logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

Pravidlá a odôvodnenie umiestnenia produktov

13.5.2016 13:54 | Mária Urlandová

Umiestňovanie produktov (rozpoznané logom PP) je spôsob, keď značka spolupracuje s vydavateľskými a výrobnými partnermi, aby umiestnili svoj produkt alebo službu do skladby televíznych relácií.

Kľúčové body

  • miestňovanie produktov pomáha normalizovať značku tak, ako ju vidíte, používate a chápete v prirodzenom kontexte.

  • Zvyšuje informovanosť a nákup.

  • Televízne programy vytvorené pre divákov v SR môžu obsahovať umiestňovanie produktov, pokiaľ spĺňajú pravidlá zákona 308/2000 Z.z. o televíznom vysielaní a rentransmisii.

  • Umiestňovanie produktov je povolené vo filmoch (vrátane dramatických a dokumentárnych filmov), televíznych seriáloch (vrátane telenoviel), zábavných programoch a športových programoch.

Umiestňovanie produktov sa už niekoľko rokov objavuje aj na našich obrazovkách, objavuje sa aj v rámci získaného programu zo zámoria alebo ako legitímne poskytovanie podpory - prirodzenou súčasťou tvorby televíznych programov. Pravidlá v SR sa zmenili novelou zákona 308/2000 Zb.z. iba pred niekoľkými rokmi a odvtedy sa niektoré programy dokázali dofinancovať platenou službou za umiestnenie produktov.

Inzerenti využili túto príležitosť na to, aby svoje značky vložili do redakcie televíznych relácií, aby sa dostali bližšie k svojim divákom a dosiahli sa tak niektoré príjemné výsledky.

Umiestnenia produktov určujú pravidlá varenia

Naturproduct v relácií Záhady tela. Zdroj: Connect média

Prečo by sa mali značky zapojiť?

Výhody sú dobre známe prostredníctvom našich skúseností s televíznym sponzorstvom a značkovým obsahom. Pozitívne pocity spotrebiteľov v súvislosti s obsahom zábavy - ich záujem o obľúbenú show alebo postavu - sa môžu odrážať na produkte, ktorý je súčasťou tohto obsahu. Umiestňovanie produktov funguje podobne ako sponzorstvo a často sa používa ako doplnok, aby sa postupne ovplyvňovala afinita značky.

Ukázalo sa, že umiestňovanie produktov zvyšuje informovanosť a nákup. Je to skvelý spôsob, ako vychovávať divákov o vašej značke v prirodzenom prostredí prostredníctvom používania a dialógu. Má právomoc meniť vnímanie, poskytovať nápady a inšpiráciu pre divákov, alebo dokonca validáciu nákupu.

Umiestnenie produktu funguje najlepšie, ak je súčasťou integrovaného riešenia.

Nielsen zistil, že reklamné reklamy spárované s umiestnením produktu generovali dvojnásobný zásah a tým sa aj zdvojnásobil zámer nákupu. Spoločnosť Liquid Thread povedala: "Zistili sme, že umiestňovanie produktov je najúčinnejšie, keď je doplnené o ďalšiu integráciu značiek na podporných digitálnych platformách programu. Keď sme umiestnili tablety a telefóny Samsung do The X Factor, vytvorili sme tiež videozáznamy pretekárov online. "Nedávny výskum z Channel 4 tiež naznačuje, že tento multiplatformový prístup je najlepším prístupom pre PP.

Pravidlá umiestňovania produktov

Televízne programy vytvorené pre divákov v SR môžu obsahovať umiestňovanie produktov, pokiaľ spĺňajú pravidlá zákona 308/2000 Z.z. o televíznom vysielaní a rentransmisii, ktoré určujú, aký typ produktov možno umiestniť do programov, kde je povolené umiestňovanie produktov, a ako môžu byť produkty umiestnené.

  • Pravidlá pre umiestňovanie produktov sa vzťahujú na všetky programy vysielané na kanáloch s licenciou pre televízne vysielanie, udelenou Radou pre vysielanie a retransmisiu.
  • Umiestňovanie produktov je povolené vo filmoch (vrátane hraných a dokumentárnych filmov), televíznych seriáloch, zábavných programoch a športových programoch.
  • Produkty nie je možné umiestniť do správ alebo detských programov. Nemožno ich tiež umiestňovať do náboženských, aktuálnych a spotrebiteľských poradenských programov určených pre publikum SR.
  • Cigarety a iné tabakové výrobky spolu s liekmi, ktoré sú k dispozícii iba na lekársky predpis, nemôžu byť umiestnené v žiadnom programe. Alkoholické nápoje, hazardné výrobky, všetky ostatné typy liekov, detské mlieko, potraviny a nápoje s vysokým obsahom tuku, soli alebo cukru nemôžu byť umiestnené v programoch.
  • Produkty, ktoré nemožno inzerovať (napríklad zbrane a iné zbrane), nemôžu byť zaradené do programov.
  • Musí existovať "redakčné zdôvodnenie", aby sa výrobok umiestnil do programu. To znamená, že výrobok musí mať prirodzenú náladu s dejom. Obsah programov by sa nemal byť vytvorený alebo skreslený, len aby obsahoval umiestnené produkty.
  • Programy tiež nemôžu propagovať umiestnené produkty alebo im dať príliš veľký význam. Takže by sa nemali predkladať žiadne tvrdenia o tom, aký dobrý produkt je umiestnený, a nemá vytvoriť  pocit že je propagovaný.
  • Na začiatku a na konci programu sa musí na 3 sekundy zobraziť logo Product Placement. Logo môže byť čierne na bielom alebo naopak. Pre istotu si to overte v zákone 308/2000 Z.z.

Prečítajte si aj:
Typy umiestnenia produktu



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava
 /27 >> nasledujúci


  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.

Image in photogallery
Štúdia: Televízna reklama vedie k rastu malých podnikov (1422)
21.4.2019 07:53 | Regiontvnet

Image in photogallery
8 potrieb pre ktoré sledujeme video / výsledky štúdie Thinkbox (2660)
16.2.2019 10:49 | Mária Urlandova

Image in photogallery
Televízia je srdcom videosveta (867)
15.2.2019 15:25 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízna reklama je najbezpečnejšia reklamná investícia (838)
30.1.2019 01:34 | Mária Urlandová


Image in photogallery
TV reklama je na prvom mieste v dôveryhodnosti a na konci sú sociálne siete (870)
30.1.2019 01:13 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Aké má televízia miesto v marketingovej komunikácií (3007)
27.1.2018 07:57 | TVBA

Image in photogallery
Ako manažovať a spravovať reklamu (3354)
17.1.2018 07:55 | TV Bratislava

Image in photogallery
Pravda o mládeži - motivácie pre sledovanie videí (3655)
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére a médiá  (1403)
7.12.2017 09:04 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Čo je to AFP - program financovaný inzerentom? (2233)
4.5.2017 14:17 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Paleta obsahového partnerstva v televízií (2388)
4.5.2017 09:49 | Regiontvnet

Image in photogallery
Úvod do obsahu AFP a značkového obsahu (2169)
2.5.2017 12:39 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Úvod do spotovej reklamy (1732)
21.4.2017 07:51 | Regiontvnet

Image in photogallery
Čo dokazujú výskumy v televíznej reklamy (3070)
13.4.2017 08:18 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane? (2855)
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Aké sú vaše ciele a čo chcete TV reklamou dosiahnuť ? (2455)
9.4.2017 13:43 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Ako efektívne zacieliť na skupiny? (2615)
8.4.2017 14:37 | RegionTVnet

Image in photogallery
Možnosti regionálneho plánovania TV (3811)
5.4.2017 11:45 | RegionTVnet

Image in photogallery
Kedy by ste mali inzerovať v televízií? (2473)
4.4.2017 07:58 | RegionTVnet

Image in photogallery
Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe (3107)
2.4.2017 15:15 | RegionTVnet


Image in photogallery
Pravidlá a odôvodnenie umiestnenia produktov (2226)
13.5.2016 13:54 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Typy umiestnenia produktu (2472)
10.5.2016 14:58 | Regiontvnet

Image in photogallery
4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku (3035)
9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako získať to najlepšie zo značkového obsahu (2437)
5.5.2016 15:25 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Úvod do Video on demand (2527)
5.5.2016 08:23 | Regiontvnet

Image in photogallery
Kto sú vysielatelia VOD (2750)
5.5.2016 08:11 | Regiontvnet

Image in photogallery
Získané média nemôžu nahradiť hromadné médiá (3488)
4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako odhadnúť sledovanosť regionálnej TV  (2114)
3.5.2016 15:40 | Regiontvnet


Image in photogallery
Prehľad obsahových partnerstiev (2124)
3.5.2016 07:30 | Regiontvnet

Image in photogallery
Objavte regionálnu televíziu pre vašu úspešnú kampaň  (2835)
27.4.2016 08:15 | Regiontvnet

Image in photogallery
Televízia má rýchlu odozvu (3148)
15.4.2016 07:42 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia je všade (2971)
15.4.2016 07:18 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Televízia pôsobí na emócie a popularizuje značky (3122)
13.4.2016 18:08 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia je životne dôležitá aj pre dlhodobý úspech značky (2847)
13.4.2016 14:44 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia je steroid pre iné médiá (3104)
13.4.2016 14:41 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia má bezkonkurenčný rozsah a dosah (2786)
13.4.2016 12:01 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky? (2722)
13.4.2016 10:30 | RegionTVnet

Image in photogallery
Plánovanie televízneho vysielania (2520)
13.4.2016 08:14 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň? (2604)
1.4.2016 10:25 | TVBA

Image in photogallery
Koľko stojí teleshopping? (1981)
26.3.2016 15:09 | Mária Urlandová


Image in photogallery
AFP pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne (3842)
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet




Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam