Televízia je životne dôležitá aj pre dlhodobý úspech značky

13.4.2016 14:44 | Mária Urlandová

Televízna reklama má veľa krátkodobých efektov, ako napríklad riadenie predaja, vytváranie špičiek v on-line vyhľadávaní a vytváranie verejnej mienky. Funguje to a rýchlo. Okamžitý úspech je však len jednou časťou moci televízie. Účinky televíznej reklamy sa časom nahromadia; čím dlhšie inzerujete, tým väčší efekt. Je to dôležité pre dlhodobý úspech.

Výskum ziskovej schopnosti od spoločnosti Ebiquity a Gain Theory: Prípad podnikania pre reklamu (2017) zistil, že:

  • Pri dlhodobom ignorovaní televíznej reklamy  je ignorovaná 58% návratnosť zisku z reklamy.
  • Podniky, ktoré optimalizujú svoje investície do reklamy výlučne na základe viditeľnejších krátkodobých výnosov, výrazne podhodnocujú celkovú ziskovosť, ktorú dosahuje reklama, a nemaximalizujú rast a hodnotu spoločnosti.   
  • Televízia je „najbezpečnejšie“ reklamné médium. Je pravdepodobné, že z krátkodobého aj dlhodobého hľadiska vytvorí zisk generovaný reklamou. Z krátkodobého hľadiska 70% televíznych reklamných kampaní prináša zisk. Počas 3 rokov po ukončení reklamných kampaní sa to zvýši na 86%.
  • V krátkodobom horizonte je televízia zodpovedná za 62% všetkých ziskov generovaných reklamou s návratnosťou investícií 1,73 GBP za každú vynaloženú libru, najvyššiu zo všetkých médií. Z dlhodobého hľadiska vytvára televízna reklama 71% z celkového zisku generovaného reklamou pri NI nad 3 roky, tiež najvyššiu zo všetkých médií.

Predchádzajúce štúdie účinnosti reklamy tiež poskytujú dôkaz dlhodobej hodnoty televízie:

  • Dlhodobé (+ 3 roky) investície do reklamy prinášajú dvojnásobok zisku z krátkodobého prístupu (menej ako 1 rok) - hoci investovanie do oboch prináša ešte vyššie výnosy.
  •  V kampaniach trvajúcich 3 a viac rokov televízna reklama vytvára priemerné zvýšenie zisku takmer 140% (IPA, „Efektívnosť reklamy: dlhá a krátka“, 2013)
  • Najväčšia časť rozpočtu na reklamu by sa mala investovať do médií s hromadným dosahom a dlhodobými účinkami. Do týchto médií na budovanie značky by sa malo investovať najmenej 60% (IPA, „Efektívnosť reklamy: dlhá a krátka doba“, 2013)  

Zdroj: https://www.thinkbox.tv/why-tv/vital-for-long-term-success-slide/




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Televízia je kráľovnou v reklame

  • Má jedinečnú presvedčovaciu schopnosť, zapamätateľnosť, dokáže predviesť vzrušenie, napätie, krásu, názorne ukázať ako fungujú produkty a ako sú účinné.
  • Účinok televízie trvá dlhšie ako u iných médií. Televízny spot môže žiť v mysliach spotrebiteľov celé roky. Čo môže byť videné, môže byť aj predané.
  • Televízia je nepochybne najefektívnejšou možnosťou komunikácie s masovým publikom. Peniaze investované do TV nie sú nikdy zbytočné. Zodpovedá za 71% celkového zisku vytvoreného reklamou pri priemernej návratnosti investícií za 3 roky.

» AKO SA DOSTAŤ DO TV

 

Chcete čítať užitočné články pravidelne? Prihláste sa budeme vám ich posielať.




Reklama Produkcia Blog


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam