logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Ako zacieliť na publikum v televízií

21.12.2019 12:06

Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete pomocou televízie zacieliť na svoje preferované publikum. Možnosti sa líšia medzi lineárnou televíziou (t. j. reklamou v rámci programov) a novými možnosťami, ako sú vysielanie videa na požiadanie (BVOD) alebo AdSmart ( v zahraničí).
 

Lineárne reklamné zacielenie

V lineárnej televízii existujú dva hlavné typy zacielenia:

  • Regionálne
  • Demografické publikum (celé publikum zo zoznamu)

Regióny, v ktorých môžete inzerovať v lineárnej televízii, poskytuje asociácia RegionTVnet.sk.
Ak máte záujem o zacielenie na konkrétne demografické publikum, je možné kúpiť ho zo zoznamu publík komerčných TV staníc: napríklad Doma, Joj plus, spravodajstvo, ženy, muži atď.

Keďže prostredníctvom televízneho reklamného spotu nie je možné zacieliť iba na kupované publikum, vašu reklamu uvidia aj ľudia mimo tohto publika. Toto je jedna z výhod lineárnej televíznej reklamy, pretože títo ľudia sú úplne zadarmo, ale stále vás môže zaujímať váš produkt.

Čím je vaše publikum širšie, tým nižšia je cena za tisíc pozretí. Čím je vaše publikum menšie, tým drahšie je vaše CPT. Platí to iba pre obchodovanie s celoplošnou komerčnou televíziou.

Regionálne televízie majú publikum kde je zacielenie regionálne (obyvatelia určitého regiónu)  a demografické ( skupina, ktorá sleduje verejné dianie rôzneho druhu) zároveň má osobitný spôsob nákupu publika - neplatí, že malé publikum = drahšie CPT.

V zahraničí, napríklad prostredníctvom dodatočnej analýzy údajov BARB je tiež možné zacieliť na publikum, ktoré spĺňa určité kritériá. Inzerentom / mediálnym agentúram umožňuje vyskúšať a efektívne plánovať podľa konkrétnych kritérií. Napríklad je možné identifikovať ľudí, ktorí nakupujú so zľavou v supermarketoch alebo ľudí, ktorí vlastnia viac ako jedno auto. Pomocou týchto údajov môžete zistiť, ktoré programy sa dobre konvertujú na tieto publikum, a preto by mali byť vo vašom televíznom pláne.
 

Zacielenie na vysielanie videa na požiadanie

Keďže každý vysielateľ má trochu odlišnú skupinu nákupných publík, je najlepšie s nimi hovoriť priamo, aby ste zistili, či je možné kúpiť publikum, ktoré vás zaujíma. Prostredníctvom služby VOD je možné zacieliť iba na publikum, ktoré vás zaujíma, a preto je zvyčajne lacnejšie pri zacielení na menšie alebo úzke publikum. Ak chcete získať ďalšie informácie o tom, čo prevádzkovatelia vysielania ponúkajú, zistite na web stránke klasických vysielateľov ( pretože všetci poskytujú aj VOD) alebo na stránkach jednotlivých videoportálov.

AdSmart vo Veľkej Británií

AdSmart by Sky je veľmi pokročilý spôsob, ako byť schopný zacieliť na divákov v konkrétnych domácnostiach, keď sledujú televízne vysielanie. Technológia Sky nahrádza vysielaciu reklamu konkrétnou reklamou v rámci cieľových domovov. To znamená, že na ulici povedzme 5 domov, ktoré všetky sledujú super nedeľný futbal, by každý z nich mohol vidieť inú reklamu, ktorá je pre nich relevantná v polovici času.
Prostredníctvom služby Adsmart je možné kúpiť veľmi presne zacielené publikum na základe jeho poštového smerovacieho čísla alebo množstva ďalších údajov, ako je napríklad zloženie domácnosti, vlastníctvo domácich miláčikov, vlastníctvo automobilu, finančné údaje a oveľa viac.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /10 >> nasledujúci


Pre koho je televízna reklama

Reklama v televízii je cenovo dostupná, a čo je dôležitejšie, mimoriadne nákladovo efektívna pre všetky podniky, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať. Neveríte nám? Dúfajme, že tieto fakty vám pomôžu presvedčiť.

Ako sa obchoduje s televíziou

Získajte informácie o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní, zacielení a nákupe televíznej reklamy. 

 

5 krokov na ceste do televízie

V tejto časti nájdete podrobný návod, ako sa dostať do televízie, od definovania cieľov až po vyhodnotenie výsledkov a všetko medzi tým.

Dôležité zistenia o mládeži 16 - 24 rokov

  • Televízia zaberá 65% celej spotreby videí
    Motiváciou je relax, zábava a potreba byť so svojími blízkymi - ako u všetkých vekových kategóríí.
  • YouTube zaberá iba 7% času sledovania videí
    Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa. Majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným TV prijímačom. Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu. Motiváciou je i potreba učiť sa podľa videí.


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam