Čo ste o regionálnej televízii nevedeli

21.7.2015   14:12| TVBA

Regionálna TV má nezastupiteľné miesto v spoločnosti. Čím je pre obyvateľa udalosť bližšia, tým je pre neho zaujímavejšia. Miestna televízia je pre ľudí dôveryhodná a má vysokú mienkotvornú funkciu.
 

O regionálnej televízií sme sa porozprávali s Ing.Máriou Urlandovou, riaditeľkou a zakladateľkou regionálnej  televízie TV BRATISLAVA.

Čím je regionálna televízia výnimočná?
Je  blízko ľudí a v regiónoch obľúbená, je nebulvárna a dôveryhodná, prináša informácie, ktoré inde nenájdete, pozná divákov aj svojich lokálnych klientov. Okrem toho sú aj  "strážcovia demokracie", pretože ovládnuť desiatky TV staníc jedinou politickou stranou je takmer nemožné.

Koľko ich je na Slovensku?
Na Slovensku existujú desiatky regionálnych a lokálnych TV staníc, ktoré plnia jedinečnú, nezastupiteľnú úlohu - informovať o dianí v najbližšom okolí. Obsah vysielania je prispôsobený záujmom lokálneho diváka : správy, aktuálna publicistika, magazíny, ale aj unikátne záznamy z rokovania mestských zastupiteľstiev.

Na Slovensku sú takmer v každom väčšom meste. Lotos ich združuje viac ako 50. Televízne stanice sa zakladali najmä koncom 90 tych rokov ako "starostovský infokanál".Televízie vo vlastníctve samosprávy sa časom stali menej vieryhodné, lebo plnili úlohu "hlasnej trúby" starostu či primátora. Dnes ich je viac ako polovica v súkromnom vlastníctve, avšak s podporou miestnej samosprávy

Ako je na tom TV BRATISLAVA?
Metropolitná TV BRATISLAVA je najväčšia regionálna televízia na Slovensku, veľkosťou územia pokrytého signálom, objemom výroby a pestrosťou programu. Stanica je súkromným projektom televíznej produkčnej spoločnosti Viva Studio s.r.o.
Vysiela 24 hodín denne a každý deň vyrobí v priemere 2 hodiny nového programu.
Svoj signál šíri prostredníctvom DVB-T, UPC, Digislovakia, MAGIO TV, Swan  a ďalších operátorov na Slovensku. Vysiela aj na internete. Na svojej stránke má vybudovaný rozsiahlý, denne aktualizovaný archív všetkých programov.
Denne ponúka nielen aktuálne spravodajstvo ale i magazín z mesta Metro Dnes a 2 krát týždenne pripravuje diskusný program Beseda o piatej. Mestským častiam sa venuje v špeciálnych programoch, nechýba ani publicistika a záznamy zastupiteľstiev. Okrem toho vyrába záujmové magazíny so zameraním na ženy, motoristov a informačné technológie.

Niektoré z lokálnych staníc však otáčajú hodinovú slučku celý týždeň.
Po prvé v slučke nevysiela iba regionálna televízia, aj nové kanály známych celoplošných televízií dookola reprízujú a toho programu tiež extra veľa nevyrobia. A po druhé, napriek tomu sú dobre sledované, lebo prinášajú  informácie z najbližšieho okolia. Tieto informácie si celoplošná TV nemôže dovoliť. Koho v Bratislave zaujíma, že v Hornej Dolnej zdochla krava?

Mnohé z televízií sú finančne podvyživené, aká je ich budúcnosť?
Niektoré televízie zanikajú, iné vznikajú. Ich osud závisí od vôle zastupiteľstva toho ktorého mesta, mestskej časti. Nie je v silách regionálnej TV uživiť sa z reklamy.  Regionálna televízia vlastne supluje verejnoprávnu televíziu v lokálnych podmienkach.

Sledujete ako je to v zahraničí?
Regionálne vysielanie si vo vyspelých krajinách vysoko vážia a oceňuje jej význam pre spoločnosť. Trvalou udržateľnosťou regionálneho vysielania sa zaoberajú na úrovni vlády. V západoeurópských krajinách je vytvorený dotačný program pre výrobu lokálnych programov a sú legislatívne protežované. V Dánsku od r.2000 novinkou sa stali každoročné dotácie nekomerčným televíziám na výrobu lokálnych programov, a to práve z poplatkov súkromného sektora a niektoré financie sú vyčlenené z koncesionárskych poplatkov. Politika pomoci lokálnemu vysielaniu je vlastná aj na Novom Zélande a Austrálií.

Ako to vidíte na Slovensku?
Na Slovensku regionálna televízia akoby ani neexistovala, hoci existuje 20 rokov. To je akoby ste mali rodný list, ale vám nechceli dať občiansky preukaz, dôkaz o totožnosti. Môžete pracovať, ale výplatu vám nedajú, lebo nemáte občiansky, nemáte bankové konto. Na stránke Ministerstva kultúry nie je o regionálnej televízií ani zmienka, hoci štatistiky vyplňujeme a zoznam držiteľov licencií existuje. Nie je program, kde by sme sa mohli uchádzať o podporu.

Audiovizuálny fond nepodporil festival lokálnych TV ani 1000 Eurami, hoci sa o podporu uchádzali. Prieskumy od Medianu monitorovali 50 televízií, ale regionálna TV sa tam nezmestila ani všeobecne ako "regionálna TV" ak už nie menovite, hoci evidentne sa táto televízia pozerá. Portály ktoré sa venujú médiám si nás nevšímajú vôbec, tlačové správy od regionálnej TV sú pre nich nezaujímavé, málo bulváru?  Grantové programy a informačné kampane regionálnu TV vynechávajú úplne - neexistuje.

Aké je východisko? Čo viete ponúknúť?
TV Bratislava ako jediná z regionálnych TV  realizuje prieskumy sledovanosti a teda ponúka reálnych divákov. Podľa prieskumu od agentúry Dicio ju sleduje pravidelne 35,5% obyvateľov Bratislavy. Ďalších divákov má mimo Bratislavy, kde vysiela. Ak si uvedomíme, že trhový podiel napr. RTVS Dvojky je 4% (z 4 mil. divákov je to 160 000) a sú stanice aj s menším podielom, hoci majú titul "celoplošné", tak regionálne televízie si počíňajú vynikajúco. Ak niečo odvysielajú všetky regionálne stanice, môžu dosiahnúť že program uvidí aj 1 mil. divákov a to číslo porovnateľné s RTVS Jednotkou.
My vieme ponúknuť reálnych divákov. To by si mohli uvedomiť aj zadávatelia reklamy. Medialne agentúry radšej plánujú celoplošné média, ale ak klient bude chcieť nás, prispôsobia sa. Klienti, ktorí už u nás inzerovali sa vracajú, lebo kampaň bola efektívna. Ide to pomaly ale výsledky sú.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Image in photogalleryFakty na zváženie

  • Viac ako pätinu reklám na internete nevidia živí ľudia, ale boti. I za tieto impresie (a kliky) ale inzerenti platia.
  • Z pohľadu ad fraud je zlé to, že tieto technologické platformy sú platené na základe trafficu či impresií, čo cez ne pretečie.
  • Aj na Facebooku sa falošné účty snažia správať ako skutoční ľudia, lajkujú čokoľvek.
  • Bannerova slepota a blokovanie reklám na internete.
  • Inzerentov prestáva baviť platenie za falošné kliky od botov a reklamy vedľa nevhodného obsahu.

Image in photogallery Trendy na rok 2018

  • Obsahový marketing
    Blogovanie a tím svojich spisovateľov už nestačí. Publikuje sa v médiách.
  • Nárast videa, živé vysielanie
    Ľudia chcú vidieť video. Aj cez internet konzumujú najmä obsah lineárnej televízie.
  • Natívna reklama
    Zodpovedá forme a funkcii platformy, to predpokladá vytváranie reklamného obsahu priamo redakciou.
  • Zvyšuje sa objem televíznej reklamy
    TV reklama si obhájila svoju pozíciu - stále je najdôveryhodnejšia. 

 

Budete potrebovať

 

Video obsah


  •     Výroba a úprava videa
  •     Grafický dizajn, ilustrácie a úpravy
  •     Zvukové úpravy a produkčné zručnosti

Distribúcia obsahu


  • Distribúcia a propagácia obsahu
  • Komunikácia a branding
  •  Reklama a nákup médií

Správa kampane


  • Vývoj stratégie, vykonávanie a správa kampaní
  • Optimalizácia obsahu vo viacerých formátoch
  • Analytiky, metriky a prehľady

Výroba s Viva Studio-m

Viva Studio je producent, ktorý sa od roku 1993 udržal na trhu a preukázateľne patrí medzi najvýznamnejšie spoločnosti svojho druhu na Slovensku. 

 

                         

Inzercia v TV Bratislava

TV Bratislava je najväčšia regionálna TV v SR - veľkosťou územia pokrytého signálom, objemom výroby a pestrosťou programu. Má 200 000 pravidelných divákov.

 


 

Ponúkame riešenia

 

Reklamná kampaň pre budovanie vašej značky
Realizuje sa odvysielaním reklamného spotu alebo prezentačného videa.

Komunikácia s verejnosťou - PR
Komerčná reportáž, komerčný rozhovor alebo televízna relácia na mieru.

Priamy predaj tovarov a služieb
Výroba a odvysielanie telenákupných spotov alebo telenákupných programov.

Nepriama podpora značky alebo predaja produktov
Sponzorský odkaz "tento program vám prináša...", product placement, súťaž alebo injektáž.

Informačná, popularizačná a politická kampaň
Regionálne TV ponúkajú vysoký realizmus, pravosť a zacielenie.

Profesionálna výroba audiovizuálneho obsahu
Výsledky našej práce sú určené najmä pre klasické televízne vysielanie.

Mediálna podpora podujatí
Práve u nás sa dozviete ako využiť voľný čas.


Aký máme prístup

  • Ponúkame služby, ktoré suverénne zvládame. Máme potrebné know-how a referencie, vybudované za 24 rokov dennej intenzívnej práce v televíznej produkcii.
  • Neživíme sa sprostredkovaním, berieme na seba zodpovednosť a riziko. Pre niekoho "agentúrna provízia" - pre nás zaujímavý zisk, ktorý investujeme do rozvoja podniku.
  • Netúžime iba po "veľkých" zákazkach", vážime si všetkých rovnako v duchu "kvapka ku kvapke - budú kapce".
  • Ponúkame  "veľkoobchodné ceny", pretože  vyrábame "vo veľkom" a to sa dá efektívnejšie koordinovať.
  • Ceny zásadne odrážajú náročnosť projektu. Akýkoľvek máte budget, investované peniaze uvidíte vo výsledku. Vypracujeme prehľadnú kalkuláciu.
  • Zakladatelia a tím spolupracovníkov pestujeme podnikovú kultúru rodinného typu - to kladne oceňujú  naši klienti, pretože sa v našom tvorivom prostredí dobre cítia.

.

  • Neváhajte prekonzultovať formu a vyžiadať si nezáväznú cenovú kalkuláciu. 
    Napíšte nám alebo zavolajte: 0903 445 632 reklama@tvba.sk





Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft



Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM