Plánovanie televízneho vysielania

13.4.2016 08:14 | Regiontvnet

 http://www.tvba.sk/imageuploads/article_images/20641/1001_400.jpg
Existuje niekoľko spôsobov, ako dosiahnuť, aby sa váš rozpočet ďalej rozširoval, a to tým, že maximalizujete najlepšie hodnoty televízie. Pokiaľ nedosiahnete kompromisy voči cieľovému publiku, zľavy sa dajú nájsť optimalizáciou vašej sezónnosti, regionality, denných častí a výberu kanála alebo platformy.
 

Začnite kampaň

Z výskumu vieme, že televízna reklama, ak už začne, žije dlho v našej pamäti. S cieľom predĺžiť kampaň by ste mohli prijať stratégiu "impulzov", aby ste túto pamäť doplnili. Pamätáte si dievčatko z reklamy na Kofolu? Všetci, ale aj vďaka tomu, že si ju pripomíname každý rok.

Optimalizujte svoje dĺžky času

Nemá zmysel používať krátke časové úseky, len na to, aby "ušetrili" peniaze, ak kreatívny nápad vyžaduje dlhšiu realizáciu. Po zriadení kampane by však bolo možné vytvoriť frekvenciu zavedením obmedzenej dĺžky, a to bud vedľa dlhšej časovej dĺžky alebo samostatne.

Zvážte sponzorstvo

Niekedy sponzorstvo televízneho vysielania stojí viac ako ekvivalent času vysielania. Sponzorstvo ale v skutočnosti stojí menej, ak má program špecializované zameranie. Odborníci vedia presne, čo hľadáte. Hoci sponzorstvo funguje inak ako reklama, ak sa používa správne, môže dosiahnuť mnoho cieľov, ktoré by riešila spotová kampaň (napr. informovanosť, vytvorenie alebo zmena image značky, reakcia). Má tiež potenciál poskytnúť vám rozšírenú televíznu prítomnosť, ak sponzorujete dlho bežiaci program a môže byť skvelý spôsob, ako preklenúť priepasť medzi televíznymi "výbuchmi".

Možno je lepšie sponzorovať program, ktorý má menšie, ale veľmi lojálne publikum. Sponzorský výskum spoločnosti Thinkbox, ktorý sa uskutočnil v roku 2010, ukázal, že čím užší je vzťah medzi divákom a programom, tým vyššie sú ukazovatele. Preto je pravdepodobné, že program, ktorý má menšie, ale vášnivé publikum, môže byť efektívnejší ako program s väčším ale ambivalentným publikom a takmer určite to bude stáť menej

Sústreďte svoje úsilie

Pri menších rozpočtoch je často lepšie pokúšať sa efektívne pracovať na menšom segmente cieľovej skupiny, a nie maximalizovať pokrytie, aj to neadekvátne. Klasické taktiky na dosiahnutie tohto cieľa zahŕňajú prerušenie a oddeľovanie odpadu, reklamu v obmedzenom počte programov alebo obmedzenie rozsahu kanálov. Kondenzovanie časového rámca pravdepodobne dosiahne tento účinok. Veľkú hodnotu možno nájsť aj optimalizáciou sezónnosti, regionality, denných častí a mixu kanálov.

Preskúmajte stimuly

Niektoré televízne spoločnosti ponúkajú stimuly pre prvých inzerentov alebo pre inzerentov, ktorí neinzerovali v televízii už niekoľko rokov. Môže ísť o zľavu z vysielania alebo iná protihodnota. Ak máte nárok, preverte všetky možné stimuly zo všetkých televíznych spoločností skôr, než uzavriete svoju zmluvu.

Rôzne obchodné modely

V niektorých prípadoch sa televízne spoločnosti ukázali byť ochotnými obchodovať inovatívnymi spôsobmi na podporu nových inzerentov. Môžu zahŕňať platbu prostredníctvom odpovede, nahradenie akcií za hotovostné alebo barterové dohody.

Zachyťte efekt

TV vytvára okamžité odpovede, ako aj dlhodobé značky. Tieto môžu prichádzať prostredníctvom rôznych kanálov, ako je maloobchod alebo online. Je dôležité byť pripravení na efekt, ktorý bude TV mať. Uistite sa, že vaša maloobchodná distribúcia je dostatočná na splnenie mimoriadneho dopytu, ktorý sa pravdepodobne vytvorí. Vaša webová stránka by mala tiež odkazovať na televíznu kampaň, a to ako s cieľom maximalizovať pozitívny vplyv televízneho prijímača na prirodzené vyhľadávanie, tak aj online reakciu na správnu časť vašej webovej stránky. Niekedy dosiahne to najlepšie jedinečnú webovú adresu než všeobecnú firemnú.

Integrácia kreatív

Výskum ukazuje, že televízia má silne ovplyvňuje úlohu všetkých ostatných médií. Ak počujete rozhlasovú reklamu, bude s vami oveľa jasnejšie, ak ste predtým videli televíznu reklamu. Je dôležité, aby ste vo všetkých ostatných médiách, ktoré používate, zabezpečili konzistentnosť vašich kreatívnych posolstiev, vizuálne a zvukovo, prostredníctvom značiek, ikon, znakov a hudby.




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.
Komerčná spolupráca
Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam