Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe

2.4.2017 15:15 | RegionTVnet

Všetky komunikačné kanály sú cenné, ale každé médium má svoje špecifické vlastnosti a silné stránky a mnohé médiá pracujú lepšie, keď spolupracujú s inými.

Zodpovednosťou manažérov médií je rozhodovanie o tom, ako môže byť rozpočet na komunikáciu čo najefektívnejšie urobený, aby sa splnili predstavy.  Znie to jednoducho, ale všetci vieme, že to určite nie je. A každý deň je to zložitejšie. To znamená, že musíme o médiách pochopiť oveľa viac, ako iba čísla sledovanosti, aj ked sú dôležité.

To je dôvod, prečo sa investuje veľa času do snahy pochopiť, ako funguje televízia v spolupráci s ostatnými médiami.

Skrytý efekt televízie

V štúdii Nové pravidlá, nové úlohy preskúmali úlohu médií pri riadení reakcie na reklamu v krátkodobom, strednodobom a dlhodobom horizonte. Kľúčovým prvkom tohto projektu bolo pochopenie, ako rôzne mediálne kanály prispievajú k celkovým predajom počas trvania kampane.

Táto časť štúdie bola založená na ekonometrickej analýze 15 inzerentov z viacerých kategórií, ktorí spoločne vyčlenili viac ako 400 miliónov libier z výdavkov na médiá.

Zistili, že:

 

tv_other_media_slide1

tv_other_media_slide2

 

Televízna reklama podporuje ostatné médiá

Pozitívne účinky televízie sa prejavujú aj v iných komunikačných kanáloch: pre rádiovú reklamu môže byť multiplikačný efekt väčší ako 100% a až 50% pre tlač a outdoor.

 

tv_other_media_slide3


 

Televízna reklama zvyšuje vyhľadávanie značiek

Rovnaká štúdia zistila, že množstvo značkových vyhľadávaní vytvorených prostredníctvom televíznej reklamy vo vyhľadávacích nástrojoch, ako je Google, sa v rokoch 2011 - 2014 zvýšilo o 33% v porovnaní s obdobím 2008-11. Je pravdepodobné, že to bolo povzbudené nárastom "viacnásobného skríningu" - pomocou zariadenia pripojeného k internetu pri sledovaní televízie. Multikanálové prezeranie je skvelé pre televíziu, pretože umožňuje divákom reagovať okamžite. Okrem toho sa podiel značiek, ktoré obsahujú konkrétne výzvy na akciu na internete v televíznych reklamách, zvýšil z 2% v roku 2005 na 16% v roku 2013.

 

TV + Online: najlepšie keď sú spoločne

Značka a reakcia sú efektívnejšie spoločne, ale synergie medzi televíziou a online sú obzvlášť veľké. Ľudia sledujú televíziu, ale veľmi často sú online. Majú inteligentné telefóny, majú prenosné počítače, majú iPad, takže ak vidia televíznu reklamu, ktorá sa im páči, môžu sa pripojiť online a zistiť viac. Takže každá televízna reklama sa stáva reklamou s priamou odpoveďou.

tv_other_media_slide4

 

TV + Twitter

V posledných rokoch zaznamenali rastúci vzťah medzi sledovaním televízie a používaním služby Twitter. Vzťah je silne symbiotický: používatelia Twitteru milujú rozprávať o tom, čo sa deje v televízii a televíznych divákov miluje používanie Twitteru na zobrazenie názorov ostatných divákov na show, ktoré milujú. Spolu s Twitter sme objednali výskum, aby sme sa dozvedeli viac o tom; čo motivuje ľudí, aby ich používali paralelne a ako môžu byť inzerenti vítanou súčasťou týchto rozhovorov?

Výskum sa zameral na značky, ktoré nedávno používali televíziu a Twitter, aby pochopili pozitívne účinky tejto kombinácie médií. Prípadová štúdia spoločnosti Sainsbury ukázala, že ich integrovaný prístup viedol k pozitívnej emocionálnej odpovedi na značku, k zvýšeniu záujmu o nákup a k zvýšeniu atribútov kľúčových značiek.

tv_other_media_slide5

 

Existujú tri úrovne integrácie medzi TV a Twitter aktivitou v závislosti od trhu značky a jej cieľom:

 

Televízna reklama je rozhodujúca i pre vytváranie rozhovorov o značke

Analýza spoločnosťou Data2Decisions skúmala, ktoré aktivity značiek vytvárajú "základnú" úroveň povedomia o značke, ústne rozhovory o značke. Výskum odhalil faktory, ktoré vytvárajú ďalšie značky WoM. Sú podľa poradia vplyvu:

Zdroj: Thinkbox.tv


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Všetky články v tejto kategórii  Všetky články v tejto kategórii
predchádzajúci <<  22/32 >> nasledujúci

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam