logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Pavel Vlček, Ján Mrva a Branislav Kaliský: Bez metra sa katastrofálna dopravná situácia v BA nevyrieši

23.8.2018 17:00 | Eva Sládková

Bratislavské metro je dnes už legenda, o ktorej len málokto verí, že sa raz stane skutočnosťou. Jedno je ale isté. Dopravná situácia v našom meste je alarmujúca a stále sa zhoršuje. Všetci vedia, že ju nejako treba riešiť. Avšak ako? Potrebuje Bratislava metro alebo je to pre nás zbytočný luxus? Spýtali sme sa bývalého generálneho riaditeľa akciovej spoločnosti Metro Bratislava Pavla Vlčeka a dvoch mestských poslancov,  Jána Mrvu a Branislava Kaliského.

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Diskusia k článku

Pridať príspevok

Добрый день.
Услуги:
ремонт устройств плавного пуска, модернизация промышленного оборудования, автоматизация технологических процессов, наладка промышленной автоматики, ремонт промышленной электроники, ремонт силовой электроники, ремонт частотных преобразователей:
VFD075V43A, 3G3RV-A4075, CIMR-E7Z40552A, VZA40P2EAA, CIMR VMS 2030, CIMR-V7CC20P77, SMC930200-P, M400-06400420A, EI-9013-1000H, ATV12H037F1, CIMR VMS 2045, ATV71HD37N4, CIMR MR5N 23P7, FR-A740-04320, CIMR M5A 2011, M400-094002240E, CIMR-VMC22P2, 3G3PV-A2004, CIMRE7Z40450A, FR-A540-15K, FR-Z320-0.75K-UL, ATV71EXC5C50Y, EQ7-4350-C, 3G3RV-A4004, FR-S540-0.4K, CIMRV7CU41P54, CIMR-E7Z40370, ATV312HU15M3, CIMRE7Z40550A, MP1850A6R, 3G3PV-B211K, MP825A6, ATV71WU22N4A24, CIMR-VC4A0001JAA GBR, EI-7011-400H, CFW080073BDN1A1Z, CIMR-F7Z41101B, M400-02200024A, MP825A5, ATV61WD11N4U, ATV71QC31Y, CIMR-F7Z42P21B, CIMR-L7Z23P7, VZAB0P7EAA, 3G3PV-A2150, CIMRF7Z20451B, CIMR-E7C40181, CIMR-F7A41320, CIMR-E7Z21P51, ATV12H075M2TQ, CFW110058T4ON1Z, ATV12HU15M3, M200-06400470A, CIMR-G7C40370B, SMC920300, VZA20P1BAA, ATV71EXC2C20Y, ATV32H055N4, FR-E720-600SC, E1-7011 001H, ATV31CD11N4, ATS48D75Y, EI-9011-003H, CIMR-E7C21P51, CIMR VMS 2037, CIMR-V7AZB2P20B, M300-02400013A, M200-03400056A, CIMR-V7AZ20P20B, CIMR-V7AT41P50, M700-09402240A, CIMR-G7C40111B, CFW080070TDN1A1Z, EQ5-2005-N1, SMC920050-P, CIMR-V7TC20P47, E1-7011 125H, CIMR-E7Z40750, EQ5-20P2-N1, FR-S520E-2.2K, IMS20125-V5-C24-F1-E4, ATV61WU75N4U, VFD450B43A, SMC940075-P, SMC920400, VFD220VL43A, M800-07400770A, ATV12PU30M3, VFD007E43A, ATV71EXC5C16N4, SMC920150-P, M300-01200017A, FR-A220-11K-UL, CIMRG7C40P71B, CIMR-F7C40P71, ATV71HC20Y, FR-V520-7.5K, CIMRV7TC21P50, VFD185F43A-G, VZAB1P5BAA, и др.

Prom Electric https://prom-electric.ru/articles/1/1/

Odpovedať
1.8.2019 02:43 WeglovitovIQ

Ako hovoria marketingoví odborníci: prerušovaná súlož nie je bezpečná ! LEN NEPRERUŠOVANÁ SÚLOŽ JE BEZPEČNÁ ! ! !
Odpovedať
29.8.2018 22:12 Ivan Braduch, od Janíčka Ľúbezného (málo vystískaného), Csallóköztárnok, nem Dunaszerdahely,

ERRATA: ...sú skalamní... ...už sa teším na dopravný kolaps v meste ktorý nastane pri kompletnej uzávierke Karloveskej radiály, kedy sa v plnej miere ukáže, akú medvediu službu nám tu naša desaťročia zanedbávaná, politikmi ignorovaná, ba až nenávidená električka urobí, akonáhle prestane premávať.

Odpovedať
21.8.2018 13:04 Erik Z.

Znvu sa potvrdilo pravidlo, že politici podporujú megalomanskú vec, o ktorej tušia že nič z nej nebude, len preto, aby sa mohli po voľbách vyhovoriť na vyššie dôvody, pre ktoré to nemohli realizovať. Lebo štát nedal podporu, lebo sa nezabezpečilo financovanie, lebo odborníci si nie sú jednotní, lebo.... Proste typický alibizmus. Keby totiž po voľbách ukázali, že nedokážu nielen že rozvíjať električky, ale ani udržiavať ich infraštruktúru, tak by dopadli ako Nesrovnal, ktorý to má definitívne zrátané u mnoho ľudí, ktorí ho pôvodne volili - sú skalamaný.rnrnMimochodom, už sa teším na dopravný kolaps v meste ktorý nastane pri kompletnej uzávierke Karloveskej radiály, kedy sa v plnej miere ukáže, akú medvediu službu nám tu naša desaťročia zanedbávaná, politikmi ignorovaná, ba až nenávidená električka robí. A podobné, hoci nie také dramatické, to bude pri uzávierke Ružinovskej radiály. Račianska by dopadla omnoho horšie, asi ako Karloveská, hoc by sa dotkla výrazne viac mimobratislavčanov než miestnych.rnrnPodľa hesla čím horšie, tým lepšie, aj projektanti pránujú rekonštruovať zdevastované a desaťročia neudržiavané trate za plnej výluky električiek. Pôvodne som presadzoval aby sa rekonštrukcia robila čiastočne, po jednokoľajných úsekoch. Zmenil som názor. Toto mesto musí konečne raz pochopiť, aký dopravný kolaps nastane v momente dlhšieho odstavenia významenj električkovej radiály.rnrnMimochodom, všimnite si jednu zaujímavú vec. Najväčšie problémy s dopravou majú práve tie mestské časti, do ktorých nie je električka zavedená. No a premýšľajte nad tým, čím to asi bude....
Odpovedať
21.8.2018 12:59 Erik Z.

Situácia je ešte horšia, ako píše Miki III. - Bratislava by nezvládla ani tie 2 km, nebyť masívneho financovania pomocou fondov EÚ. Je potrebné si úprimne položiť otázku, či by Bratislava, aj keby dostala kompletne hotové metro "na tanieriku s belasým pásikom", bola schopná ho prevádzkovať a udržiavať? A rovnako úprimne a jednoznačne si odpovedať - NIE! Bratislava dnes zvláda s vypätím všetkých síl a na hrane predpisov a zákonov udržiavať električkové trate. Pritom prevádzkové náklady metra sú rádovo vyššie (eskalátory, výťahy, osvetlenie, ventilácia, zabezpečovacie zariadenie, ochranný systém). Len náklady na prevádzku metra v Prahe (kde je vybudovaný funkčný a rozsiahly systém, takže fixné náklady sú na jednotku prepravného výkonu omnoho nižšie) predstavujú na osobokilometer dvojnásobok nákladov na električku.
Odpovedať
20.8.2018 14:35 Igor Jeřábek

Veľmi smutné. Zvolebnieva sa a tak politici, bez toho, že by rozumeli problematike, sľubujú nereálne - teda opäť metro. U pána Vlčeka je to pochopiteľné, bol by sám proti sebe, keďže dlhé roky sa o metro v Bratislave snažil. Ale to, že metro opäť presadzujú neodborníci - poslanci - je bohužiaľ typické politikárčenie. Metro nie je riešením (bolo by, keby sa stal zázrak, niekto by zaplatil jeho výstavbu a potom aj prevádzku - ale to je z ríše snov), lebo nie je reálne. Navrhovať nereálne riešenia je hlúposť. Táto hlúposť spôsobila súčasné bratislavské dopravné problémy. Namiesto reálneho riešenia v podobe intenzívnej výstavby električky do nových štvrtí sa nerobilo nič s odkazom na spomínaný zázrak - metro: Raz ho tu budeme mať a potom sa situácia vyrieši - lenže kedy? Bratislava potrebuje riešenie ihneď a potrebovala ho už pred 40 rokmi, keď sa hlúpy nápad s metrom zrodil. Pritom stačí porovnanie s Brnom a Ostravou, s mestami o niečo menšími ako Bratislava, avšak s temer dvojnásobkom električkových tratí. Krásnym príkladom, ako sa doprava riešiť má, je anglický Manchester. Je porovnateľný s Bratislavou (0,5 mil. obyvateľov), avšak celá aglomerácia je oveľa väčšia (2-2,5 mil. obyv.). Takže väčšie mesto v oveľa bohatšej krajine. V roku 1990 bol Manchester závislý len na prímestských vlakoch (tie však neriešili mestskú dopravu) a na autobusoch stojacich v zápchach. A ani v takej bohatej krajine, akou je Británia, si netrúfli budovať v Manchestri metro. Lebo vedeli, že to nikto nezaplatí. Orientovali sa na električkovú dopravu. A výsledok? V roku 1990 (začiatok výstavby) nula kilometrov električiek, za 28 rokov budovania 92 kilometrov. A ďalších 6 km je rozostavaných. Za ten čas zvládla Bratislava postaviť 2 km električiek a sieť rozšíriť z 38 km na 40 km. Potrebuje to komentár? Občania, nenechajte sa oblbnúť nereálnymi sľubmi nekompetentných politikov!
Odpovedať
20.8.2018 14:10 Miki III.

Pridať príspevok
Meno *:
Váš email:
Text *:




 


Image in photogallery

Milan Andráš a Ľubomír Boháč: Aké problémy spájajú Raču a Staré Mesto (892)
11.10.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

K. Augustinič, J. Karman a R. Lamoš: Výberové konania na šéfov podnikov v meste  (699)
9.10.2019 17:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

Ako je BA pripravená na civilnú ochranu (926)
25.9.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Ekonomická situácia Bratislavy a jej perspektíva (952)
18.9.2019 17:00 | Jozef Hübel


Image in photogallery

Bývalí župani Vladimír Bajan, Ľubo Roman o tom ako sa osvedčili sa župy (1452)
20.2.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Kratochvílová, Schlosser: Ako sme pripravení na dopravné obmedzenia v Bratislave? (1734)
13.2.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Ľubomír Falťan a Michal Kaliňák: Vie občan na čo a komu slúži župa?  (3349)
6.2.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Zuzana Aufrichtová a Marek Machata: Staré Mesto s novou filozofiou (3093)
30.1.2019 17:00 | Jozef Hübel


Image in photogallery

Zmenia skúsení poslanci v Mestskom zastupiteľstve politickú kultúru? (2132)
16.1.2019 17:01 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Lenka Antalová Plavuchová, Rastislav Kunst a Matej Vagač - noví poslanci v Mestskom zastupiteľstve  (2126)
16.1.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Ako spoja malé mestské časti na juhu Bratislavy svoje sily?  (2436)
9.1.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Tatiana Kratochvílová a Lucia Štasselová - nové viceprimátorky Bratislavy a ich priority a riešenia (2787)
2.1.2019 17:00 | Jozef Hübel


Image in photogallery

Juraj Droba - rok vo funkcii zupana (2548)
26.12.2018 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Lucia Štasselová a Sergej Kára: Ako má vyzerať nová koncepcia práce s bezdomovcami? (2376)
19.12.2018 17:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

Nastúpi v Bratislave po komunálnych voľbách nová politická kultúra?  (2850)
6.12.2018 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Jozef Krúpa, Dana Čahojová, Robert Molnár: Sneh a ľad budú toho roku ešte väčšou komplikáciou ako vlani (1925)
28.11.2018 17:00 | Eva Sládková


Image in photogallery

Potrebuje Bratislava 15 stavebných úradov? Ľ. Farkašovská, G. Ferenčáková, J.Krúpa: (3345)
7.9.2018 17:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

Pavel Vlček, Ján Mrva a Branislav Kaliský: Bez metra sa katastrofálna dopravná situácia v BA nevyrieši (29701)
23.8.2018 17:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

Alena Trančíková a Mikuláš Huba: Má Bratislava dostatok kvalitnej pitnej vody? (4101)
23.8.2018 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Juraj Cenker, Martin Chren, Pavol Bulla: Ako zefektívniť fungovanie bratislavskej samosprávy? (3202)
17.8.2018 17:00 | Eva Sládková


Image in photogallery

Jozef Uhler, Ján Kovalčík, Tomáš Vašek: Ako zlepšiť dopravu v Bratislave? (3756)
20.7.2018 17:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

Samospráva na Slovensku - ako ďalej?  (2166)
11.7.2018 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Čo trápi najjužnejšie mestské časti Bratislavy?  (5143)
27.6.2018 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Zbaví sa Bratislava hazardu? (2380)
20.6.2018 17:00 | Jozef Hübel


Image in photogallery

Mestské lesy majú novú koncepciu rozvoja (2826)
4.5.2018 17:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

Kedy a či bude mať Mária Terézia v Bratislave pomník? (2637)
28.3.2018 17:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

Aký bude osud Propeleru na Rázusovom nábreží?  (5951)
21.2.2018 17:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

Dokedy naše hlavné mesto unesie developerský boom? Developerská Bratislava - ako ďalej?  (4489)
15.1.2018 17:00 | Jozef Hübel


Image in photogallery

Ničia developeri vodné zdroje? Ochrana vodných zdrojov Žitného ostrova a sanácia kontaminovaných oblastí (5454)
10.1.2018 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Bilancia 2017 - kľúčové momenty v hlavnom meste (3810)
27.12.2017 17:00 | Beseda o 5

Image in photogallery

Bratislava a stavby blízkej budúcnosti  (4584)
27.11.2017 13:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Počet mestských policajtov v Bratislave nie je ideálny. (4781)
4.10.2017 17:00 | Beseda o 5


Image in photogallery

Chcú developeri len obchádzať zákon alebo si naozaj zaslúžia štatút významnej investície? (3394)
20.9.2017 17:00 | Beseda o piatej

Image in photogallery

Doprava v BSK zadarmo? (3283)
11.8.2017 12:24 | Región plus

Image in photogallery

Ako poskytovať kvalitné sociálne služby? (3009)
31.7.2017 12:18 | Región plus

Image in photogallery

Bikesharing konečne aj v Bratislave! (5827)
4.7.2017 17:00 | Beseda o 5


Image in photogallery

Opozičná politika - ako ovplyvňovať veci verejné? (6023)
4.7.2017 17:00 | Beseda o 5

Image in photogallery

Reštituentom sa spôsob vyplácania starých krívd nepozdáva! (5639)
4.7.2017 17:00 | Beseda o 5

Image in photogallery

Boj o Konskú železnicu! (6440)
4.7.2017 17:00 | Beseda o 5

Image in photogallery

Ako sa brániť proti nepoctivým taxikárom a iným prepravcom? (4768)
30.6.2017 17:00 | Beseda o 5


Image in photogallery

K. Augustinič, P. Hanulík: Železná studnička - ako skĺbiť rekreáciu a ochranu? (5359)
16.6.2017 17:00 | Komunálny duel

Image in photogallery

Kauza Horský park - ako ďalej so zeleňou v Bratislave?  (5766)
14.6.2017 17:00 | Beseda o 5

Image in photogallery

Potrebujeme na Železnej studničke ďalšie parkovisko? (4611)
9.6.2017 17:00 | Beseda o 5

Image in photogallery

P. Frešo: BSK chce byť príkladom dobrého hospodára! (4055)
31.5.2017 14:11 | REGIÓN PLUS


Image in photogallery

Ako riešiť bezdomovcov na Zátiší? (6124)
29.5.2017 17:00 | Beseda o 5

Image in photogallery

Kultúra v Bratislave na okraji záujmu? (5132)
24.5.2017 17:00 | Beseda o 5

Image in photogallery

Poslanci majú výhrady k vedeniu BVS – trasie sa pod jej riaditeľom stolička? (5689)
19.5.2017 17:00 | Beseda o 5

Image in photogallery

Komunitné záhrady - kúsok zdravej prírody priamo v meste (4843)
18.5.2017 09:36 | Sandra Vychlopenová



12 >>


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam