logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Koľko stojí TV reklama?

22.12.2019 11:54 | Urlandová Mária

Pre väčšinu firiem sú náklady na reklamu veľmi dôležitým faktorom, a to sa nijako nelíši, pokiaľ ide o televíziu. Nižšie uvedená časť popisuje všeobecne spôsob obchodovania s televíziou, vplyv na celkovú cenu a niektoré ďalšie faktory, ktoré ovplyvnia náklady na televíznu reklamu.
 

Ako sa obchoduje s televíziou?

Mena, v ktorej sa obchoduje s televíziou, sa nazýva cena za tisíc (CPT), čo sú náklady na nákup 1 000 dopadov (dôležité je rozlišovať, že to nie sú náklady na dosiahnutie 1 000 jednotlivcov). Tieto CPT sú variabilné, neustále sa menia a sú zvyčajne zastúpené vo forme percentuálnej zľavy z priemernej ceny stanice (SAP). SAP je referenčná cena, na základe ktorej sa počíta väčšina nákupu a predaja televíznej reklamy.
 

Ako sa dostaneme k priemernej cene stanice (SAP)?

SAP je funkciou ponuky a dopytu. Ponuka v prípade televíznej reklamy predstavuje obchodné vplyvy (počet ľudí, ktorí sledujú televíziu na komerčných televíznych staniciach) a dopyt predstavuje príjem z reklamy. Ako vidno z nižšie uvedeného grafu, obe strany rovnice pracujú buď spoločne alebo proti sebe, aby tlačili ceny nahor alebo nadol.

Nižšie uvádzame niekoľko príkladov toho, čo môže ovplyvniť ponuku a dopyt:

Ekonomika - Keď ideme do ťažších finančných období, marketingové rozpočty sú často krátené, čo ovplyvňuje dopyt. Široká verejnosť má tiež k dispozícii menej peňazí, čo znamená, že trávia viac času doma a zásadne viac času sledovaním televízie, čo ovplyvňuje ponuku.

Programy - Programy v televízii môžu ovplyvniť ponuku aj dopyt. Populárne programy, ako napríklad živý športový prenos, pritiahne divákov aj inzerentov a ovplyvní tak ponuku, ako aj dopyt. Programy na nekomerčných kanáloch môžu tiež ovplyvniť ponuku, pretože môžu pritiahnúť si k sebe divákov od komerčného vysielateľa.

Počasie - Vtedy, keď je doma slnečno, publikum využíva príležitosť dostať sa von z domu, čo má za následok kratší čas doma pred televízorom, čo ovplyvňuje ponuku.

Publikum - Rôzne obchodné publiká majú rôzne SAP. Ponuka a dopyt ovplyvňujú tieto ceny v závislosti od toho, koľko televízie sledujú a ako sú žiaduce pre inzerentov.

Región - Rôzne regióny majú rôzne SAP v závislosti od ponuky a dopytu v rámci daného jednotlivého regiónu. Napríklad hlavné mesto je najdrahším regiónom, na ktorý sa má inzerovať. Je to kvôli nízkej ponuke (kvôli dlhším dochádzkam, dlhšiemu pracovnému času atď.) a vysokému dopytu (kvôli atraktívnosti publika pre inzerentov).

Mesiac - Náklady každého jednotlivého mesiaca sú opäť diktované ponukou a dopytom. Najlacnejším mesiacom na reklamu je január, na trhu sú malé výdavky na reklamu a publikum trávi viac času doma kvôli počasiu. Preplnené je počas Vianoc, pretože zvýšený predvianočný dopyt po reklame a ľudia sledujú televíziu viacej.

Iné ovplyvňovače nákladov

Dojednaná zľava - Konečná cena CPT je založená na zľave voči spoločnosti SAP. Táto zľava sa zvyčajne dojednáva ročne alebo na základe kampane a zvyčajne sa posudzuje na základe dohodnutej úrovne kvality, prístupu k prémiovému programovaniu atď.

Dĺžka inzerátu - K rôznym dĺžkam inzerátov je pripojených rôzne cenové zaťaženie. 30-sekundové reklamy sú základom, z ktorým pracujeme, takže nákladový koeficient je 1,00. Akákoľvek reklama dlhšia ako 30 ”zaplatí zaťaženie úmerne času navyše na obrazovke, napr. 60 “má cenu načítania 2,00, pretože je dvakrát tak dlhá ako 30“. Inzeráty, ktoré sú kratšie ako 30 “, majú koeficienty.

Príklad koeficientov:



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /10 >> nasledujúci


Pre koho je televízna reklama

Reklama v televízii je cenovo dostupná, a čo je dôležitejšie, mimoriadne nákladovo efektívna pre všetky podniky, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať. Neveríte nám? Dúfajme, že tieto fakty vám pomôžu presvedčiť.

Ako sa obchoduje s televíziou

Získajte informácie o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní, zacielení a nákupe televíznej reklamy. 

 

5 krokov na ceste do televízie

V tejto časti nájdete podrobný návod, ako sa dostať do televízie, od definovania cieľov až po vyhodnotenie výsledkov a všetko medzi tým.

Dôležité zistenia o mládeži 16 - 24 rokov

  • Televízia zaberá 65% celej spotreby videí
    Motiváciou je relax, zábava a potreba byť so svojími blízkymi - ako u všetkých vekových kategóríí.
  • YouTube zaberá iba 7% času sledovania videí
    Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa. Majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným TV prijímačom. Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu. Motiváciou je i potreba učiť sa podľa videí.


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam