logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe

2.4.2017 15:15 | RegionTVnet

Všetky komunikačné kanály sú cenné, ale každé médium má svoje špecifické vlastnosti a silné stránky a mnohé médiá pracujú lepšie, keď spolupracujú s inými.

Prospešný efekt televízie je možné cítiť vo všetkých sprievodných médiach.

  • Pri kombinácií TV s rozhlasom, multiplikačný efekt televíznej reklamy môže byť väčší ako 100%. Pre tlač a outdoor je až 50%.
  • Kampane, ktoré používajú televíziu a online zároveň, sú dvakrát účinnejšie ako kampane bez televízie.
    TV je zodpovedná za vedenie nepriamej reakcie prostredníctvom online kanálov, čo generuje 33% mediálnych predajov prostredníctvom platených online vyhľadávaní, 26% mediálnych predajov prostredníctvom online zobrazovania a 20% predajov zameraných na médiá prostredníctvom affiliate marketingu.

Manažéri rozhodujú o rozpočte na komunikáciu, aby bola efektívna, ale nie je to jednoduché. Musíme o médiách pochopiť oveľa viac, ako iba čísla sledovanosti, aj ked sú dôležité. Je dôležité pochopiť, ako funguje televízia v spolupráci s ostatnými médiami.

Skrytý efekt televízie

V štúdii Nové pravidlá, nové úlohy preskúmali vzájomnú úlohu médií pri riadení reakcie na reklamu. Štúdia bola založená na ekonometrickej analýze 15 inzerentov z viacerých kategórií, ktorí spoločne vyčlenili viac ako 400 miliónov libier z výdavkov na médiá.

Zistili, že:

  • Televízia zvyšuje priame predaje. Odozva na TV reklamu je prostredníctvom niekoľkých kanálov:
    26% všetkých predajov sa uskutoční prostredníctvom telefónu, 45% predajov cez kamenný obchod a 29% predajov je prostredníctvom webu.


    tv_other_media_slide1
     
  • Televízia vyvoláva nepriamu reakciu prostredníctvom online kanálov,
    čo predstavuje 33% predaja prostredníctvom plateného online vyhľadávania;
    26% prostredníctvom online zobrazenia a 20% prostredníctvom affiliate marketingu.
  • Okrem toho zistili, že televízia je zodpovedná za riadenie 33% všetkých mediálnych reakcií pre značky na sociálnych médiách.
     

tv_other_media_slide2

 

Televízna reklama podporuje ostatné médiá

Pozitívne účinky televízie sa prejavujú aj v iných komunikačných kanáloch: pre rádio môže byť multiplikačný efekt väčší ako 100% a až 50% pre tlač a outdoor.

tv_other_media_slide3


 

Televízna reklama zvyšuje vyhľadávanie značiek

Štúdia tiež zistila, že množstvo vyhľadávaní značiek vytvorených prostredníctvom televíznej reklamy vo vyhľadávačoch Google, sa v rokoch 2011 - 2014 zvýšilo o 33% v porovnaní s predchádzajúcim obdobím. Okrem toho sa podiel značiek, ktoré obsahujú konkrétne výzvy na akciu na internete v televíznych reklamách, zvýšil z 2% v roku 2005 na 16% v roku 2013.

Synergia televízie a online je obrovská

Ľudia sledujú televíziu, ale veľmi často sú online. Majú inteligentné telefóny, majú prenosné počítače, majú iPady, takže ak vidia televíznu reklamu, ktorá sa im páči, môžu sa pripojiť online a zistiť viac. Televízna reklama sa stáva reklamou s priamou odpoveďou.

tv_other_media_slide4

 

Televízia a sociálne siete

Vzťah je v symbióze: používatelia napríklad Twitteru radi rozprávajú o tom, čo sa deje v televízii a televízni diváci radi používajú sociálne siete na vyjadrenie svojich názorov televízny program. Prípadová štúdia spoločnosti Sainsbury ukázala, že ich integrovaný prístup viedol k pozitívnej emocionálnej odpovedi na značku, k zvýšeniu záujmu o nákup a k zvýšeniu atribútov kľúčových značiek.

Televízna reklama je rozhodujúca i pre vytváranie rozhovorov o značke

Analýza spoločnosťou Data2Decisions skúmala, ktoré aktivity značiek vytvárajú "základnú" úroveň povedomia o značke, ústne rozhovory o značke. Výskum odhalil faktory, ktoré uviedol podľa poradia vplyvu:

  • Televízna reklama, ktorá vytvára polovicu (51%)
  • PR / udalosti / novinky značky (19%)
  • Online vyhľadávanie (15%)
  • Zobrazovanie a inzercia v partnerskej stránke (12%).

Zdroj: Thinkbox.tv




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Pre koho je televízna reklama

Reklama v televízii je cenovo dostupná, a čo je dôležitejšie, mimoriadne nákladovo efektívna pre všetky podniky, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať. Neveríte nám? Dúfajme, že tieto fakty vám pomôžu presvedčiť.

Ako sa obchoduje s televíziou

Získajte informácie o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní, zacielení a nákupe televíznej reklamy. 

 

5 krokov na ceste do televízie

V tejto časti nájdete podrobný návod, ako sa dostať do televízie, od definovania cieľov až po vyhodnotenie výsledkov a všetko medzi tým.

Dôležité zistenia o mládeži 16 - 24 rokov

  • Televízia zaberá 65% celej spotreby videí
    Motiváciou je relax, zábava a potreba byť so svojími blízkymi - ako u všetkých vekových kategóríí.
  • YouTube zaberá iba 7% času sledovania videí
    Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa. Majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným TV prijímačom. Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu. Motiváciou je i potreba učiť sa podľa videí.


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam