logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Ako vypočítať CPT

3.1.2020 13:21 | Regiontvnet

Pokiaľ ide o nákup vysielacieho času, potrebujete poznať terminológiu televízie, a tiež ako používať rôzne vzorce na poskytnutie kľúčových výpočtov.

Pre účely výpočtu nákladov na televíziu si zapamätajte tieto tri veci:

  • TVR - televízne hodnotenie. Je miera popularity programu, dennej časti, reklamnej prestávky alebo reklamy porovnaním publika s populáciou ako celkom. Jeden TVR je číselne ekvivalentný jednému percentu cieľového publika.
  • CPT - cena za tisíc. Náklady na tisíc komerčných dopadov pre cieľové publikum. Cena za tisíc (CPT) sa používa pri nákupe a meraní účinnosti reklamných kampaní.
  • Vesmír: celková populácia konkrétnej kategórie publika. Napríklad vesmír TV Bratislava sú všetci 14+ obyvatelia Bratislavského kraja alebo pre TV Doma všetky ženy v SR.

CPT a TVR sú premenlivé hodnoty, rovnako ako váš rozpočet, zatiaľ čo vesmír je istý. Vždy budete poznať vesmír cieľového publika, ktorý kupujete, pretože sú to publikované čísla. Pre najaktuálnejšie veľkosti vesmíru pozrite sa na webovú stránku:

Rovnice, ktoré budete potrebovať

Existujú tri kľúčové výpočty, ktoré sa robia pri plánovaní televíznej kampane. Tu sú otázky, ktoré si kladú odpovede, a vzorce, ktoré sa dostanú k týmto odpovediam.

Koľko televíznych hodnôt (TVR) môžem kúpiť?

Hodnotenia = Rozpočet / CPT / vesmír x 100 000

Napríklad, ak máte rozpočet 500 000 €, CPT je 6,20 € a vesmír je 48 miliónov, budete si môcť kúpiť 168 hodnotení.

500 000 € / 6,20 € / 48 000 000 x 100 000 = 168 TVR  

Koľko to bude stáť?
Náklady = TVR x CPT x vesmír / 100 000

Napríklad, ak chcete kúpiť 400 TVR pri CPT 6,20 € s vesmírom 48 miliónov, bude to stáť 1,19 mil. €

400 TVR x 6,20 € x 48 000 000/100 000 = 1,19 mil. €

Vzorec CPT

CPT = Rozpočet / vesmír / TVR x 100 000

Napríklad, ak si chcete kúpiť 200 TVR, máte 600 000 € budget a vesmír je 48 miliónov, CPT, ktorý potrebujete kúpiť, je 6,25 €

600 000 € / 48 000 000 / 200 TVR x 100 000 = 6,25 €

Dĺžka spotu - aký vplyv má na vaše výpočty?

Pre všetky účely výpočtu sa predpokladá, že kupujete kampaň na 30 sekúnd, pretože ide o priemyselný štandard. Ak kupujete inú časovú dĺžku, budete musieť použiť koeficient prepočtu.

Faktory časovej dĺžky sú nasledujúce:

60 "  2.0
50 "  1,66
40 "  1,33
30 "  1,0
20 "  0,85
10 "  0,5

Preto pri pohľade na to, koľko hodnôt môžete kúpiť s rôznymi časovými dĺžkami, musíte najprv vypočítať 30 sekúnd ekvivalentných hodnôt a potom ich previesť na konkrétnu dĺžku času tým, že rozdelíte svoje 30 "ekvivalentné TVR podľa vášho faktora.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /10 >> nasledujúci


Pre koho je televízna reklama

Reklama v televízii je cenovo dostupná, a čo je dôležitejšie, mimoriadne nákladovo efektívna pre všetky podniky, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať. Neveríte nám? Dúfajme, že tieto fakty vám pomôžu presvedčiť.

Ako sa obchoduje s televíziou

Získajte informácie o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní, zacielení a nákupe televíznej reklamy. 

 

5 krokov na ceste do televízie

V tejto časti nájdete podrobný návod, ako sa dostať do televízie, od definovania cieľov až po vyhodnotenie výsledkov a všetko medzi tým.

Dôležité zistenia o mládeži 16 - 24 rokov

  • Televízia zaberá 65% celej spotreby videí
    Motiváciou je relax, zábava a potreba byť so svojími blízkymi - ako u všetkých vekových kategóríí.
  • YouTube zaberá iba 7% času sledovania videí
    Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa. Majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným TV prijímačom. Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu. Motiváciou je i potreba učiť sa podľa videí.


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam