zároveň aj vysielateľa. (O podrobnostiach tohto druhu AFP sa zmienime inde.)

     

Vysielatelia pracujú inak

Klienti a agentúry musia pochopiť rôzne spôsoby uvedenia programu do prevádzky a obchodné praktiky každého vysielateľa s cieľom dosiahnuť najlepšie výsledky. Najlepším spôsobom, ako k tomu pristupovať, je najprv získať myšlienku programu a následne diskutovať o obchodných podmienkach.

Prevádzkovatelia TV vysielania majú tiež povinnosť voči svojim divákom a príliš značkový obsah alebo umiestňovanie produktov jednoducho nemusí byť v najlepšom záujme realizácie TV programu bez ohľadu na to, koľko peňazí sa ponúka.

Nejde vždy len o nový projekt. Programy financované inzerentom AFP nemusia mať pôvod novej myšlienky. AFP niekedy vzniká, keď už program prebieha a vysielateľ hľadá partnera na vyplnenie medzery vo financovaní, zatiaľ čo značka hľadá možnosť partnerstva. To je výhodné pre obidve strany.

Právny krok: zabezpečenie redakčnej nezávislosti

Pokiaľ ide o program financovaný inzerentom, hovorí sa aj o stupni "vlastníctva". Čo to však znamená a do akej miery môže byť poskytovateľ financovania zapojený do televízneho programu?

Vo vzdušnom priestore AFP podliehajú rovnakým legislatívnym pravidlám ako konvenčné sponzorované programy. Donor nesmie mať zásadný vplyv na programový obsah alebo plánovanie takým spôsobom, aby ovplyvnil redakčnú nezávislosť alebo zodpovednosť vysielateľa a obchodné vzťahy musia byť transparentné.

Počas fázy iniciovania však pred rozhodnutím o investovaní kolektívneho času a peňazí do myšlienky tvorby programu vysielateľ, producent a inzerent by mali diskutovať a súhlasiť s týmito krokmi:

  • Formát programu a skriptový obrys (námet)
  • Odovzdanie námetu a dohoda o moderátoroch programu, prípadne ďalších účinkujúcich
  • Sponzorské kredity pre klienta

Pokiaľ ide o "vlastníctvo", rozsah, ten môže závisieť od toho, do akej miery inzerent financuje projekt: napr. plné financovanie alebo koprodukcia a práva na zdieľanie s vysielateľom alebo výrobcom. Tie môžu zahŕňať:

  • Platformy a územia pre distribúciu; tj mobilný, online a geografický región
  • Licenčné práva tretích strán; napr. logá, používanie autorských práv inými
  • Marketingová a PR aktivita na podporu programu / obsahu

Tento rámec pomáha definovať úlohy jednotlivých zainteresovaných strán a chrániť redakčnú nezávislosť a integritu produkcie. Týmto spôsobom sa vytvára silná platforma pre značkový marketing programu, ktoré si diváci chcú pozerať, od ľudí, ktorí vedia, ako ich vyrobiť.


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava
predchádzajúci <<  11/11 



Plánovanie a nákup televízie

Táto časť sa zameriava na niektoré kľúčové otázky, ktoré by ste si mali položiť pri plánovaní a kúpe vašej televíznej kampane. Odpovede na nasledujúce otázky sú základom každej televíznej kampane bez ohľadu na jej veľkosť.

Čo chceme reklamou dosiahnúť ?

Zmena vnímania značiek
Zmena správania sa ľudí
Priama reakcia
Demonštrácia
Udržanie si zákazníka
Uvádzanie nových značiek
Integrácia a rozprávanie príbehov
Image in photogallery
Ako manažovať a spravovať reklamu
17.1.2018 07:55 | TV Bratislava
Manažment reklamy je plánovaný manažérsky proces určený na dohľad a kontrolu ...

Image in photogallery
Plánovanie televízneho vysielania
13.4.2016 08:14 | Regiontvnet
Od sústredenia vášho úsilia, pulzovania a sponzorstva až po optimalizované ...

Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane?
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová
Táto časť vám poskytne prehľad o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní ...

Image in photogallery
Aké sú vaše ciele a čo chcete TV reklamou dosiahnuť ?
9.4.2017 13:43 | Mária Urlandová
Televízia je nekonečne všestranná a flexibilná. Má schopnosť plniť rôzne ...


Image in photogallery
Kedy by ste mali inzerovať v televízií?
4.4.2017 07:58 | RegionTVnet
Televízni inzerenti môžu vyvinúť stratégie, ktoré sa zameriavajú na konkrétne ...

Image in photogallery
Ako efektívne zacieliť na skupiny?
8.4.2017 14:37 | RegionTVnet
Tu sa môžete dozvedieť viac o analýze a nástrojoch potrebných na efektívne ...

Image in photogallery
Možnosti regionálneho plánovania TV
5.4.2017 11:45 | RegionTVnet
Existuje niekoľko dôvodov, prečo by značky nemuseli naraz zasiahnuť celú krajinu ...

Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň?
1.4.2016 10:25 | TVBA
Pri kúpe televíznej kampane je dôležité premýšľať o stratégii "phasing" ...


Image in photogallery
Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe
2.4.2017 15:15 | RegionTVnet
Všetky komunikačné kanály sú cenné a stojí za to preskúmať, či už sú ...

Image in photogallery
Ako odhadnúť sledovanosť regionálnej TV
3.5.2016 15:40 | Regiontvnet
Okrem niekoľkých výnimiek regionálne a lokálne stanice si prieskum sledovanosti ...

Image in photogallery
4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku
9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová
Niektoré spôsoby, ako môžete získať značkový projekt na obrazovke, plus zákony ...





Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam