logo
Nákupný košík

 



Komerčná spolupráca
Blog
HLAVNÉ MENU

8 dôvodov, prečo ľudia sledujú videá

Podrobnosti výskumu:

  • Televízni vysielatelia - TV obsah spĺňa všetky potreby.
  • Video na požiadanie - VoD predstavuje 10% priemernej spotreby videa. Celé seriály sú už dostupné z archívov.
  • Online video - má inú funkciu ako TV vysielanie a služby VOD a to krátke virálne videá a návody.

Dôvody sledovania :

1. Relaxácia - 26%
Potreba relaxovať je univerzálna, všetci sa potrebujeme zbaviť stresu. Lineárna televízia hrá najdôležitejšiu úlohu.
2. Rozptýlenie (zabíjanie času) - 18%

S rozširovaním inteligentných telefónov aj túto potrebu uspokojujeme. Obsah je dostupný bez ohľadu na to, kde sa nachádzame. Táto potreba okamžitého uspokojenia, prostredníctvom krátkeho online videa, je znakom mladších ľudí - ktorí majú na to čas. Starší, nad 55 rokov tiež potrebujú rozptýlenie, ale realizujú ho cez VOD.
3. Komfort - 16%

Ľudia sú spoločenské bytosti a všetci potrebujeme tráviť čas s milovanými - najmä s našimi partnermi a najbližšou rodinou. Platí to bez ohľadu na vek alebo životné štádium a väčšina z nás uznáva úlohu televízie pri spájaní domácností.
4. Byť v obraze (informovaný) - 12%

Väčšina z nás cíti vrodenú túžbu zostať v kontakte so svetom. Obsah TV vysielania predstavuje 77% celkového sledovania, online video 13% a VOD iba 2% pre túto potrebu. Dôležité je to najmä pre skupinu nad 25 rokov a staršiu.
5. Výmena skúseností - 10%

Živá televízia je spôsobom, ako uspokojiť trvalú ľudskú potrebu zažiť obsah v rovnakom čase ako ostatní. Televízne vysielanie predstavuje 82% času, ktorý trávia ľudia pri zaistení tejto potreby, online video 11% a VOD iba 4%. Online médiá zosilňujú efekty lineárnej televízie.
6. Túžba dopriať si pre seba - 9%

Všetci máme svoje osobné záujmy, vášne aj neslušné potešenie a video obsah poskytuje čoraz lepší spôsob ich sledovania.
7. Útek od reality - 7%

Výber platformy má tendenciu byť riadený tým, kde je požadovaný obsah ľahko dostupný.
8. Video návody - ako čo robiť - 2%

Táto potreba sa zvyčajne plní prostredníctvom webových stránok s videom online, ako je YouTube.

  • Televízia preberá prevažnú väčšinu času sledovania a bude to aj naďalej robiť z predvídateľných dôvodov.
  • Spoločnosti VOD umožňujú sledovať nadmerné množstvo TV obsahu podľa výberu.
  • Služba YouTube vyplní medzeru nudy v priebehu dňa s krátkymi videami.

Online versus TV reklama

Medzi platformou lineárnej televízie a online videom je viac rozdielov, a to nielen v spôsobe konzumácie obsahu. Prax ukázala, že v mediamixe má byť zastúpená televízia (masové publikum)  a  online ako podporné médium (odporúčanie cez sociálne siete).
Televízia + online = synergia, multiplikácia účinkov, haló efekt.

 

  • Televízia je najobľúbenejšia forma videa. Predstavuje 74,8% video spotreby priemerného človeka. Služba YouTube je napríklad len 6,4%.
    Prevažný podiel ľudí sleduje televízne vysielanie v domácnosti. Televízia je sledovaná aj na mnohých miestach mimo domova. Podiel dospelých, ktorí sledujú televíziu prostredníctvom iných zariadení, je malý, ale významný  a rastúci. Sledujú najmä televízny obsah.

    Pravda o mládeži

    → Televízia zaberá 65% spotreby videa u ľudí vo veku 16-24 rokov.
    → YouTube zaberá  7% času videa u ľudí vo veku 16-24 rokov.
    → Mladí ľudia majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným televíznym prijímačom.
    → Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa.
    → Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu.

  • Na internete sa nachádza rôzny, aj nepravdivý obsah. Z toho dôvodu takému obsahu ľudia menej dôverujú.

    Digitálny marketing má vážné problémy

    Predpokladá sa, že 60% všetkej internetovej návštevnosti je umelá, teda nepochádza od ľudí z mäsa a kostí.
    → Boti a robotické siete - narastajúca hrozba. Ale za tieto impresie (kliky) inzerenti platia.
    Nebezpečenstvo s menom kontextová reklama.
    Falošní influenceri zarábajú na nevedomosti.
    Ľudia sú unavení z reklamy - bannerová slepota.
    Blokovanie reklám na internete.

    Veľké značky znížili svoje digitálne rozpočty, ale ich predaje neprepadli, to znamená, že úloha reklamy na internete bola preceňovaná.

    Nakupovať si lajky sociálnej sieti je ako - kupovať si lásku

Televízia je obrovská a suverénne najobľúbenejšia pre všetky vekové skupiny. Táto obrovská popularita znamená, že žiadna iná forma reklamy ju nedokáže prekonať v rýchlosti a moci. Jedinečná schopnosť televízie je dodávať obrovské počty divákov v krátkom čase a to je dôvod, prečo je TV reklama najúčinnejším typom reklamy.

 




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam