logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA
HLAVNÉ MENU

Úvod do televízneho sponzorstva

3.5.2017 07:25 | Regiontvnet

 Sponzorstvo televízneho vysielania sa môže byť jednoduché mecenášstvo programu alebo dlhodobé, plne integrované partnerstvo, vrátane značkového obsahu, umiestňovania produktov, televíznych značkových podujatí, prezentácií, súťaží, licencií a mnohých ďalších. Veľké alebo malé, taktické alebo strategické - existuje sponzorstvo, ktoré sa hodí všetkým. Tu sa pozrieme trochu bližšie na detaily takého partnerstva a obsahu.

Kľúčové body

  • Mnohé televízne programy sú silnými značkami. Ich prestíž, popularita a vnímanie hodnoty sa môžu líšiť od tých značiek, ktoré sa s nimi spájajú prostredníctvom úspešného sponzorstva.
  • Inzerenti môžu sponzorovať nielen programy, ale aj celé reťazce programu, denné časti, žánre a dokonca aj celé TV kanály.
  • Sponzorstvo televízneho vysielania môže priniesť konzistenciu publika, je použiteľné tam, kde je drahé realizovať kampaň prostredníctvom tradičného mediálneho nákupu.
  • Sponzorstvo môže byť skvelým spôsobom, ako sa značka môže dostať do televízie po prvý krát.
  • Sponzoring môže byť použitý na splnenie širokej škály úloh pre značku: umiestnenie značky, desezonizácia, rýchle vytváranie popularity a zaberanie najvyššej úrovne na konkurenčnom trhu.

Televízne sponzorstvo

V dnešnej dobe značky majú tendenciu mať partnerstvá s vysielateľmi, ktoré zahŕňajú celé spektrum možností, ktoré vysielateľ môže ponúknuť. Perfektné sponzorské partnerstvo môže zahŕňať spojenie s programom vo vysielaní, okolo programu a značkové propagačné cesty v programovej štruktúre, prítomnosť na webových stránkach programu, v súťaži a veľa ďalších možností, ktoré sú pre vašu značku relevantné.

Televízne sponzorstvo je považované za silnú možnosť pre obchodníkov. Inzerenti môžu sponzorovať nielen programy, ale celé reťazce programu, denné seriály, žánre a dokonca aj celé kanály.

Sponzorstvo je aj relatívne lacný spôsob, ako začať reklamu v televízii alebo posilniť a využívať televíznu prítomnosť.

Doručovanie značiek

Mnohé televízne programy sú silnými značkami. Ich prestíž, popularita a vnímané hodnoty môžu posilniť tie značky, ktoré sa s nimi spájajú prostredníctvom úspešného partnerstva.

Viac ako čokoľvek iné, dobré sponzorstvo môže poskytnúť efektívnu a cielenú komunikáciu s konkrétnym divákom. A samozrejme, v súčasnosti sa fanúšikovia určitého programu môžu pozerať na show vo vysielaní na klasickom kanáli, alebo neskôr cez rekordér digitálnej televízie, alebo keď to chcú, na požiadanie cez PC. Všade, kde sa koná vysielanie, sponzor môže ísť tiež.

Ak je kreatívny nápad zaujímavý a relevantný, diváci všetkých vekových kategórií vítajú sponzorov ako fanúšikov svojich obľúbených programov. Mnohí si povedia, že ak je program sponzorovaný, musí byť dobrý!

Úvod do diskusie talk talk xfactor

Sponzorovanie seriálu Panelák. Sponzorský odkaz Perla od agentúry Kuulfabrik. 

Čo chcete dosiahnuť a čo sponzorovať?

To, čo sa rozhodnete sponzorovať, závisí od vašich priorít, cieľového publika a samozrejme vášho rozpočtu. Vaše ciele diktujú výber programu a najlepšie využitie asociácie.

Tu sú kľúčové otázky, ktoré si môžete položiť:

  • Chcete rýchlo vytvoriť novú značku?
  • Chcete premiestniť alebo desezonizovať váš produkt?
  • Chcete zaujať vysokú pozíciu na konkurenčnom trhu?
  • Máte v priebehu času rôzne produkty alebo varianty, ktoré nemajú rozpočet na reklamu v televízii?
  • Alebo chcete zmeniť vnímanie vašej značky?

Sponzorovanie sa môže použiť na zavedenie značky.

Napríklad: Chambord je prémiový, francúzsky čierny malinový likér. S povedomím takmer nulovým, hlavným cieľom Chambordu bolo dostať Chambord do povedomia ľudí. Televízne sponzorstvo bolo najlepší spôsob, ako to dosiahnúť, a to debutovalo v televízii, v exkluzívnom sponzorstve s E4 'Revenge' - americká dráma v miliónovom ihrisku Hamptons.Chambord dosiahol všetky ciele a zvýšili tržby o 47% medziročne.

Výskum spoločnosti Thinkbox "Sponzorstvo televízneho vysielania  - najlepší priateľ značky" zistil, že sponzorstvo môže pomôcť aj známym značkám - asociáciou. Štúdia ukazuje, že pre fanúšikov obsahu sa popularita značky zvyšuje až o 10%. Popularita značky  je kľúčovým faktorom efektivity. Štúdia tiež ukázala, že sponzorstvo nielen robí značky známymi, ale zvyšuje zámer nákupu, a osobné preferencie.

Sponzorstvo môže pomôcť pri vytváraní autority

Spoločnosť Waitrose sponzorovala "Jedlo na 4". Sponzorstvo bolo perfektným prostriedkom na zvýšenie povedomia, ako aj opätovné potvrdenie ich postavenia autority v oblasti potravín.

Sponzorovanie môže slúžiť na zvládnutie odpovede

V súčasnosti je aktivita značky dôležitou súčasťou mixu. Prístupnosť kanálov pre odpovede, najmä online  znamená, že spotrebitelia môžu reagovať oveľa ľahšie ako v predchádzajúcich obdobiach. Výsledkom toho je, že získavame stále väčšie dôkazy o tom, že sponzorstvo programu môže samo o sebe vytvárať významné úrovne spotrebiteľskej aktivity.

Sponzorovanie sa môže použiť na prehodnotenie značky

Niektorí sponzori sa snažia rýchlo vyniknúť a počas ich kľúčového obdobia predaja podporujú reklamu. Niektorí potrebujú spustiť produkt a prísť na trh s veľkým treskom. Či tak alebo onak, sponzorstvo môže znamenať prehodnotenie značky.

Okrem vašich marketingových cieľov zvážte aj načasovanie a riziko. Televízne programy majú životný cyklus. Niektoré na chvíľu žiaria jasne, iné ukazujú klasickejšiu krivku rastu, zrelosti a poklesu v dlhšom období.  A niektoré, samozrejme, budú jednoducho bežať a bežať...

 

Začnite sponzorovať animátorov siete

LADA ako sponzor relácie 5 proti 5 v kombinácii so súťažou o auto LADA sa spojila so svojou cieľovou skupinou. Zdroj: Agentúra Connect media

 

Kreatívna práca na obrazovke

Najdôležitejšou oblasťou je výsledný dojem na obrazovke. Týmto spôsobom bude publikum posudzovať značku. Mali by ste zapojiť publikum, aby priniesol spoločnú hodnotu medzi produktom a programom, čím získava dôveryhodnosť na území, ktoré chcete obsadiť. Je nevyhnutné zabezpečiť, aby práca na obrazovke mala dostatok času a investícií, aby ste vytvorili niečo, na čo by ste mohli byť hrdí. Nesmie byť nikdy ponechaná až do poslednej minúty alebo neplánovaná v rámci rozpočtu.

Meranie výsledkov

Výskumní špecialisti a majitelia médií poskytujú každému klientovi riešenia na mieru. Niektorí majú k dispozícii dlhodobé sledovacie štúdie.

Základnou výzvou pre akékoľvek sponzorstvo je čo najlepšie izolovať sponzorský efekt od inej aktivity, ktorá môže byť paralelná. Takže často skúšame rozdiely v postoji, povedomí a pravdepodobnosti nákupu medzi tými, ktorí videli sponzoring (t.j. divákov k programu) v porovnaní s tými, ktorí to neurobili. Vyžaduje to predbežný a následný výskum a zmes kvalitatívneho a kvantitatívneho testovania. Preto musíte dokázať, že vaše peniaze boli dobre vynaložené, treba náplánovať aj prieskum. Vaše ciele musia byť jasné a realistické od začiatku.

Hoci je veľa dôkazov a prípadových štúdií, ktoré dokazujú silu a účinnosť sponzorstva, výskum Thinkbox "Sponzorstvo televízie: najlepší priateľ značky" preukázal, že účinky sponzorstva sú najsilnejšie v emóciach a implicitné na myseľ, čo znamená, že tradíčné metódy hodnotenia podhodnocujú skutočnú hodnotu sponzorstva televízie.

Zdroj: Thinkbox


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.
Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam