logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Ako sa dá vytvoriť cenovo dostupná televízna reklama

19.4.2017 19:03 | Mária Urlandová

Jednou z najbežnejších mylných predstáv o televízii je to, že výroba televíznej reklamy je drahá, ale nemusí to tak byť. Je možné vytvoriť skvelú a účinnú televíznu reklamu, a to aj pri nižšom rozpočte. Tu je niekoľko tipov a nápadov, ktoré by vám mali pomôcť čo najlepšie využiť váš rozpočet a dostať sa na cestu.

Príďte s vynikajúcim nápadom

Čím lepší je nápad, tým viac peňazí vám to ušetrí. Ak je kreatívny nápad veľmi silný, jeho oživenie je často jednoduchšie a menej nákladné ako jeho podradný náprotivok. Kreatívne agentúry sa budú venovať tejto téme, najlepší režiséri ju budú chcieť nasmerovať a výrobné spoločnosti do nej budú investovať, pretože ju budú chcieť využiť ako prezentáciu. Nakoniec sa televíznym divákom bude páčiť, bude o nich hovoriť a odovzdať ich priateľom a rodine, takže z mediálnych výdavkov získate oveľa väčšiu hodnotu. Čas a úsilie vynaložené na to, aby sme prišli s jednoduchým, sviežim, pútavým a značkovým nápadom, sa nikdy nestratia. Takže nech robíte čokoľvek, urobte to najlepšie, čo môžete.

Plánujte vopred

Je nesmierne dôležité plánovať všetky oblasti televíznej produkcie v čo najskoršom predstihu a zamyslieť sa nad tým, aké presne sú požiadavky. Zatiaľ čo obrat v produkcii reklamy je v súčasnosti vďaka technologickým pokrokom oveľa rýchlejší, poskytnutie maximálneho možného času pomôže vytvoriť najlepší kus kreatívy často s nižšími nákladmi, pretože mal čas preskúmať najúspornejšie trasy.

Porovnajte aspoň tri ponuky

Hľadanie troch ponúk ako samozrejmosť je vo všeobecnosti dobrým zvykom a informovaním troch samostatných produkčných spoločností pravdepodobne získate trochu odlišný prístup k tejto myšlienke a získate tak informovanejšiu pozíciu o tom, čo vám najviac vyhovuje. Inzerenti ale môžu zvážiť možnosť ísť priamo do televíznych spoločností, ktoré v mnohých prípadoch navrhujú a vyrábajú reklamné a sponzorské spoty za konkurencieschopné ceny.

Použite režiséra „mladej zbrane“

Niekedy sa dá dosiahnuť výrazná úspora pomocou relatívne neskúseného režiséra z veľkej produkčnej spoločnosti. Ak chce produkčná spoločnosť pomôcť režisérovi, bude schopná ponúknuť veľmi konkurencieschopnú cenu. Medzitým získate výhody zo spolupráce s veľkou skúsenou spoločnosťou.

Opätovné použitie obsahu

Ďalšou možnosťou je zvážiť opätovné použitie alebo prispôsobenie obsahu, ktorý inzerent už môže vlastniť, alebo kreatívne využitie záznamu z archívu. Vo všeobecnosti sa inzerenti a agentúry začnú nudiť s tvorivosťou dlho predtým, ako reklamy dosiahnu opotrebenie diváka, takže by to mohol byť nákladovo najefektívnejší prístup. Prípadne môžete zvážiť použitie animácie. V závislosti od štýlu animácie je možné dosiahnuť výrazné úspory v porovnaní s rovnakým scenárom vytvoreným pri živej akcii. Záznamy z archívu použité kreatívnym spôsobom tiež znížia vaše výrobné náklady.

Nakoniec, pokiaľ ide o tvorivosť, je dôležité pamätať na to, že:

  • Najlacnejšie nemusí nevyhnutne znamenať najlepšiu hodnotu.   
  • Aj keď dobrý nápad sa dá často zrealizovať veľmi nákladovo efektívnym spôsobom, žiadne množstvo peňazí, ktoré sa vyplatia za zlý nápad, ho nepremení na brilantnú televíznu reklamu.

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /10 >> nasledujúci


Pre koho je televízna reklama

Reklama v televízii je cenovo dostupná, a čo je dôležitejšie, mimoriadne nákladovo efektívna pre všetky podniky, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať. Neveríte nám? Dúfajme, že tieto fakty vám pomôžu presvedčiť.

Ako sa obchoduje s televíziou

Získajte informácie o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní, zacielení a nákupe televíznej reklamy. 

 

5 krokov na ceste do televízie

V tejto časti nájdete podrobný návod, ako sa dostať do televízie, od definovania cieľov až po vyhodnotenie výsledkov a všetko medzi tým.

Dôležité zistenia o mládeži 16 - 24 rokov

  • Televízia zaberá 65% celej spotreby videí
    Motiváciou je relax, zábava a potreba byť so svojími blízkymi - ako u všetkých vekových kategóríí.
  • YouTube zaberá iba 7% času sledovania videí
    Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa. Majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným TV prijímačom. Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu. Motiváciou je i potreba učiť sa podľa videí.


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam