logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA
HLAVNÉ MENU

Kedy by ste mali inzerovať v televízií?

4.4.2017 07:58 | RegionTVnet

Televízni inzerenti majú stratégie, ktoré sa zameriavajú na konkrétne hodiny dňa, dni v týždni alebo mesiace, v závislosti od ich produktu alebo služby a zvykov sledovania svojich cieľových skupín.

Sezónne úvahy

Niektoré trhy nemajú sezónnosť, napríklad poistenie. Iné trhy, ako sú automobily, sú mimoriadne sezónne. To je dôvod prečo je potrebné zamerať televíznu činnosť na kľúčové registračné obdobia. Napríklad značky parfumov zameriavajú svoje televízne aktivity okolo Vianoc,  zatiaľ čo prostriedky na liečbu sennej nádchy sú relevantné len na jar a v lete.

Existujú tiež výrazné rozdiely v nákladoch na vysielanie v jednotlivých mesiacoch. Cena je závislá od ponuky / dopytu, takže v obdobiach s vysokým dopytom inzerentov, ako sú napríklad mesiace pred Vianocami, sa ceny budú zvyšovať. Sú aj ďalšie faktory, ako sú veľké športové udalosti a Veľká noc, ktoré ovplyvnia dopyt.

V letných mesiacoch sa vďaka dobrému počasiu a ľuďom, ktorí idú do zahraničia na dovolenku, dochádza k nižšiemu sledovaniu televízneho vysielania. Pre nesezónne značky je reálna výhoda reklamy v lacnejších mesiacoch.

Nižšie je uvedený príklad "typického" roka a ilustruje, ako sa môže cena televízie líšiť v závislosti od mesiaca.

when_will_you_be_advertising_slide2

Deň v týždni

Zvýšenie aktivity v určitých dňoch v týždni môže byť dôležitou stratégiou, ak poznáte nákupné zvyky svojho publika. Niektorí inzerenti nakupujú iba určité hodiny v týždni, ktoré sú najefektívnejšie a mnohí inzerenti zvyšujú svoju aktivitu v dňoch, keď väčšina divákov bude sledovať televíziu, napr. cez víkendy. Existujú aj určité dni, kedy je pravdepodobnejšie, že ľudia budú reagovať na reklamu, napr. vyhľadávať online viac informácií o produktoch, a to sa môže líšiť podľa odvetví.

Časti dňa

V závislosti od vašich cieľov môžete tiež rozhodnúť, či sa zameriavate na kľúčové dni. Zobrazenie je najvyššie na vrchole, a to je priemerný TVR (televízny rating) najvyšší. Preto je najúčinnejšou tá časť dňa, ktorá vytvára najlepšie pokrytie. Je to tiež čas, keď tí členovia obyvateľstva, ktorí strávia menej času sledovaním televízie (divákov), s najväčšou pravdepodobnosťou ju pozerajú.


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.
Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam