logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA
HLAVNÉ MENU

Získané média nemôžu nahradiť hromadné médiá

4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová

Vo svete rastúcej personalizácie sa zistilo:

  • Penetrácia má stále trikrát väčšiu pravdepodobnosť, že bude hlavnou hnacou silou rastu a zisku v porovnaní s lojálnosťou. Rozsah média je hlavným motorom účinnosti.
    Zatiaľ čo úzke zacielenie a lojalita sú skvelé pre krátkodobú efektívnosť, nie sú to stratégie, ktoré vytvárajú podiel na trhu.
  • Navyše "získané" médiá nemôžu pôsobiť ako náhrada za investovanie do veľkých mediálnych kanálov.
    Získané médiá sú jednoducho vedľajším produktom tejto investície. V skutočnosti, čím ďalej rozširujete svoje posolstvo a čím viac ne-zákazníkov dosahujete, tým väčšie účinky značky.

     

 

Televízia je najefektívnejším médiom

Konkrétne zistenia odhaľujú vplyv televízie.

  • Investovanie do televízie zvyšuje efektívnosť o 40% - čím sa stáva najefektívnejším mediálnym kanálom. To je dôležité pre vytvorenie top-line rastu, ktorý je kľúčovým hnacím motorom zisku, s priemerným podielom na trhu 2,6% získaným za rok pri použití televíznej reklamy.
     
  • Jeden z prínosov televízie je, že veľké množstvo ľudí trávi veľa času sledovaním.
    Vzhľadom na to, že hlavným faktorom efektívnosti je rozsah, TV prekonáva zvýšenie veľmi veľkých podnikateľských efektov, ako je zisk a podiel na trhu.
  • Navyše sa zistilo, že televízia postupne zvyšuje svoju účinnosť. Medzi rokmi 1980 a 1996 pridanie televízie k kampani zvýšilo veľmi veľké podnikateľské efekty dosiahnuté v priemere o 12%.
    Toto sa zvýšilo na 40% v rokoch 2008 - 2016, čo robí televíziu jednou z najväčších impulzov efektívnosti ako celku.

     

 

Video on demand zvyšuje efektivitu televízie

Jedným z dôvodov, prečo sa televízia stáva účinnejšou, je že čoraz viac je podporovaná formátmi videom na požiadanie a to vysielateľom VoD a online videom.
BVoD môže zvýšiť efektivitu televízie o tretinu, zatiaľ čo ďalšie on-line video zvyšuje svoju výkonnosť.  Ale výkon spočíva v kombinácii formátov na požiadanie s 54% zdvihnutím pri veľmi veľkých obchodných efektoch, keď sa v spojení s televíziou používa aj BVoD a online video. Táto kombinácia umožňuje ľuďom ponoriť sa do televízneho obsahu.

 


Pri interpretácii vyššie uvedeného grafu je treba povedať, že kampane kombinujúce televíziu (vrátane VOD) a online video prispievajú k väčšiemu počtu veľkých biznis efektov. Ale bolo by nesprávne vyvodiť záver, že online videokampane iba na webe prináša 78% z objemu zisku televízie alebo že kombinácia televízie a online videa je takmer dvakrát tak silná ako televízia samotná.

Keď premýšľate nad obrovským rozdielom v rozsahu ponúkanom televíznym a on-line videom, ako to dokazujú údaje IPA Touchpoints a vlastná analýza videoreklamy Thinkbox , môžete rýchlo vidieť, že objem veľkých podnikateľských efektov (napríklad celkový zisk alebo podiel na trhu) televízie v porovnaní s videom online bude veľmi odlišná.

Zhrnutie

Ako správca značiek je našou zodpovednosťou vidieť väčší obraz. Zatiaľ čo sa zameranie na krátkodobé marketingové aktivačné činnosti je dôležité vzhľadom na prevalenciu online kanálov a súvisiace údaje, ktoré tieto kanály prinášajú, musíme zabezpečiť, aby to nebolo na úkor budovania značky.
Znepokojujúce, údaje naznačujú, že sme teraz ďaleko za optimálnou úrovňou aktivácie. To všetko naznačuje dobrú správu pre masmédiá, ale najmä pre televíziu.
Televízia je najefektívnejším mediálnym kanálom a môže nielen zvládnuť emocionálne spojenie, ktoré je potrebné na rozširovanie značiek, ale aj na objem.

Prečítajte si aj:

Efektívnosť marketingu v digitálnej sfére
 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /32 >> nasledujúci


  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.
Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam