logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

Televízia je životne dôležitá aj pre dlhodobý úspech značky

13.4.2016 14:44 | Mária Urlandová

Televízna reklama má veľa krátkodobých efektov, ako napríklad riadenie predaja, vytváranie špičiek v on-line vyhľadávaní a vytváranie verejnej mienky. Funguje to a funguje rýchlo.

Okamžitý úspech je však len jednou časťou moci televízie. Účinky televíznej reklamy sa časom nahromadia; čím dlhšie inzerujete, tým väčší efekt. Je to dôležité pre dlhodobý úspech.

 

 

 

 

  • Dlhodobá (3 a viac rokov) investícia do reklamy prináša dvojnásobný zisk oproti krátkodobého prístupu (menej ako 1 rok) - aj keď investovanie do oboch prináša ešte vyššie výnosy.
  • V kampaniach trvajúcich 3 a viac rokov televízna reklama vytvára priemerný nárast zisku takmer 140%.
  • Televízna reklama prináša svoju hodnotu v oveľa dlhšom časovom horizonte ako iné médiá.
    Televízne kampane stále pracujú na úrovni približne 80% svojej pôvodnej úrovne v roku, ktorý nasleduje po ich vysielaní. Tento efekt je často prehliadaný a je jedným z dôvodov, prečo je návratnosť TV často podhodnotená.
  • Najväčšia časť rozpočtu na reklamu by mala byť investovaná do médií s masovým dosahom a dlhodobými účinkami.
  • Najmenej 60% by sa malo investovať do týchto médií na vytváranie značiek.
  • Značky zbytočne podhodnocujú dlhodobý vplyv televíznej reklamy.
    Štúdia CBS, Kellogg a Nielsen Catalina Solutions z roku 2014 ukázala, že dlhodobý nárast predaja pre mnohé kategórie FMCG bol až 4,5-krát vyšší ako pôvodný nárast dopytu.

Zdroj: (IPA, "Účinnosť reklamy je dlhodobá, 2013), (PwC, 'Payback', 2007).


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


Reklamná kampaň

  • Hromadné médiá sú rozhodujúce pre riadenie rastu
    Penetrácia má trikrát väčšiu pravdepodobnosť, že bude hlavnou hnacou silou rastu a zisku. Získané médiá (napr. sociálne siete) nemôžu pôsobiť ako náhrada za investovanie do veľkých mediálnych kanálov. Sú jednoducho vedľajším produktom tejto investície.
  • Dôležité pre inzerentov je, že TV reklamy predstavujú 95% všetkých videoreklám, kým YouTube predstavuje iba 0,9%. Osobitne pre vek 16 až 34 rokov, televízia tvorí 90% videoreklamy, a v službe YouTube 2,9%.
  • Synergia televízie a online je obrovská
    Televízia znásobuje úspech ostatných médiatypov. Kampane, ktoré používajú televíziu a online zároveň, sú dvakrát účinnejšie ako kampane bez televízie.

Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam