logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA
HLAVNÉ MENU

Televízia je životne dôležitá aj pre dlhodobý úspech značky

13.4.2016 14:44 | Mária Urlandová

Televízna reklama má veľa krátkodobých efektov, ako napríklad riadenie predaja, vytváranie špičiek v on-line vyhľadávaní a vytváranie verejnej mienky. Funguje to a funguje rýchlo.

Okamžitý úspech je však len jednou časťou moci televízie. Účinky televíznej reklamy sa časom nahromadia; čím dlhšie inzerujete, tým väčší efekt. Je to dôležité pre dlhodobý úspech.

 

 

 

 

  • Dlhodobá (3 a viac rokov) investícia do reklamy prináša dvojnásobný zisk oproti krátkodobého prístupu (menej ako 1 rok) - aj keď investovanie do oboch prináša ešte vyššie výnosy.
  • V kampaniach trvajúcich 3 a viac rokov televízna reklama vytvára priemerný nárast zisku takmer 140%.
  • Televízna reklama prináša svoju hodnotu v oveľa dlhšom časovom horizonte ako iné médiá.
    Televízne kampane stále pracujú na úrovni približne 80% svojej pôvodnej úrovne v roku, ktorý nasleduje po ich vysielaní. Tento efekt je často prehliadaný a je jedným z dôvodov, prečo je návratnosť TV často podhodnotená.
  • Najväčšia časť rozpočtu na reklamu by mala byť investovaná do médií s masovým dosahom a dlhodobými účinkami.
  • Najmenej 60% by sa malo investovať do týchto médií na vytváranie značiek.
  • Značky zbytočne podhodnocujú dlhodobý vplyv televíznej reklamy.
    Štúdia CBS, Kellogg a Nielsen Catalina Solutions z roku 2014 ukázala, že dlhodobý nárast predaja pre mnohé kategórie FMCG bol až 4,5-krát vyšší ako pôvodný nárast dopytu.

Zdroj: (IPA, "Účinnosť reklamy je dlhodobá, 2013), (PwC, 'Payback', 2007).


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.
Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam