TV reklama je kráľovnou medzi reklamnými formátmi

2.3.2011   22:59| M.Urlandová

Televízna reklama má jedinečnú presvedčovaciu schopnosť, zapamätateľnosť, dokáže predviesť vzrušenie, napätie, krásu, názorne ukázať ako fungujú výrobky a ako sú účinné.

  • Televízia predáva najlepšie, televízia žije najdlhšie
    Účinok televízie trvá dlhšie ako u iných médií. Televízny spot môže žiť v mysliach spotrebiteľov celé roky. Čo môže byť videné, môže byť aj predané.
  • Televízia dokáže predať všetko
    90 % prostriedkov investovaných do TV kampane sa vráti domov.
  • Televízia je bezpečná investícia
    Peniaze investované do televízie nie sú nikdy zbytočné. Investícia sa oplatí aj v krátkodobom horizonte. 91% takých kampaní má návratnosť investícií od 1 do 6.
    Inými slovami: investícia sa vráti šesťkrát v televízii, čo je oveľa lepšie ako letákové kampane, vonkajšie a tlačové médiá. Inzerujte svoju značku v televízii, ktorá sprostredkuje pôsobivý a emocionálny zážitok.

Vlastnosťou televíznej reklamy je: veľmi vysoká názornosť a naliehavosť, atraktívnosť, rýchla odozva a veľmi vysoká penetrácia trhov. Náklady na výrobu spotu sú pomerne vysoké ale náklady na vysielanie nízke.

Vlastnosti:

  • názornosť: veľmi vysoká
  • naliehavosť: veľmi vysoká
  • identifikácia balenia: dobrá
  • rýchlosť odozvy: vysoká
  • náklady na vysielanie : nízke
  • náklady na výrobu: vysoké
  • penetrácia hlavných trhov: veľmi vysoká

Silné stránky televíznej reklamy

Televízia je v súčasnosti najmasovejším komunikačným prostriedkom a odborníci jej pripisujú obrovský dosah na informovanie, vzdelávanie i zábavu najširších vrstiev. Televízia sa označuje za fenomén 20. storočia a pri súčasnom zrastaní s internetom bude zrejme - aj keď modifikovaná - aj jedným z najdôležitejších fenoménov 21. storočia.

Už samotné televízne nasadenie vzbudzuje u divákov rešpekt. Značka sa ocitá v "dobrej spoločnosti“ a divák ju vďaka vážnosti televízneho média ako takého automaticky priraďuje do svojích top značiek bez toho, aby si to uvedomoval.

  • vysoká sledovanosť
  • emocionálne pôsobenie (vidím, počujem, cítim)
  • zobrazenie deja v pohybe
  • dobrý zásah cieľovej skupiny
  • možnosť produkt ukázať a predviesť
  • rýchle budovanie povedomia
  • možnosť odsledovania efektivity v krátkom čase po odvysielaní spotu
  • masový zásah

Náklady na televiznu reklamu u najznámejších značiek obvykle činia až 95% z celkových nákladov na reklamu. Tlačové média, rádio a internet sa používajú ako podporný prostriedok a dosahujú nižšie percentá z rozpočtu.

Komunikácia prostredníctvom televízie

Médium diktuje agendu a keď to pochopíme, môžeme "diktovať" médiu a využiť ho na účely cielenej komunikácie, public relations v prospech organizácie, firmy, inštitúcie alebo osobnosti.

Ako sa dostať do televízie?

To je vari najťažší oriešok celej public relations. Televízia je najvýberovejší masovokomunikačný prostriedok. V spravodajstve a publicistike pracuje s tzv. zvukovými a obrazovými koncentrátmi, ktoré v sebe sústreďujú podstatu, najzaujímavejšie, najobsažnejšie, najreprezentatívnejšie a súčasne najkratšie vzorky skutočnosti, danej udalosti. Ak chceme zaujať redaktora, producenta, autora, musíme ho nainfikovať záujmom o danú problematiku alebo mu poslať predpripravený materiál.
 

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Blogy

Image in photogallery
Objavte regionálnu TV pre svoju efektívnu kampaň (1101)
Prečo regionálna televízia? Pretože spĺňa sen každého média! Teší sa vernosti a záujmu divákov! To je jasný úspech! Využite tento komunikačný kanál pre vašu firmu a vaše reklamné posolstvo. Má uznanie u divákov a veľké sympatie Miestne správy, rozhovory s volenými politikmi, ...
Prečítajte si viac


Image in photogallery
Televízia je stále najefektívnejšou možnosťou komunikácie s masovým publikom. (1177)
Tradičné sledovanie televízie je u ľudí stále preferovaný spôsob trávenia času. Televízia je pevne integrovaná v každodennom balíku médií. Na Slovensku 4 mil. obyvateľov sleduje televíziu niekoľko hodín denne. Tí, ktorí sa odklonili od tradičného sledovania, sledujú televíziu ...
Prečítajte si viac


Image in photogallery
Čo ste o regionálnej televízii nevedeli (3618)
Ak sa Vám dostal do rúk exkluzivny časopis Guest z leta 2015, mohli ste si všimnúť, že na strane 52 je uverejnený rozhovor s riaditeľkou TV Bratislava na tému regionálnej televízie. Vyberáme z obsahu: Regionálne vysielanie si vo vyspelých krajinách vysoko vážia a oceňuje jej význam ...
Prečítajte si viac


Image in photogallery
TV reklama je kráľovnou medzi reklamnými formátmi (6927)
Má jedinečnú presvedčovaciu schopnosť, zapamätateľnosť, dokáže predviesť vzrušenie, napätie, krásu, názorne ukázať ako fungujú výrobky a ako sú účinné. Silné stránky televíznej reklamy vysoká sledovanosť masový zásah emocionálne pôsobenie (vidím, počujem, ...
Prečítajte si viac


Image in photogallery
Ako postupovať pri zadávaní TV reklamy  (4867)
Predtým, ako naplánujete televíznu reklamu, urobte si krátky prehľad o televíznom trhu a oboznamte sa zo špecifikami televízie. Širší prehľad a znalosť vám umožní obhájiť vaše rozhodnutie pred vedením spoločnosti a je tiež nástrojom na zhodnotenie vynaložených prostriedkov. K ...
Prečítajte si viac


Image in photogallery
Aká je efektivita a účinnosť reklamy rôznych mediatypov (3963)
Hodnotenie účinnosti reklamy a inzercie v jednotlivých mediatypoch skúma vplyv na predaj, účinnosť reklamy a inzercie, vplyv reklamy na zmenu značky, vplyv okolia, vplyv pozitívnych a negatívnych správ, reklamu a inzerciu v porovnaní s propagáciou predaja.
Prečítajte si viac








Medialny dom Súťaž Kontakt

Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft



Medialny dom Súťaž Kontakt

Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM