logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA
HLAVNÉ MENU

Úvod do obsahu AFP a značkového obsahu

2.5.2017 12:39 | Mária Urlandová

Zadajte rýchlosťProgram, financovaný inzerentom, ako naznačuje názov, je program, ktorý financuje inzerent. Vykonáva ho spoločne inzerent a vysielateľ. Obsah súvisí s konkrétnou značkou a príbeh je tvorený okolo tejto značky. AFP sú všeobecne prispôsobené vlastnosti / obsah pre klientov, ktoré sú v synchronizácii s ich značkou. Je to prostriedok, pomocou ktorého sa chce inzerent spojiť s cieľovou skupinou bez použitia tradičnej reklamy.

Kľúčové body:

  • AFP alebo značkový obsah poskytuje príležitosť značkám zúčastniť sa takých udalostí, akou je úspešná televízna show, dostať sa do éteru alebo vysielať online.

  • Inzerenti sa podieľajú na redakčnej integrite programu a oslovujú spotrebiteľov v súvislosti s hodnotami programu.

  • AFP môže urobiť všetko, čo môže sponzorstvo televízneho vysielania urobiť pre značku, ale prináša aj rad významných prínosov z toho, že má hlbší vzťah s programom a s vysielateľmi a producentmi a to od príležitostí na umiestňovanie produktov až po rozšírenú marketingovú synchronicitu a dokonca aj tvorbu franšízy.

Ľudia stále milujú televíziu a sledujú jej veľa, dokonca aj s rastúcou konkurenciou z digitálnych médií. Avšak s rýchlo sa rozširujúcim výberom kanálov a s alternatívami, ako sú YouTube, ShowMax a Netflix, sa mení spôsob, akým diváci konzumujú televízny obsah. Značky sa musia pozerať za hranice tradičného 30-sekundového reklamného spotu, aby našli spôsob, ako inšpirovať spotrebiteľov a ovplyvniť ich správanie.

Čo je AFP a čo nie je

Služba AFP môže byť opísaná aj ako "akékoľvek prostriedky, pomocou ktorých inzerent môže mať hlbší vzťah s programovým produktom mimo tradičnej mediálnej aktivity". Táto definícia musí obsahovať vzťah financovania  s programom alebo seriálom. Inak povedané, je to "sponzorstvo" - kde peniaze inzerenta smerujú priamo do výroby a vedú k určitému stupňu vlastníctva obsahu.

Je to program, ktorý by bez partnera - inzerenta neexistoval. Keby sa odstránila značka, obsah by zostal presvedčivý? Ak áno, znamená to, že ide o dobrý obsah.

AFP potrebuje:

  1. Silný príbeh

  2. Znaky s ľudskými chybami

  3. Miesto (miesta)

  4. Publikum "Take Out" je veľmi dôležité. Diváci získavajú niečo cenné, či už ide o zábavu, poznatky, tipy atď.

  5. Výrobné hodnoty - kvalita

  6. Redakčná integrita

AFP je mimoriadne užitočný marketingový nástroj, ale program musí byť samostatný, aby ho publikum primárne prijalo, a pritom musí byť relevantné pre značku. AFP vytvára vzťah medzi témou, značkou a jej publikom.
Inzerenti si musia uvedomiť, že zasahujú do redakčnej integrity programu a oslovujú spotrebiteľov v súvislosti s hodnotami programu. Toto nie je obmedzenie - je kľúčom k úspechu. Gillette World of Sport bol skvelým prvotným príkladom programu financovaného inzerentom: bola to show, ktorú chceli cieľové publikum - ale nejde o holiaci strojček alebo holiaci gél.

Výhody AFP

Vytváranie programov financovaných inzerentom môže byť oveľa zložitejšie a drahšie ako tradičné sponzorstvo, ale odmeny môžu byť početné. Výhody AFP zahŕňajú:

  • Schopnosť úplne "vlastniť" program, sériu alebo formát umožňujúci klientovi vytvoriť trvalo udržateľný rozdiel od konkurencie.

  • Vytvorite hlbšiu skúsenosť so značkou v rámci celej redakčnej štruktúry programu a plánovaním aktivity mimo obrazovku v súlade s produkciou programu.

  • Schopnosť využívať obsah na vlastných platformách a mediálnych platformách klienta.

  • Podnikateľské financovanie tiež profituje z ďalších exkluzívnych klipov a skrátených verzii programov, ktoré je možné nahrať na firemný kanál YouTube alebo stránku Facebook - čím sa zvýši návštevnosť a prinesie sa väčšia hodnota pôvodnej investície.
  • AFP v podstate vytvára príležitosť, aby značka priniesla spotrebiteľovi pridanú hodnotu za ich podmienok. Umiestňuje produkt alebo značku do kontextu v rámci zvolenej skúsenosti diváka. 
  • Rieši trendy na trhu: tradičný vplyv na reklamu sa znižuje z hľadiska sledovania aj dopadu spotrebiteľov. Súčasne sa ľudia rozhodnú sledovať skvelé programy.

  • Poskytuje platformu, ktorá umožňuje rozprávať príbeh o značke v presvedčivejšom a dlhšom formáte - hoci s obmedzeniami, lebo nejde o tradičnú reklamu.

  • Dôveryhodnosť: redakcia má väčšiu moc nad reklamou.

  • Ešte stále pomerne nevyužité médium - na rozdiel od on-line značkového obsahu.  AFP je ešte stále čerstvé.

  • AFP môže cestovať aj na iné trhy - s možnosťou finančného výnosu (poplatky za práva).

Prečo by sa značky mali zapojiť a ako sa AFP opiera o sponzorstvo televízneho vysielania?

  • Bezproblémová integrácia: AFP označuje televízne programy, ktoré značka tvorí priamo prostredníctvom svojej finančnej podpory, kreatívneho vstupu a marketingových zdrojov. Úloha značky pri vytváraní obsahu je neoddeliteľnou súčasťou - na rozdiel od sponzorstva, v ktorej sa značka jednoducho zaplatí, že sa spája s obsahom, ktorý nevlastní alebo nemá úlohu v remeselnej tvorbe.
  • Atraktívne zapojiť sa do televízneho programu na tejto úrovni je, že značka môže byť správcom obsahu a dokonca vlastniť duševné vlastníctvo. AFP sú presvedčivým spôsobom, ako povedať dôveryhodné príbehy týkajúce sa značky. Značka môže prispôsobiť obsah svojim vlastným marketingovým potrebám a tiež vlastní priestor programu s vylúčením konkurentov.
  • Sila AFP je, že umožňuje značke vytvoriť veľa spôsobov, ako povedať svoj príbeh. Značkový obsah môže byť vytvorený pre multiplatformové vysielanie so zdieľaním v sociálnych médiách, ktoré mu dávajú život na začiatku. Skutočne inteligentné značky zabezpečujú, že AFP pracujú koordinovaním svojich marketingových aktivít v rámci 360-stupňovej kampane, ktorá zahŕňa rozhlas, tlač, aktiváciu v obchode, digitálne a sociálne médiá.
  • Značkový obsah je často považovaný za "sponzorstvo", veď aj to to stačí pre základnú predstavu, lebo vzťah spotrebiteľa a značky funguje podobným spôsobom. AFP môže robiť všetky veci, ktoré sponzorstvo: posilnenie značky, zmena imidžu značky a ďalšie. Sponzorská kampaň v oblasti televízneho vysielania môže byť pre značku skutočne výhodná, ak je k dispozícii správna show v správny čas, ale to nie je vždy možné.
    Poskytovateľ AFP môže pre inzerentov vopred vylúčiť všetky výhrady, maximalizovať potenciál sponzorstva televízneho vysielania na základe vlastných podmienok a získať značné výhody z toho, že má hlbší vzťah k programu, vysielateľom a výrobcom.
  • Program vytvára obsah, ktorý možno využiť digitálne a spoločensky. Experimentálny prvok; tlač a maloobchodná propagácia, to všetko by malo byť  použité na maximalizáciu dosahu, a tým zvýšiť dotykové body pre kupujúceho pripomínať a promptný nákup

Čo nám dáva značkový obsah?

  • Konkurenčná výhoda: veľké programy, ktoré môžu byť sponzorované, sú v dopyte. Značkový obsah vám môže pomôcť vyhnúť sa cenovej vojne ponúk na sponzorstvo. Môžete vylúčiť svojich konkurentov vlastnením istého obchodného vzťahu od začiatku.
  • Synchronicita: zorganizujte marketingový ťahák zameraný na obsah v čase, ktorý vyhovuje vášmu marketingovému cyklu, keď nie je k dispozícii žiadny vhodný televízny obsah "mimo poličky".
  • Maximálna hodnota: dlhšie dodacie lehoty znamenajú viac času na lepšie naplánovanie a rozpočet na integrovanú kampaň. Viac času, aby ste mohli spoluvytvárať dodatočný obsah, ktorý si spotrebitelia vyžadujú mimo dosahu a prostredia.
  • Hlbšia skúsenosť značky: 30 alebo 60 minút skúsenosti zo značkou; všetok obsah určuje postoj spotrebiteľov a imidž značky (nielen značkové kredity).
  • Dodatočný exkluzívny obsah
  • Vytvorenie franšízy: AFP dáva klientom príležitosť vytvoriť franšízu od začiatku.  Môže tiež iniciovať vývoj nových kategórií programov alebo produktov.
     

Existuje mnoho ďalších potenciálnych marketingových a komerčných výhod, od práva na titul až po možnosti umiestnenia produktov, propagačné vystúpenia a medzinárodný barter.
Program financovaný inzerentom je "výkonným vozidlom", okolo ktorého sa môže otáčať veľa integrovaných marketingových aktivít.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /32 >> nasledujúci


  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.
Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam