logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Vysvetlenie základných pojmov z TV reklamy

29.12.2019 05:32 | RegionTVnet

Dĺžka reklám

Štandardná dĺžka televíznej reklamy je 30 sekúnd. Reklamy však môžu byť aj 10, 20, 40, 50, 60 sekúnd alebo aj dlhšie. Vysielatelia ich nasadzujú do tzv. reklamných blokov, ktorých maximálna dĺžka je určená zákonom.

Ako dlho by mala byť vaša reklama, závisí od:

  • Ako dlho je potrebné rozprávať príbeh   
  • Aké komplikované je posolstvo, ktoré chcete sprostredkovať
  • Ako už diváci poznajú vašu značku
  • Váš rozpočet

Je úplne bežné, že značka začína s dlhšou dobou trvania a keď sa diváci oboznámia s reklamou, značkou a jej príbehom, vrátia sa ku kratšej verzii tej istej reklamy.

Nákup vysielacieho času

Ako inzerent môžete kúpiť vysielací čas priamo od vysielateľa. Budete hovoriť priamo s obchodníkmi a ešte aj dostanete zľavu za nákup reklamného času.

Je ale bežnejšie, že inzerenti zamestnávajú mediálne agentúry na plánovanie a nákup svojich kampaní. To šetrí čas inzerentovi a využíva odborné znalosti a skúsenosti plánovačov a kupujúcich mediálnych agentúr.

Náklady na televízne spoty

Televízne vysielacie časy sa predávajú na základe ceny za tisíc (CPT) - tj. náklady na nákup 1 000 dopadov. Viac informácií nájdete na stránkach vysielateľov.

Ceny televíznych spotov sa určujú podľa toho, koľko ľudí sleduje program, v ktorom sa nachádza vaša reklama. Prezeranie programov a reklám sa meria pomocou peoplmetrov.
V prípade regionálnych televíziu sa používa odhad na základe klasických prieskumov, pretože na Slovensku, možnosť peoplmetrového merania pre nich neexistuje.Viac podrobnosti nájdete TU  

Prémiové pozície v reklamnom bloku sú prvé, druhé a posledné. Je to kvôli blízkosti reklamy k obsahu. Je možné dohodnúť sa na osobitnej pozícií v reklamnom bloku, ale pravdepodobne to povedie k zvýšeniu ceny.

Schválenie vašej reklamy

Jedným z dôvodov, prečo je televízna reklama taká dôveryhodná, je z dôvodu extrémne vysokých štandardov, ktoré ju podporujú. Predtým, ako sa akákoľvek televízna reklama dostane na obrazovky, musí byť skontrolovaná a overená, aby sa zabezpečilo, že správy v nej nie sú klamlivé, škodlivé alebo urážlivé. Tento proces kontrolujú interné smernice každej televízie a Rada pre vysielanie ako regulačný orgán.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /10 >> nasledujúci


Pre koho je televízna reklama

Reklama v televízii je cenovo dostupná, a čo je dôležitejšie, mimoriadne nákladovo efektívna pre všetky podniky, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať. Neveríte nám? Dúfajme, že tieto fakty vám pomôžu presvedčiť.

Ako sa obchoduje s televíziou

Získajte informácie o tom, čo by ste mali zvážiť pri plánovaní, zacielení a nákupe televíznej reklamy. 

 

5 krokov na ceste do televízie

V tejto časti nájdete podrobný návod, ako sa dostať do televízie, od definovania cieľov až po vyhodnotenie výsledkov a všetko medzi tým.

Dôležité zistenia o mládeži 16 - 24 rokov

  • Televízia zaberá 65% celej spotreby videí
    Motiváciou je relax, zábava a potreba byť so svojími blízkymi - ako u všetkých vekových kategóríí.
  • YouTube zaberá iba 7% času sledovania videí
    Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa. Majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným TV prijímačom. Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu. Motiváciou je i potreba učiť sa podľa videí.


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam