Bratislava bude mať mediálnu komisiu, ktorá bude strážiť výdavky mesta na PR a reklamu

1.12.2017 18:00 | Metro Dnes

Hlavné mesto bude mať mediálnu komisiu. Na ostatnom zasadnutí zastupiteľstva rozhodla o tom nadpolovičná väčšina bratislavských poslancov. Mediálna komisia bude mať prehľad a dohľad nad investíciami hlavného mesta do marketingu a mediálnej prezentácie.

Obyvatelia Hlavného mesta by mali mať zabezpečený čo najširší prístup k informáciám o činnosti samosprávnych orgánov Bratislavy, mestských organizácií, činnosti magistrátu a zariadení zriaďovaných hlavným mestom. Z toho dôvodu samospráva spolupracuje s rôznymi médiami. Podporuje tiež rôzne, najmä kultúrne podujatia.
Poslanecká iniciatíva, vytvoriť občiansko – politický orgán, trvala dlhšie a podľa predkladateľa návrhu na jej zriadenie prichádza tento nápad v správnom čase.

Vyjadril sa pre TV Bratislava  poslanec MsZ Milan Vetrák (sleduj video)

Za predsedu mediálnej komisie mestského zastupiteľstva hlavného mesta bol zvolený poslanec Gábor Grendel. Jej ďalšími členmi sú poslanci - Ján Buocik, Richard Mikulec, Jozef Uhler, Peter Hanulík a poslankyne Soňa Svoreňová a Lucia Štasselová. Za vznikom mediálnej komisie stoja podľa jej budúceho šéfa objektívne príčiny.

Poslanec MsZ Gábor Grendel (sleduj video)

Členov komisie, ktorí nie sú poslancami, má na nasledujúce zasadnutie zastupiteľstva predložiť predseda novovytvorenej komisie Gábor Grendel. Ivo Nesrovnal má do konca roka predložiť technické, administratívne a finančné zabezpečenie na jej činnosť.

Cieľom mediálnej komisie nemá byť akási cenzúra médií. Nebude zasahovať do slobody prejavu.

Mediálna rada bude kontrolovať finančné toky,  kto a čo bude predmetom informovania verejnosti, v akých médiach a či sú tieto média revevantné vzhľadom na ich zameranie. Zároveň je aj poradným a iniciatívnym orgánom.

Poslanec MsZ Milan Vetrák (sleduj video)

Rada pre vysielanie a retransmisiu vníma rozhodnutie zastupiteľstva hlavného mesta, zriadiť mediálnu komisiu ako krok vpred.

Lucia Michelčíková, hovorkyňa RVR (sleduj video)

Pridaná hodnota úsilia bratislavského zastupiteľstva má byť v tom, aby obzory a informovanosť občanov bola neobmedzená a neobmedzovaná.

Zriadenie mediálnej komisie ako nezávislého orgánu môže byť pre dnešný systém verejnej mediálnej služby nápomocné. Postavenie regionálnych médií na Slovensku nie je vôbec jednoduché. K téme hovorí poslanec MsZ Milan Vetrák:

„Doteraz rozhodoval o politike hlavného mesta, výbere zmluvných partnerov, relevantnosti médií a cieľovej skupiny výlučne primátor. Po zriadení Mediálnej komisie MsZ by táto komisia mala spraviť takpovediac doterajší audit a predložiť mestskému zastupiteľstvu odporúčania. Niektoré doteraz riešené prípady nedostatočného financovania zmluvných partnerov naznačujú, že politika diverzifikácie mediálnych zdrojov má svoje limity a nie je dobre nastavená a v niektorých prípadoch môže dôjsť až k likvidácii doterajších tradičných a významných mediálnych partnerov hlavného mesta. To už nie je len záležitosťou primátora, ale aj mestského zastupiteľstva a osobitne mediálnej komisie.“

Mediálna komisia v Bratislave začne naplno fungovať a pracovať po Novom roku, ak primátor podpíše uznesenie v stanovenom termíne.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Diskusia k článku

Pridať príspevok

K tomuto článku ešte nie sú pridané žiadne príspevky
Pridať príspevok
Meno *:
Váš email:
Text *:




 

Livestream

 


V krátkom čase uvidíte

 

Radosa, Vetrák, Šesták: Ako Petržalka rieši problémy s parkovaním
Naozaj potrebujeme okrem mestskej samosprávy aj 17 samospráv samotných mestských častí?
Ľubica Turčanová, Michal Vlčan: Ako Petržalka podporuje športovanie
Ako zlepšiť dopravu v Bratislave?
Prečo štúdium na technických univerzitách mladých neláka?

.

DISKUSNÉ FÓRUM
Zviera nie je vec
Počet príspevkov: 1
Testovaním detí k vrcholovým športovcom
Počet príspevkov: 1
Rozhovor o sebaobrane pre každého s Tiborom Sklutom
Počet príspevkov: 1
Napíšte nám
Vaše meno
Email
Text




Pomáhame vám meniť svet k lepšiemu.

METRO DNES
BESEDA O PIATEJ
KOMUNÁLNY DUEL

S ľuďmi v regióne sme a naše publikum je vašim zákazníkom.



TV Bratislava je televízia s veľkým priestorom pre akúkoľvek reklamnú ideu. Reklama v televízií cielene oslovuje obyvateľov v ekonomicky najvýkonnejšom meste na Slovensku a tak dosahuje efektívny účinok bez geografických strát rozptylom.

Zo života TV Bratislava 

Bude v Bratislave pokračovať chaos pri parkovaní? Jednotnú parkovaciu politiku totiž poslanci mesta nepodporili.

TV Bratislava

  • Metropolitná TV Bratislava je najväčšia regionálna televízia na Slovensku veľkosťou územia pokrytého signálom, objemom výroby a pestrosťou programu.
  • TV Bratislava mesačne vyrobí 2500 minút programu. Taký veľký objem nevyrába žiadna iná regionálna televízia na Slovensku.
  • TV Bratislava má dostupnosť pre viac ako 600 000 obyvateľov na celom Slovensku.
  • TV Bratislava má sledovanosť, deklarovanú prieskumom  od renomovanej agentúry Dicio, cca 200 000 pravidelných divákov.
  • TV Bratislava je nielen klasická televízia, ale aj internetová TV a webový portál a je jediná televízia pre celé mesto a Bratislavský kraj.

 



Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM