logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

Úvod do spotovej reklamy

21.4.2017 07:51 | Regiontvnet

Televízia je a aj ostáva pre slovenský reklamný priemysel najatraktívnejším médiom, toto sa nezmení ani v roku 2018. Ekonomické ukazovatele sú pozitívne, spotreba a zamestnanosť rastú, odborníci v zásade očakávajú, že televízny trh bude úspešne narastať.
Komerčné televízie v posledných rokoch zvyšili ceny reklamy. Markíza a Joj zdražovali v roku 2017 a zrejme bude tak aj v nasledujúcom roku. Reagujú tak aj na vysoký dopyt po televíznej reklame.

Markíza už svoju obchodnú politiku na nasledujúce obdobie predstavila klientom. Najsledovanejšia televízia zvýši v roku 2017 základné CPP, teda cenu za 1 GRP (oslovenie jedného percenta divákov v nákupnej cieľovke 12 – 54) na 550 eur. Ide o 10-percentný nárast ceny oproti aktuálnemu roku. (Zdroj: Medialne.sk)

TV spot

Dnes môžete byť vynaliezavý so skromným rozpočtom. V tejto časti vysvetľujeme všetky inovácie a prezentujeme prácu tých, ktorí vedú cestu. Dúfame, že tu pre vás niečo inšpiruje alebo prekvapí.
30 "a 60" minutáže sú v centre televíznej reklamy. Základná dĺžka spotu, ktorý sa obvykle predáva je 30 sekúnd. Reklama 60 sekúnd môže poskytnúť viac informácií. Táto môže byť drahšia, pretože jeho dĺžka bude znamenať, že existuje menej ďalších reklám, ktoré súťažia o pozornosť.
Umiestnenie v reklamnom bloku môže byť urobené tak, aby sa reklama mohla zobrazovať pred, počas alebo po programe. Ďalej je možné si vybrať, ku ktorému programu (typu) reklamu zaradiť. Každý z televíznych vysielateľov si účtuje rôzne sadzby alebo ceny za spotový čas. Tieto sadzby budú spojené s počtom divákov, ktoré program pravdepodobne priláka.

  • Krátke a sladké
    Spoty sa môžu samozrejme líšiť v dĺžke a sú k dispozícii 10 ", 20" a 40 " (sekúnd).
    Niekedy môžu byť reklamy ešte kratšie a tieto sa nazývajú blipverty. Zvyčajne sú blipverty dlhé dve sekundy a s najväčšou pravdepodobnosťou bude päť z nich v jednej prestávke, aby sa dosiahlo ekvivalent jednej desiatky sekundy. Blipverty sa často používajú na vytvorenie vzrušenia alebo intríg o novom produkte alebo variante. Môžu byť použité na dráždivosť divákov a vytváranie zvedavosti o tom, čo príde, a zvyčajne ich nasleduje dlhšia reklama neskôr, ktorá poskytuje viac informácií alebo odhalenie.
    Existuje mnoho príkladov značiek, ktoré nasadzujú sériu veľmi dôležitých krátkych spotov, ktoré zvyšujú povedomie. Mnoho inzerentov tiež používa krátky formulár, aby sa zapojil do dosiahnutých efektov zobrazovaním dlhších reklám.
  • Epický / dlhý formát
    Niekedy ani 60 "nie je dosť času na to, aby ste povedali príbeh svojej značky.
    Často sú tieto reklamy s dlhou podobou premiérované na spustenie kampane a potom podporujú kratšie formáty reklamy na televíznych a nových mediálnych platformách, ako je YouTube, Facebook alebo vlastná webová stránka značky na distribúciu online.
    V posledných rokoch sme zaznamenali rastúci trend pre epické reklamy vysokej kvality a dlhej podoby. Od 90 "do niekoľkých minút inzerenti spúšťajú kampane s televíznymi reklamami, ktoré sú rozšírenými príbehmi alebo minifilmami.
  • Tématické prestávky
    Niekedy jedno miesto jednoducho nestačí. Od čias propagácie filmu a premietania show sa tematické prestávky používajú v priebehu niekoľkých posledných rokov pre všetky druhy propagácie.
    Tematické prestávky sa vždy uskutočňujú v spolupráci s vysielateľmi a ponúkajú inzerentom jedinečnú príležitosť ponoriť publikum na niekoľko minút. Zábavné, relevantné a pozorné popadnutie; sa ukázalo ako veľmi úspešný nástroj pre inzerentov a tvorcov vynikajúceho PR pre agentúry a vysielateľov.
  • Kontextové reklamy
    Keď sa obsah a kontext zrazia, televízna reklama môže byť krásna vec.
    Kontextová reklama je veľmi výkonné a efektívne využívanie televízie a môže priniesť dokonalé publikum.
    Spolupráca medzi vysielateľmi, kreatívnymi agentúrami, značkami a mediálnymi agentúrami znamená, že v televízii vidíme viac kontextových reklám a spájame skvelý obsah v správnom kontexte, aby sme mohli zobrazovať reklamy s relevantným významom.
  • Živé reklamy
    V televízii poznáme silu živej hudby, ktorá sa teraz môže rozšíriť z obsahu na reklamu. V televíznej reklame sa v dnešnej dobe stávajú živé reklamy. Sú potenciálne riskantné, ale veľmi obohacujúce.
    Živé reklamy môžu generovať veľa PR pre značky, ale sú oveľa viac než len PR kaskády; vedia prilákať veľké, predvídateľné publikum a priniesť divákov dohromady okolo udalosti.
    Živé reklamy môžu tiež viesť reakciu v reálnom čase so skutočnými informáciami, ktoré sa uverejňujú počas reklamy, ktorá slúži ako výzva na akciu pre publikum. Stávkové značky sú toho skvelým príkladom; spúšťanie živých reklám počas živých športových podujatí, ktoré podporujú najnovšie kurzy na usmerňovanie stávok v hre.

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.

Image in photogallery
Štúdia: Televízna reklama vedie k rastu malých podnikov (1441)
21.4.2019 07:53 | Regiontvnet

Image in photogallery
8 potrieb pre ktoré sledujeme video / výsledky štúdie Thinkbox (2690)
16.2.2019 10:49 | Mária Urlandova

Image in photogallery
Televízna reklama je najbezpečnejšia reklamná investícia (861)
30.1.2019 01:34 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Aké má televízia miesto v marketingovej komunikácií (3025)
27.1.2018 07:57 | TVBA


Image in photogallery
Ako manažovať a spravovať reklamu (3360)
17.1.2018 07:55 | TV Bratislava

Image in photogallery
Pravda o mládeži - motivácie pre sledovanie videí (3681)
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Čo je to AFP - program financovaný inzerentom? (2236)
4.5.2017 14:17 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Paleta obsahového partnerstva v televízií (2392)
4.5.2017 09:49 | Regiontvnet


Image in photogallery
Úvod do obsahu AFP a značkového obsahu (2173)
2.5.2017 12:39 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Úvod do spotovej reklamy (1740)
21.4.2017 07:51 | Regiontvnet

Image in photogallery
Čo dokazujú výskumy v televíznej reklamy (3091)
13.4.2017 08:18 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane? (2862)
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Aké sú vaše ciele a čo chcete TV reklamou dosiahnuť ? (2460)
9.4.2017 13:43 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako efektívne zacieliť na skupiny? (2619)
8.4.2017 14:37 | RegionTVnet

Image in photogallery
Možnosti regionálneho plánovania TV (3818)
5.4.2017 11:45 | RegionTVnet

Image in photogallery
Kedy by ste mali inzerovať v televízií? (2477)
4.4.2017 07:58 | RegionTVnet


Image in photogallery
Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe (3122)
2.4.2017 15:15 | RegionTVnet

Image in photogallery
Pravidlá a odôvodnenie umiestnenia produktov (2229)
13.5.2016 13:54 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Typy umiestnenia produktu (2477)
10.5.2016 14:58 | Regiontvnet

Image in photogallery
4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku (3043)
9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Ako získať to najlepšie zo značkového obsahu (2441)
5.5.2016 15:25 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Úvod do Video on demand (2535)
5.5.2016 08:23 | Regiontvnet

Image in photogallery
Kto sú vysielatelia VOD (2758)
5.5.2016 08:11 | Regiontvnet

Image in photogallery
Získané média nemôžu nahradiť hromadné médiá (3512)
4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Ako odhadnúť sledovanosť regionálnej TV  (2118)
3.5.2016 15:40 | Regiontvnet

Image in photogallery
Prehľad obsahových partnerstiev (2127)
3.5.2016 07:30 | Regiontvnet

Image in photogallery
Objavte regionálnu televíziu pre vašu úspešnú kampaň  (2842)
27.4.2016 08:15 | Regiontvnet

Image in photogallery
Televízia má rýchlu odozvu (3168)
15.4.2016 07:42 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Televízia je všade (2990)
15.4.2016 07:18 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia pôsobí na emócie a popularizuje značky (3139)
13.4.2016 18:08 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia je životne dôležitá aj pre dlhodobý úspech značky (2863)
13.4.2016 14:44 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia je steroid pre iné médiá (3123)
13.4.2016 14:41 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Televízia má bezkonkurenčný rozsah a dosah (2803)
13.4.2016 12:01 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky? (2746)
13.4.2016 10:30 | RegionTVnet

Image in photogallery
Plánovanie televízneho vysielania (2524)
13.4.2016 08:14 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň? (2612)
1.4.2016 10:25 | TVBA


Image in photogallery
Koľko stojí teleshopping? (1986)
26.3.2016 15:09 | Mária Urlandová

Image in photogallery
AFP pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne (3853)
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet




Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam