logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku

9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová

  • Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete realizovať projekt so značkovým obsahom, ale skorý rozhovor s vysielateľmi zabezpečí, že nápad bude od začiatku zosúladený s požiadavkami vysielateľa.
  • AFP nemusia nevyhnutne pochádzať z novej myšlienky. Niekedy vzniká aj počas realizácie TV programu.
  • Musí sa zachovať redakčná nezávislosť a obchodné vzťahy musia byť transparentné.
  • Ak chcete čo najviac využívať značkový obsah, klienti by mali pracovať na poskytovaní hodnoty aj mimo vysielania prostredníctvom vlastnej marketingovej alebo komerčnej činnosti.

Existuje viac spôsobov, ako dostať AFP do éteru, alebo do prostredia vysielania na požiadanie značkového vysielateľa. Tu je niekoľko ciest:

  1. KLIENT → VYSIELATEĽ → PRODUCENT
    Klient vytvorí stručný text, ktorý obsahuje základné hodnoty značky a charakter programu, ktorý chcú financovať. Redaktor potom spolupracuje s klientom a snaží sa získať výrobného partnera.Väčšina prevádzkovateľov vysielania uprednostňuje túto cestu, pretože je pravdepodobnejšie, že nápad bude od počiatku zosúladený s požiadavkami vysielateľa.

  2. KLIENT → PRODUCENT → VYSIELATEĽ
    Programová koncepcia je ponúkaná výrobnej spoločnosti a formát je potom spracovaný s klientom predtým, ako je predložený vysielateľovi. Je to dobrá voľba pre inzerenta, ktorý identifikoval ideálneho výrobného partnera a chce viacero programových nápadov.

  3. VYSIELATEĽ → PRODUCENT → KLIENT
    Vysielateľ hľadá konkrétny program alebo žáner, ktorý zodpovedá jeho programovej štruktúre. Tento program bude musieť financovať.
    Dá programové oznámenie o značke a predloží ponuky výrobcom.
    Táto metóda zvyšuje možnosť spustenia programu, pretože začína s požiadavkou, ktorú má v pláne.

  4. KLIENT + PRODUCENT → VYSIELATEĽ
    Program je vytvorený a financovaný a potom poskytnutý vysielateľovi, ktorý bude musieť nájsť vhodný priestor na jeho vysielanie.

  5. Slovenské špecifikum PRODUCENT → KLIENT → VYSIELATEĽ
    Na to sme si už zvykli, že v SR je všeličo naopak. Producent má nápad na zaujímavý program a hľadá klienta, zároveň aj vysielateľa. (O podrobnostiach tohto druhu AFP sa zmienime inde.)

     

Vysielatelia pracujú inak

Klienti a agentúry musia pochopiť rôzne spôsoby uvedenia programu do prevádzky a obchodné praktiky každého vysielateľa s cieľom dosiahnuť najlepšie výsledky. Najlepším spôsobom, ako k tomu pristupovať, je najprv získať myšlienku programu a následne diskutovať o obchodných podmienkach.

Prevádzkovatelia TV vysielania majú tiež povinnosť voči svojim divákom a príliš značkový obsah alebo umiestňovanie produktov jednoducho nemusí byť v najlepšom záujme realizácie TV programu bez ohľadu na to, koľko peňazí sa ponúka.

Nejde vždy len o nový projekt. Programy financované inzerentom AFP nemusia mať pôvod novej myšlienky. AFP niekedy vzniká, keď už program prebieha a vysielateľ hľadá partnera na vyplnenie medzery vo financovaní, zatiaľ čo značka hľadá možnosť partnerstva. To je výhodné pre obidve strany.

Právny krok: zabezpečenie redakčnej nezávislosti

Pokiaľ ide o program financovaný inzerentom, hovorí sa aj o stupni "vlastníctva". Čo to však znamená a do akej miery môže byť poskytovateľ financovania zapojený do televízneho programu?

Vo vzdušnom priestore AFP podliehajú rovnakým legislatívnym pravidlám ako konvenčné sponzorované programy. Donor nesmie mať zásadný vplyv na programový obsah alebo plánovanie takým spôsobom, aby ovplyvnil redakčnú nezávislosť alebo zodpovednosť vysielateľa a obchodné vzťahy musia byť transparentné.

Počas fázy iniciovania však pred rozhodnutím o investovaní kolektívneho času a peňazí do myšlienky tvorby programu vysielateľ, producent a inzerent by mali diskutovať a súhlasiť s týmito krokmi:

  • Formát programu a skriptový obrys (námet)
  • Odovzdanie námetu a dohoda o moderátoroch programu, prípadne ďalších účinkujúcich
  • Sponzorské kredity pre klienta

Pokiaľ ide o "vlastníctvo", rozsah, ten môže závisieť od toho, do akej miery inzerent financuje projekt: napr. plné financovanie alebo koprodukcia a práva na zdieľanie s vysielateľom alebo výrobcom. Tie môžu zahŕňať:

  • Platformy a územia pre distribúciu; tj mobilný, online a geografický región
  • Licenčné práva tretích strán; napr. logá, používanie autorských práv inými
  • Marketingová a PR aktivita na podporu programu / obsahu

Tento rámec pomáha definovať úlohy jednotlivých zainteresovaných strán a chrániť redakčnú nezávislosť a integritu produkcie. Týmto spôsobom sa vytvára silná platforma pre značkový marketing programu, ktoré si diváci chcú pozerať, od ľudí, ktorí vedia, ako ich vyrobiť.


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava
 /27 >> nasledujúci


  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.

Image in photogallery
8 potrieb pre ktoré sledujeme video / výsledky štúdie Thinkbox (2350)
16.2.2019 10:49 | Mária Urlandova

Image in photogallery
Televízia je srdcom videosveta (632)
15.2.2019 15:25 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízna reklama je najbezpečnejšia reklamná investícia (580)
30.1.2019 01:34 | Mária Urlandová

Image in photogallery
TV reklama je najdôveryhodnejšia, kto je na konci? (594)
30.1.2019 01:13 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Aké má televízia miesto v marketingovej komunikácií (2801)
27.1.2018 07:57 | TVBA

Image in photogallery
Ako manažovať a spravovať reklamu (3282)
17.1.2018 07:55 | TV Bratislava

Image in photogallery
Pravda o mládeži - motivácie pre sledovanie videí (3413)
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére a médiá  (1223)
7.12.2017 09:04 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Čo je to AFP - program financovaný inzerentom? (2188)
4.5.2017 14:17 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Paleta obsahového partnerstva v televízií (2346)
4.5.2017 09:49 | Regiontvnet

Image in photogallery
Úvod do obsahu AFP a značkového obsahu (2122)
2.5.2017 12:39 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Úvod do spotovej reklamy (1677)
21.4.2017 07:51 | Regiontvnet


Image in photogallery
Čo dokazujú výskumy v televíznej reklamy (2868)
13.4.2017 08:18 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane? (2774)
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Aké sú vaše ciele a čo chcete TV reklamou dosiahnuť ? (2413)
9.4.2017 13:43 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako efektívne zacieliť na skupiny? (2568)
8.4.2017 14:37 | RegionTVnet


Image in photogallery
Možnosti regionálneho plánovania TV (3752)
5.4.2017 11:45 | RegionTVnet

Image in photogallery
Kedy by ste mali inzerovať v televízií? (2425)
4.4.2017 07:58 | RegionTVnet

Image in photogallery
Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe (2959)
2.4.2017 15:15 | RegionTVnet

Image in photogallery
Pravidlá a odôvodnenie umiestnenia produktov (2180)
13.5.2016 13:54 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Typy umiestnenia produktu (2425)
10.5.2016 14:58 | Regiontvnet

Image in photogallery
4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku (2964)
9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako získať to najlepšie zo značkového obsahu (2392)
5.5.2016 15:25 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Úvod do Video on demand (2447)
5.5.2016 08:23 | Regiontvnet


Image in photogallery
Kto sú vysielatelia VOD (2674)
5.5.2016 08:11 | Regiontvnet

Image in photogallery
Získané média nemôžu nahradiť hromadné médiá (3233)
4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako odhadnúť sledovanosť regionálnej TV  (2048)
3.5.2016 15:40 | Regiontvnet

Image in photogallery
Prehľad obsahových partnerstiev (2079)
3.5.2016 07:30 | Regiontvnet


Image in photogallery
Objavte regionálnu televíziu pre vašu úspešnú kampaň  (2775)
27.4.2016 08:15 | Regiontvnet

Image in photogallery
Televízia má rýchlu odozvu (2938)
15.4.2016 07:42 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia je všade (2767)
15.4.2016 07:18 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia pôsobí na emócie a popularizuje značky (2912)
13.4.2016 18:08 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Televízia je životne dôležitá aj pre dlhodobý úspech značky (2636)
13.4.2016 14:44 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia je steroid pre iné médiá (2898)
13.4.2016 14:41 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia má bezkonkurenčný rozsah a dosah (2579)
13.4.2016 12:01 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky? (2499)
13.4.2016 10:30 | RegionTVnet


Image in photogallery
Plánovanie televízneho vysielania (2474)
13.4.2016 08:14 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň? (2534)
1.4.2016 10:25 | TVBA

Image in photogallery
Koľko stojí teleshopping? (1917)
26.3.2016 15:09 | Mária Urlandová

Image in photogallery
AFP pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne (3614)
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet




Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam